طرز تهیه شیرینی مقوی و مقرون به صرفه مخصوص شب یلدا

به گزارش زمین جهانی، آجیل بار یکی از تنقلات بسیار خوشمزه و ساده است که شما می توانید برای شب یلدا به راحتی در خانه تهیه کنید. در ادامه طرز تهیه آجیل بار را می خوانید.

طرز تهیه شیرینی مقوی و مقرون به صرفه مخصوص شب یلدا

به گزارش زمین جهانی، آجیل بار را می توانید با انواع مغزیجات و ترکیبات مختلف تهیه کنید و به علت مقوی بودن یک خوراکی خوشمزه برای بچه هاست که راحت تهیه می گردد، بعلاوه شما می توانید آجیل بار را برای عید یا شب یلدا و دورهمی خود تهیه کنید و یک پذیرایی شیک از مهمان های خود داشته باشید. تهیه این آجیل بار خیلی آسان است و می توانید از گردو یا پسته و هر مغزی که دوست دارید بهره ببرید.

مواد لازم

کنجد بو داده: 1.5 تا 2 پیمانه

مغز تخمه آفتابگردان: 1 پیمانه

بادام زمینی: بدون پوست 1 پیمانه

شکر: 1/2 پیمانه

شیره انگور یا خرما: 1/2 پیمانه

ارده کنجد: 1/2 پیمانه

طرز تهیه آجیل بار

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید کنجد را کمی تفت دهید، شما می توانید از کنجد بو داده آماده بهره ببرید و اگر کنجد خام در خانه دارید کافی است داخل تابه ریخته و روی حرارت کم تفت دهید تا بوی خامی آن گرفته گردد و کمی تغییر رنگ دهد، دقت کنید پای گاز باشید وگرنه خیلی سریع کنجد می سوزد.

مرحله دوم: کاراملی کردن شکر

شکر را داخل تابه بریزید و هم نزنید و بگذارید خود شکر با حرارت کم ذوب گردد. زمانی که قهوه ای رنگ شد باید سریع شیره انگور و ارده کنجد را اضافه کنید و سریع هم بزنید و نگذارید تا شکر سفت گردد.

مرحله سوم: افزودن مغزیجات

در ادامه باید کنجد و بادام و مغز آفتابگردان و خوب هم بزنید تا مواد یکدست گردد و خوب سفت گردد، سپس از روی حرارت بردارید و یک ظرف مستطیل پیرکس یا پلاستیکی را بردارید و کمی چرب کنید. از مواد تهیه شده داخل آن بریزید و کمی خلال پسته برای تزیین بریزید و با گوشتکوب دستی خوب بکوبید تا سطح آجیل بار کاملا باید صاف و یکدست گردد.

مرحله چهارم: تهیه آجیل بار

ظرف را برای 1 ساعت باید در یخچال قرار دهید. بعد از یک ساعت از یخچال خارج کنید و برای 15 دقیقه در دمای محیط قرار دهید و بعد دور تا دور قالب را با چاقو آزاد کنید و از قالب خارج کنید و با یاری یک چاقو تیز به مقدار دلخواه برش بزنید و این آجیل بار را میل کنید.

نکات کلیدی

بهتر است قطر مواد یک سانت بیشتر نگردد؛ زیرا کالری بسیار بالایی دارد.

می توانید همه مغزیجات را در ابتدا کمی تفت دهید تا بوی خامی آن ها گرفته گردد و بعد بهره ببرید.

اگر احساس کردید شکر سفت شده باید حرارت را کم کنید و صبر کنید تا دوباره ذوب و شل گردد.

اصلا نباید زیر شکر زیاد باشد وگرنه می سوزد و مزه تلخی به آجیل بار می دهد.

منبع: بهترین ها

منبع: همشهری آنلاین

به "طرز تهیه شیرینی مقوی و مقرون به صرفه مخصوص شب یلدا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه شیرینی مقوی و مقرون به صرفه مخصوص شب یلدا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید