اخبار صنعت

عکس ، با خرید این خودرو نیازی به خانه ندارید

ریویان در مراسم رونمایی از خودروهای تازه خود، از یک سری لوازم جانبی مجذوب کننده و جالب برای مدل R2 رونمایی کرد. این لوازم جانبی خودروی شما را تبدیل به یک خانه سیار می کند!

20 اسفند 1402

یک دستاورد باورنکردنی، ساخت نخستین ترانزیستور چوبی دنیا

زومیت نوشت: دانشمندان سوئدی برای اولین بار در دنیا ترانزیستور چوبی فراوری نموده اند. ترانزیستورهای امروزی معمولاً از سیلیکون ساخته می شوند.

10 اردیبهشت 1402

9 تا از برترین ساعت های اتوماتیک سیتیزن

حتماً تا به امروز شنیده اید که سازنده شرکت سیتیزن خط فراوری خود را بر این باور شروع کرد که صنعت ساعت سازی یک فناوری رو به رشد است. ازاین رو درگذر زمان، همه مردم بارها شاهد فراوری ساعت های مچی نو با امکانات و قابلیت هایی نوین بوده اند. مطمئناً استفاده از...

26 اسفند 1401

تخلف ایران خودرو از دستور رئیس جمهور

ایران خودرو 11 محصول خود را بدون قرعه کشی، با موعد تحویل 90 روزه و با قیمت کارخانه به کارمندان شرکت های تابعه عرضه کرد که این امر خلاف دستور رئیس جمهور و وزیر صمت است.

25 اسفند 1401

درخواست جالب گل گهر از فدراسیون فوتبال درباره قلعه نویی

مسئولان فدراسیون فوتبال روز گذشته پس از مذاکره با امیر قلعه نویی و باشگاه گل گهر سیرجان در نهایت به انتخاب او به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال رسیدند. مسئولان گل گهر خیلی مخالفتی با حضور قلعه نویی در تیم ملی نداشتند، اما درخواست نموده اند که برای ملاقات...

22 اسفند 1401

انفجار در تهران ، 5 نفر کشته شدند

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران از وقوع انفجار در یک ساختمان واقع در شهرک علائین شهرری و فوت 5 تبعه پاکستان در این حادثه اطلاع داد.

19 اسفند 1401

پرواز پیروز بزرگ ترین هواپیمای سوخت هیدروژنی دنیا

استارتاپ Universal Hydrogen پیروز شد هواپیمایی را به پرواز درآورد که 40 صندلی دارد و از سوخت هیدروژن استفاده می نماید.

15 اسفند 1401

ایران هراسی با ورود گردشگران خارجی به کشور شکست می خورد

میراث آریا/ براساس خبرهای بدست رسیده، ایران هراسی با ورود گردشگران خارجی به کشور شکست می خورد.

19 بهمن 1401

طرز تهیه شیرینی مقوی و مقرون به صرفه مخصوص شب یلدا

آجیل بار یکی از تنقلات بسیار خوشمزه و ساده است که شما می توانید برای شب یلدا به راحتی در خانه تهیه کنید. در ادامه طرز تهیه آجیل بار را می خوانید.

2 بهمن 1401

جاذبه های گردشگری مراکش ، مکان های باورنکردنی در آفریقا

در این مطلب از جاذبه های گردشگری مراکش و مکان های دیدنی مراکش برایتان می گوییم. مراکش شگفت آور است، دیدگان باز چیز های عجیب و غریبی می بیند، با تودر توهایی افسونگر و جاویی، بازارهایی انباشته با انبوهی از گنجینه ها و جاذبه ها و جهانی بی انتها از چای نعنا....

30 دی 1401

ایرلاین های داخلی از کدام ترمینال فرودگاه مهرآباد پرواز می نمایند؟

هنگام خرید بلیط پروازهای داخلی به مقصد یا از مبدا تهران همواره با یک سوال روبرو می شویم؛ سوالی که معمولا روی بلیط های خریداری شده ما بی جواب مانده است؛ پرواز ما از کدام ترمینال فرودگاه مهرآباد انجام می گردد. با توجه به تنوع هواپیمایی های کشور و بعلاوه...

18 آذر 1401

ارسال بالغ بر 360 میلیون لیتر سوخت نفتگاز به نیروگاه های سیکل ترکیبی ارومیه و خوی

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ارومیه گفت :از ابتدای امسال بالغ بر 360 میلیون لیتر سوخت جایگزین نفتگاز به نیروگاه های ارومیه و خوی ارسال شده است.

30 آبان 1401

ایجاد شائبه برای مردم درباره گاز متان ، این ادعای ناسا را بررسی می کنیم ، زمین فروشی نکردیم

شهردار تهران گفت: حتی یک سانت زمین نفروختیم تا حقوق بدهیم. تا به امروز مبدل سازی را در دستور کار قرار دادیم و با مشارکت مردم حرکت کردیم.

19 آبان 1401

طرز تهیه کِرک بَپِرس ، دستور این غذای مازندرانی را نوه فتحعلی شاه قاجار نوشته است

کِرک بَپِرِس نام یک غذای مازندرانی است. به مرغ در زبان مازندرانی کرک گفته می گردد و بپرس هم به معنی پریده است؛ بنابراین کرک بپرس یعنی مرغ پریده. نام این غذا حتی در توضیح غذاهای ایرانی به قلم نادرمیرزا، شاهزاده قاجاری و نوه فتحعلی شاه هم آمده است.

12 آبان 1401

طرز تهیه قهوه با قهوه جوش دستی

در این مطلب قصد داریم تا بهترین و راحت ترین روش برای تهیه یک قهوه ترک اصیل را از طریق قهوه جوش های روگازی و یا قهوه جوش های برقی بیان نماییم، پس لطفا با ما در ادامه این مطلب حتما همراه باشید. برخی از افراد به اشتباه تصور میکنند که هر مدل قهوه ای را میتوان...

10 آبان 1401

انتشار سند توسعه هوش مصنوعی

پیش نویس سند نقشه راه توسعه ملی هوش مصنوعی که با مشارکت نخبگان دانشگاهی، صنعتی و بخش خصوصی در مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات تدوین شده بود به مرحله انتشار رسید.

26 مهر 1401

دستگاه ها در برابر تخصیص اراضی به پروژه های نهضت ملی مسکن مقاومت می نمایند

با وجود دستور رئیس جمهور برای تخصیص تمامی اراضی دستگاه ها به پروژه های نهضت ملی مسکن اما همچنان دستگاه ها در برابر این امر مقاومت می نمایند.

22 مهر 1401

آماده باش 13 استان برای وقوع سیلاب ،صاعقه و سرما

خبرنگاران : سازمان هواشناسی با هشدار نسبت به وقوع سیلاب ناگهانی، برخورد صاعقه و آب گرفتگی معابر در 13 استان از کاهش محسوس دما در نیمه شمالی کشور خبر داد.

3 مهر 1401

رباتی که اتوماتیک علف های هرز را سمپاشی می نماید

به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، علف کش ها علاوه بر آنکه گرانقیمت هستند به محیط زیست آسیب می رسانند. به همین دلیل می توان به جای پاشیدن آن روی کل منطقه کشت، در بخش هایی به کار برد که علف های هرز می رویند. یک شرکت با توجه به این نکته ربات سولیکس اسپریر...

14 شهریور 1401

رشد 67 درصد ارزآوری صادرات آبزیان

تهران (پانا) - رییس سازمان شیلات ایران به رشد 67 درصدی ارزآوری در حوزه صادرات آبزیان در سال جاری اشاره کرد و گفت ارزآوری این بخش در سال گذشته 556 میلیون دلار بود.

11 شهریور 1401
تعداد: (157)