طرز تهیه قهوه با قهوه جوش دستی

به گزارش زمین جهانی، در این مطلب قصد داریم تا بهترین و راحت ترین روش برای تهیه یک قهوه ترک اصیل را از طریق قهوه جوش های روگازی و یا قهوه جوش های برقی بیان نماییم، پس لطفا با ما در ادامه این مطلب حتما همراه باشید. برخی از افراد به اشتباه تصور میکنند که هر مدل قهوه ای را میتوان در قهوه جوش های رو گازی تهیه نمود، اما تنها مدل قهوه ای که در قهوه جوش روگازی امکان تهیه آن میباشد، قهوه ترک میباشد، و امکان تهیه قهوه اسپرسو یا فرانسه در این مدل قهوه جوش ها مقدور نیست، زیرا سایز آسیاب قهوه اسپرسو و قهوه فرانسه به مانند قهوه ترک نمیباشد (درشت میباشند) و دلیل دیگر آن تفاوت در نحوه دم کردن این مدل قهوه ها است که با قهوه ترک متفاوت میباشد.

طرز تهیه قهوه با قهوه جوش دستی

نکته ای بسیار مهم برای داشتن یک قهوه با کیفیت

در زمانی که اقدام به خرید قهوه آنلاین چه از نوع اسپرسو یا دمی، چه از نوع قهوه فوری (Instant coffee) و یا سایر مدل ها میپردازید، حتما به تازگی و کیفیت قهوه ای که تهیه مینمایید، توجه داشته باشید و حتما از فروشندگان زمان آسیاب قهوه و روست قهوه را بپرسید، تا قهوه ای که بدست شما میرسد از کیفیت و تازگی بالایی برخوردار باشد.

انواع قهوه ترک

قهوه ترک از دیرباز یکی از محبوب ترین روش های طبخ قهوه و مصرف قهوه در ایران بوده و هست، این نوع قهوه به دلیل میزان کافئین بالایی که در خود دارد، باعث میگردد میزان انرژی کافی در طول روز را برای تمامی افراد که به میزان انرژی بیشتری در طول روز نیازمند میباشند، تامین نماید. برخی این نوشیدنی را به وسیله جازوه های روگازی و برخی آن را به وسیله قهوه ترک ساز برقی انجام میدهند، که مراحل تهیه قهوه در هر دو مدل با هم یکسان بوده، و در قهوه ترک ساز برقی به جای قرار دادن بر روی گاز دکمه روشن و خاموش قهوه ساز را روشن و خاموش مینماییم.

موارد مورد نیاز برای داشتن یک قهوه ترک ایده آل (به ازای دو نفر)

  • قهوه جوش ترک (جازوه)
  • 2 قاشق مربا خوری سرپر پودر قهوه ترک
  • شکر برای مزه دار کردن به میزان دلخواه (اختیاری)
  • 150 تا 180 میلی لیتر (معادل دو فنجان کوچک) آب سرد
  • لازم به ذکر بوده که افزودنی ها مثل پودر کافی میت و شک، همیشه به قهوه جوش اضافه میگردد، نه به فنجان شما

طرز تهیه قهوه ترک به ازای دو نفر

  • به میزان دو فنجان پر، آب خنک را داخل قهوه جوش خود، وارد نمایید، سپس دو قاشق مربا خوری پودر قهوه ترک را داخل قهوه جوش ریخته و در صورت تمایل افزودنی های مورد علاقه خود را به آن اضافه نمایید، سپس به وسیله یک قاشق مناسب، محتویات درونی قهوه جوش را هم زده تا ترکیبات درونی جزوه به خوبی هم بخورند.
  • در مرحله بعدی قهوه جوش را بر روی شعله گاز قرار دهید، تنها به این نکته توجه داشته باشید که میزان حرارت مورد نیاز برای تهیه قهوه ترک، نه بسیار کم باشد و نه بسیار زیاد، که سبب سوختن دسته قهوه جوش شما گردد. شعله حرارت به میزانی باشد که قسمت انتهایی قهوه جوش شما را شامل گردد.
  • در زمانی که قهوه جوش بر روی گاز قرار میگیرد، از هم زدن محتویات درونی جازوه خود، بپرهیزید، زیرا سبب میگردد تا کف و خامه موجود در جزوه از بین برود.

گام پایانی در تهیه قهوه ترک

اکنون باید کمی حوصله نمایید و صبر کنید، بعد از گذشتن مدتی مشاهده مینمایید، که بر روی جازوه شما، خامه قهوه تشکیل میگردد و قهوه ترک شما آماده قل خوردن و جوش آمدن میگردد، پس به محض مشاهده اولین قل خوردن، زیر شعله گاز را خاموش نمایید. هرچه بیشتر نوشیدنی شما بر روی شعله گاز بماند قهوه شما طعمی تلخ تر و سوخته تر به خود میگیرد.

برای اینکه خامه قهوه ترک شما به صورت یک دست و به یک میزان در دو فنجان شما وجود داشته باشد، حتما هر دو فنجان خود را به صورت هم زمان پر نمایید. (کمی محتویات درونی قهوه جوش خود را داخل فنجان اول ریخته سپس کمی در فنجان دوم، این کار را تا پایان محتویات درونی قهوه جوش ادامه دهید)

چه نکاتی را باید برای افزایش کیفیت قهوه در نظر بگیریم

  • حتما پودر قهوه آسیاب شده خود را در ظرفی محکم که هوا و نور از آن، توان عبور را نداشته باشد، نگهداری نمایید.
  • از نگه داری قهوه خود در درون یخچال بپرهیزید. زیرا محیط درونی یخچال دارای بوی غذا و میوه جات بوده و میتوان عطر و بوی قهوه شما را تحت تاثیر قرار دهد.
  • به میزان مصرف حداکثر یک ماه خود، قهوه خریداری نمایید، زیرا بعد از گذشت مدت زمانی، پودر قهوه های آسیاب شده، عطر و کیفیت خود را از دست میدهند.
  • حتما از قهوه فروشی های مطمئن به مانند قهوه فروشی ملو و قهوه فروشی تابان اقدام به خرید نمایید، تا از تازگی قهوه های خریداری شده خود مطمئن باشید.

در صورتی که شما نیز روش و یا متد دیگری را در مورد طرز تهیه قهوه با قهوه جوش دستی، میدانید تجربه خود را با ما و دیگران حتما به اشتراک بگذارید.

منبع: فرارو

به "طرز تهیه قهوه با قهوه جوش دستی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه قهوه با قهوه جوش دستی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید