راهنمای سفر به کاتماندو نپال ، باید ها و نبایدهای سفر به نپال

به گزارش زمین جهانی، در این مطلب از جاذبه های گردشگری کاتماندو و جاهای دیدنی کاتماندو نپال برایتان گفته ایم، از سفر به کاتماندو در کشور نپال. اگر شما در پی وسیع ترین شهر در نپال هستید باید کاتماندو نپال را به شما معرفی کنیم این شهر مرکز کشور نپال را به شمار میرود. سالانه افراد زیاد به کاتماندو سفر می نمایند و در طی سالیان مختلف این روند سبب پیشرفت هرچه بیشتر این شهر شده است.اگر در پی کسب آگاهی از مکان های دیدنی این شهر هستید باید بدانی که بیشتر این اماکن حالتی مذهبی دارند مانند معابد اما این همه زیباهایی این شهر را تشکیل نمی دهدبلکه مکان قرار گیری این ناحیه یعنی نزدیکی به رشته کوه های هیمالیا باعث شده که یک طبیعت بکر و زیبا در مقابل چشم شما نمایان گردد.می توانید در این مقاله آشنایی بیشتری با این شهر پیدا کنید تا در صورتی که خواستید به آن سفر کنید بتوانید برنامه ریزی خوبی را برای خود تدارک ببینید تا در طول روزهای این گردش که میتوان 3 روز تا 7 روز را شامل گردد رجحانن ساعات را تجربه کنید. در روزگاران قدیم مردم این فکر را در سر داشتند که هرگز نمی توانند به بعضی شهر ها مانند کاتماندو نپال و شانگری لای بروند. شانگری لای یک شهر واقعی ای نیست بلکه شهری آرمانی و خیالی است که در کوه های کونلون تبت واقع شده است و شهر کاتماندو نپال هم چون خیلی دور و خارج از دسترس بود در رده همین شهر قرار میگرفت. معروفیت و رجحان کشور نپال برای دارا بودن رشته کوه های اورست می باشد که یکی از از جاذبه های گردشگری کاتماندو نپال و جاهای دیدنی کاتماندوست، این کشور در حدود نیمی از این رشته کوه های دنیا را در خود دارد. افرادی که علاقه مند به کوه نوردی و رسیدن به ارتفاعات هستند نیازمند پرداخت هزینه بسیار زیادی برای این کار کی باشند چون در صورتی که این هزینه ها نپردازند نخواهند توانست به صعود خود ادامه دهند. در کنار این هزینه ها برای کوهنوردان افرادی نیز هستند که فقط برای سرگرمی و لذت بردن از جاذبه های طبیعی کشور نپال به آن سفر می نمایند این گردشگران می توانند با پرداخت کردن هزینه های بسیار کم در یک شهر از این کشور سکونت نمایند و نگران خدماتی که به آن ها ارائه میشوند نباشند جرا که این امکانات در سطح بین المللی ارائه می گردد.

راهنمای سفر به کاتماندو نپال ، باید ها و نبایدهای سفر به نپال

معرفی جاذبه های گردشگری کاتماندو و جاهای تماشای کاتماندو

گشت و گذار در پارک ملی nagarjun shivapuri کاتماندو

اگر شما مسافتی حدودا 10 کیلومتری را طی کنید و از شهر کاتماندو نپال خارج شوید به یک پارک زیبا می رسید که گرچه در این شهر واقع است ولی با تماشا آن حس میکنید پا به مکانی خاص گذاشته اید و یکی از جاذبه های گردشگری کاتماندو نپال و جاهای تماشای کاتماندو است. سوار تاکسی یا اتوبوس شوید و به شمت nagarjun shivapuri بروید.این پارک فوق العاده زیبا تنها چشم انداز ها سرسبز و درخت ندارد بلکه با بازدید از آن می توانید حیواناتی را مشاهده کنید که شاید تا کنون به تماشا آن ها پیروز نشده باشید حیواناتی نظیر پلنگ ،خرس،گوزن و...همه این ها در پارک nagarjun shivapuri یافته می شود.برای بازدید از پارک می توانید با استفاده از تور هایی که جهت این کار تعبیه شده وارد عمل شوید و یا خودتان به سمت آن بروید و از تنهایی در این مکان نهایت استفاده را برده و کسب آرامش کنید. اگر قصد دارید به داخل این پارک بروید دو نکته را به یاد داشته باشید،اول اینکه مسئولان در ازای بازدید شما از محل مبلغی هزینه را دریافت می کنند که اگر با چیزهایی که شما شاهد آن خواهید بود در کفه مقایسه قرار گیرد مبلغی مناسب خواهد بود؛نکته بعدی این است در صورتی که دوربین های شکاری و دوچشمی در دسترس دارید حتما با خود همراه کنید تا هرچه بیشتر به رصد این حیوانات و طبیعت این پارک که یکی از از جاذبه های گردشگری کاتماندو و جاهای تماشای کاتماندو هست، بپردازید. از دیگر امکاناتی که در این پارک برای شما فراهم خواهد شد دوچرخه است ،کرایه یک دوچرخه و گشت و گذار با آن در دل این طبیعت می تواند جزو بهترین لحظات سفر شما ثبت شود ولی این مسئله را در فکر داشته باشید که اگر شما با دوچرخه به این پارک که یکی از از جاذبه های گردشگری کاتماندو و جاهای تماشای کاتماندو نپال است قدم گذارید، مبلغ ورودی شما بیشتر خواهد بود پس این مسئله را از یاد نبرید.

چانگو نارایان (changu narayan)

changu narayan یک معبد است و یکی از از جاذبه های گردشگری کاتماندو و جاهای تماشای کاتماندو. معبدی بسیار کهن در شهر کاتماندو که مکانی ویژه به شمار می آید هم برای پیروان دین هندو و هم برای پیروان آیین بودایی.این معبد زیبا آن قدری که باید بین گردشگران معروف نشده است و افراد بسیار زیادی به آن سر نمی زنند ولی از نظر رفت آمد به آن هیچ نگرانی نباید داشته باشید جون در فاصله نزدیکی از شهر بنا شده است و رفت آمد شما آسان خواهد بود.موقعیت جغرافیایی این معبد در فاصله ای حدودا 20 کیلومتری در حوالی قسمت مرکزی شهر خواهد بود و آنچنان که از مسافت آن معین است برای پیاده روی کردن موقعیت چندان خوبی را ندارد ولی شما از بیشتر جاهای شهر تنها با کرایه نمودن یک تاکسی به آسانی می توانید به سمت این معبد بروید و از آن تماشا نمایید.یکی از نکاتی که در این معبد وجود دارد آرامش و سکون آن است که در نظر اول برای بیشتر بازدیدکنندگان مجذوب کننده است و پیشنهاد ما برای افرادی که طالب این آرامش هستند بهترین نقطه معبد changu narayan خواهد بود. قبلا نیز به این مسئله اشاره نمودیم که در سال 2015 یک زلزله به نسبت شدید شهر نپال را لرزاند در این حادثه به این معبد که یکی از از جاذبه های گردشگری کاتماندو و جاهای تماشای کاتماندو هست نیز خسارات هایی وارد شد که مسئولان برای تعمیر و بازسازی این اثر اقدام به بستن آن نمودند پس اگر نقشه شما ملاقات از این مکان که یکی از از جاذبه های گردشگری کاتماندو و جاهای تماشای کاتماندو هست، بهتر است قبل از اینکه اقدام کنید اطلاعات بیشتر را پیرامون باز بودن این محل به دست آورید. برای اینکه به شما اجازه بازدید از این معبد که یکی از از جاذبه های گردشگری کاتماندو و جاهای تماشای کاتماندو است، داده شود مبلغی را از شما مطالبه خواهند کرد که در ازای آن شما می توانید وارد معبد شوید و بعلاوه یک کتابچه مجذوب کننده درباره این مکان که یکی از از جاذبه های گردشگری کاتماندو و جاهای تماشای کاتماندو هست را هم در اختیارتان می گذارند که با گذشته و تاریخ مکان های این چنینی در کاتماندو آشنایی بیشتری پیدا نمایید.

میدان durbar کاتماندو

یکی از از جاذبه های گردشگری کاتماندو و جاهای تماشای کاتماندو نپال، میدان این شهر می باشد و یکی از از جاذبه های گردشگری کاتماندو و جاهای تماشای کاتماندو. شما می توانید با عبور کردن از thamel و بازدید از کوچه های رنگی و سرسبز آن به میدان durbar برسید.در سر تا سر دنیا و حتی در دنیای مجازی شما کتب گوناگونی را مشاهده می کنید که به بازگویی آثار تماشای و یا زیبایی های یک شهر می پردازد ،یکی از مواردی که در همه آن ها متفق القول برای شهر کاتماندو نپال ذکر شده است این میدان زیباست که یکی از جاهای تماشای کاتماندو ست،کافی است اگر به این شهر سفری می کنید خودتان به سمت این میدان بروید و از نزدیک بر این حرف مهر تائید بزنید. برای اینکه بتوانید بهتر به درک زیبایی ها و خاص بودن این میدان که یکی از جاهای تماشای کاتماندو ست، برسید احتیاج است که مدت زمانی بیشتری را در آن سپری نمایید با این کار شما خواهید توانست از کوچه های زیبای اطراف آن و یا از مغازه هایی که در خیابان های منتهی به میدان durbar است بیشتر تماشا کنید و به کشف آن ها بپردازید.با نگاهی اجمالی به این فروشگاه پی خواهید برد که هر چیزی را در آن ها می فروشند و شما می توانید همه وسایلی را که برای خودتان و یا سوغات می خواهید از آن ها تهیه نمایید.اگر بخواهیم به مواردی که می توان در این مغازه ها دید اشاره کنیم می توانیم به ذکر انواع لباس های غربی و لباس های مخصوص هندی ها مانند ساری های زیبا و خوش رنگ تا گلدان های مخصوص نگهداری گل،ظرف ها و وسایل مربوط به آشپزخانه،مواد غذایی فر آوری شده،قهوه و یا چای بپردازیم.در این میدان زندگی جریان دارد و شما با گشت و گذار در این میدان و بازارهای اطراف آن که یکی از جاهای تماشای کاتماندو ست، می توانید به روح زندگی مردم این شهر دسترسی داشته باشید،مکانی زیبا شلوغ و پر از رنگ که برای شناسایی خلق و خو آداب مردم کاتماندو نپال بسیار مناسب خواهد بود. اگر شما قصد دارید به این میدان که یکی از از جاذبه های گردشگری کاتماندو نپال و جاهای تماشای کاتماندو نپال است بروید باید بدانید که متعلق به لیست آثار دنیای یونسکو است و از همین رو اگر خواهان بازدید durbar هستید احتیاج است که مبلغی را به عنوان ورودی آن پرداخت کنید که البته مقدار زیادی را شامل نمی شود برای افراد بزرگ سال چیزی در حدود 2.80 روپیه و بعد از پرداخت این هزینه به شما اجازه ورود داده خواهد شد. اگر در پی یک رویداد نو و زیبا در این میدان هستید ما به شما شب ها را پیشنهاد می کنیم زیرا در این هنگام می توانید شاهد یک احساس خاص تری در بین مردم حاضر باشید پس اگر در روز به این جا آمده اید حتما شب نیز سری بزنید. نکته ای بسیار باید مورد توجه همگان باشد حضور موتور سواران است.در این منطقه خیابان ها و محل های رفت و آمد را تعداد زیادی موتور سوار و عابر پوشانده است که همگی آن ها دارای اخلاقی عالی و خوب نیستند پس در هنگامی که از این خیابان ها و اماکن گذر می کنید این نکته را در فکر خود داشته باشید که تا حد امکان از برخورد های خشن با آن ها دوری کنید.

محله thamel کاتماندو

هر بیننده ای که به کشور نپال و به طور اختصاصی شهر کاتماندو سری می زند، بی شک به بازدید از محله thamel خواهد رفت که یکی از از جاذبه های گردشگری کاتماندو و جاهای تماشای کاتماندو است. در این محله همواره شما شاهد مسافرانی خواهید بود که به این شهر می آیند . thamel با دارا بودن مغازه ها ،فروشگاه ها ،رستوران ها و کافه های مختلف مکان مناسبی را برای مسافران به وجود آورده که تماشا آن خالی از لطف نخواهد بود.یکی از کار هایی که اغلب گردشگران در سفرهای خود انجام می دهند خریدن سوغاتی و کالاهایی برای یادگاری برای دوستان ،آشنایان و خودشان است،اگر شما هم علاقه مند به این کار هستید محله thamel برای شما بهترین مکان خواهد بود.در این محل شما با محلی های کاتماندو بیشتر آشنا خواهید شد و می توانید با آن ها ارتباط بهتری را برقرار نمایید. این محله زیبا که یکی از جاهای تماشای کاتماندو ست، ساعت خاموشی خاصی را ندارد و با سرانجام یافتن روز و شروع شب موجی تازه از جنب و جوش و حرکت در این مکان شروع خواهد شد که به ساعات سفر شما شور و اشتیاق خاصی را هدیه خواهد نمود. در هنگام قدم زدن در معابر این محله که یکی از جاهای تماشای کاتماندو ست و پرسه زدن در بین مغازه های آن مراقب باشید ،باتوجه به اینکه این محله دارای امنیت زیادی است و همواره ماموران پلیس در حال گشت زنی در آن هستند اما ممکن است باز هم افرادی پیدا شوند که بخواهند ساعات خوش شما را زایل کنند پس شما با اندکی مراقبت بیشتر می تواند جلوی این کار را بگیرید.

رستوران or2k کاتماندو

ممکن است پس از اینکه در محله themal پیاده روی نمودید و از مغازه ها و زیبایی دیگر آن بهره مند شدید احساس کنید که احتیاج به کمی استراحت دارید و یا شاید دوست داشته باشید در کنار رفع شدن خستگی خود کمی غذا میل کنید، نظر ما برای رفع شدن این حالات سر زدن به رستوران or2k است که یکی از جاهای تماشای کاتماندو نیز هست. این رستوران زیبا درست در مرکز این محله قرار گرفته و مکان بسیار مناسبی برای شما خواهد بود.در رستورانی که براش ما معرفی نموده ایم شما می توانید در فضایی عالی و دل انگیز از غذاهایی لذیذ وبسیار خوشمزه بهره مند شوید نهایت لذت را از ساعات خود در این مکان ببرید. or2k یک رستوران به نسبت معروف است چه در میان گردشگران و چه در میان افراد بومی پس زمانی که وارد این مکان می شوید می توانید مسافران زیادی را مشاهده کنید که از نقاط مختلف دنیا برای گذراندن اوقات خودبه سمت این مکان آمده اند.غذاهایی که در این رستوران سرو می شود در سه دسته گنجانده می شود ،غذاهایی که متعلق به منطقه نپال هستند،غذاهایی که مختص خاورمیانه می باشند و در کنار این ها غذاهای آسیایی، شما می توانید هرکدام از این مزه را امتحان کنید و مطمئن باشید در نوع خود بهترین هستند. این فرصت استثنایی را از دست ندهید. در کنار خوردن یک وعده غذایی عالی وچشم انداز ها زیبا شما می توانید از اینترنت این رستوران نیز بهره مند شوید که به طور کاملا رایگان در اختیار شما قرار خواهد گرفت. اگر از نظر زمانی در محدودیت هستید و یا نمی خواهید ساعات طولانی را در رستوران بگذرانید کافی است که به مغازه ای درست مقابل رستوران است سری بزنید و در آن جا وعده غذایی خود را میل کنید. در این مغازه فلافلی که واقع در اطراف ماندلا درایو است چاپاتی هایی بسیار لذیذ انتظار شما را می کشند و این در حالی است که همگی آن ها به تازگی تهیه شده اند و هیچ نگرانی از بابت کهنه بودن آن ها وجود ندارد،اگر علاقه مند بودید می توانید از فلافلی که در این مکان تهیه می شود هم تست کنید پشیمان نخواهید شد.

گاردن آو دریمز (garden of dreams) کاتماندو

گاهی مواقع اتفاق می افتد که افراد از شلوغی و هیاهوی شهری خسته می شوند و احتیاج دارند تا به مکان آرام و دنج بروند ،این اتفاق در سفر ها هم ممکن است پیش بیاید برای مثال وقتی شما در سفر هستید و مدام به خرید می روید و یا در بازدید از جاذبه های مقصد همواره شلوغی ها را تجربه می کنید ،احتیاجمند محیطی آرامش بخش خواهید بود و چه جایی بهتر از گاردن آو دریمز یا همان باغ رویاها. دیوار هایی بلند توانسته باغی زیبا را در خود محصور کند باغی در سبک تاریخی نئو کلاسیک که هر کسی با ورود به آن تمامی تنش های شهری را از یاد خواهد برد.موقعیت جغرافیایی این باغ در اطراف محله thamel می باشد و تنها کمی از آن فاصله دارد.این باغ که یکی از از جاذبه های گردشگری کاتماندو و جاهای تماشای کاتماندو است، تشکیل شده از زمینی بسیار وسیع که چمن ها و درختان بامبو به آن سبزی خاصی را بخشیده اند ،گل ها زیبایی این باغ را دو چندان نموده اند.یکی از مواردی که در این باغ می توانید تجربه کنید دراز کشیدن بر روی چمن هاست ،برای این کار برای شما تشک های کوچکی طراحی نموده اند که به راحتی می توانید بر روی آن دراز بکشید و در صورت تمایل به شما این امکان داده خواهد شد که در باغ قدمی بزنید و طراحان برای قسمت مرکزی این باغ یک برکه فوق العاده را در نظر گرفته اند که درون آن می توان به فواره خاص را دید ،می توانید به کنار این برکه بروید از خنکای آب به همراه گل های نیلوفری که در آن است نهایت لذت را ببرید.این تمام شگفتی این باغ نخواهد بود ،در گاردن آو دریمز یک کافه هم تاسیس نموده اند ،کافه رستوران زیبای kaiser دارای محیطی خاص است که می توانید به شما آرامش عجیبی را هدیه کند. در این رستوران شما می توانید برروی نیمکت هایی که وجود دار به استراحت بپردازید و متوجه گذر زمان نشوید چرا که به شما بسیار خوش می گذرد. اگر تصمیم خود را گرفته اید و قصد دارید از این باغ بازدید نمایید باید بدانید که برای ورود شما مبلغی دریافت خواهد شد،هزینه ای در حدود 1.92 روپیه.در کنار پرداخت این هزینه و ورود به باغ و در صورت استفاده از رستوران آن باید این مطلعی را داشته باشید که غذاهایی که در منوی آن ارائه می شود اندکی از رستوران هایی که پیش از آن به شما معرفی نموده ایم بیشتر خواهد بود ولی اگر از نظر مالی محدودیت ندارید برای ورود به این مکان که یکی از از جاذبه های گردشگری کاتماندو و جاهای تماشای کاتماندو است و استفاده از خدمات آن شک نکنید و مطمئن باشید که بهترین لحظات را تجربه خواهید کرد.

تور ماجراجویی نپال-تورهای روزانه کاتماندو

یکی از ورزش هایی که در میان مردم محلی کاتماندو نپال بسیار مشهور شده است و بیشتریت مردم به آن علاقه مند شده اند دوچرخه سواری در دل کوه هاست و همزمان بازدید از مکان هایی ست که یکی از از جاذبه های گردشگری کاتماندو و جاهای تماشای کاتماندو هستند. یکی از مواردی که این نوع ورزش را بیشتر وسعت بخشیده موقعیت جغرافیایی و نوع زمین های نپال است که کاتماندو هم دارای این شرایط می باشد. کاتماندو نپال به عنوان یک شهر نسبتا وسیع با جمعیتی زیاد است که این موضوع به خودی خود سبب توقف سیر صعودی ورزش دوچرخه سواری نشده است. شما می توانید در تورهایی که مختص به این کار تعبیه شده است ثبت نام کنید و با آن ها به دل کوه ها بزنید. شما با این تورها می توانید به منطقه های در خارج از شهر ها سفر کنید و با دوچرخه سواری تام خوبی را برای خود رقم بزنید.مهم نیست که شمادر این ورزش فردی مبتدی هستید یا جزو اساتید این فن به حساب می آیید برای همگی مجذوب کننده خواهد بود.مسیر هایی که عموماً این تور از آن ها عبور می کند شامل روستاهای زیبا و نه چندان بزرگ،پارک های ملی و تمامی نواحی است که تقریبا به شهر نزدیکتر هستند که با عبور از آن ها می توانید لحظاتی ناب را در خاطراتتان ثبت کنید.اگر می خواهید در این تورها عضو شوید و از آن ها بهره ببرید بهتر است ابتدا از چند چیز اطمینان حاصل کنید اول از همه اینکه زمان کافی را برای این کار دارید،مورد بعدی قابل اطمینان بودن مجموعه ای که این تور ها را از آن ها تهیه نموده اید ،هرچه این تور ها دارای اعتبار بیشتری باشد به همان مقدار خدماتی که به شما ارائه می دهند بالاتر است ،تور لیدرهای آن قوی تر هستند و استفاده بهینه تری از زمان خواهند داشت پس در این موارد دقت کافی را داشته باشید.

رویارویی با نپال (encounters nepal) -تورهای روزانه شخصی کاتماندو

اگر شما دوست دارید که به جایی بروید که بسیار زیاد به اورست نزدیک باشید، اگر دوست دارید که سفر بر بلندای هیمالیا را تجربه کنید،اگر علاقه مندید که تماشای های بکری را مشاهده کنید که شاید دیگر هرگز آن ها را نبینید به شما پیشنهاد می کنیم که در تورهای encounters nepal شرکت کنید،چرا که شرکت در این تور ها همه این آرزوهای شما را بر آورده خواهد نمود پس اگر به نپال سفر نموده اید این ها را از دست ندهید.شما می توانید لحظاتی را پست سر بگذارید که جزو ناب ترین خاطرات شما خواهد بود. در این گونه تورها خلبان پرواز حتی به شما این اجازه را خواهد داد که در جایی نزدیک به او بنشیند و لحظاتی را تحت عنوان دستیار پرواز داشته باشید.یکی از موارد که حتی فکر کردن به آن باعث ترشح شدن هرچه بیشتر آدرنالین خون می شود شاید همین پرواز باشد. در دیدگاه بسیاری از افراد رفتن به یکی از بلندترین نقطه های دنیا و پرواز بر فراز آن بهترین لحظه ای باشد که در تمام زندگی خود تجربه خواهند نمود. یکی از نکاتی که شاید از محسنات این تورها به شمار آید کنسل نشدن پرواز شما به دلیل بد بودن شرایط جوی است پس اگر زمانی که برای پرواز انتخاب نموده اید بد بود مسئولان پرواز شما را به زمان دیگری منتقل می کنند و به هیچ وجه پول شما از بین نخواهد رفت.حتما به این نکته توجه داشته باشید که برای رزرو این تور ها از قبل اقدام کنید چون ممکن است به دلیل استقبال مردم در زمان مورد نظر خود نتوانید توری را پیدا کنید پس هوشیار باشید.

بازدید از معبد بودایی nilkantha کاتماندو

یکی از مواردی که شما قادر خواهید بود در معبد nilkantha به تماشای آن بنشینید مجسمه ماهاویشنو است. این مجسمه به حالت خوابیده قرار گرفته شده است و یکی از تماشای های کاتماندو نپال محسوب می شود ،این تنها جاذبه این معبد نیست شما در کنار بازدید از آثار تاریخی می توانید سری به سالن های سرو غذا بزنید که در این محدود تعداد آن ها به نسبت بیشتر است و در آن ها انواع غذاهای لذیذ و سنتی طبخ می شود.این معبد از منطقه ها مذهبی و قابل احترام برای اهالی محسوب می شود پس در صورتی که تصمیم گرفتید به آن وارد شوید حتما در نوع پوشش خود دقت کافی را داشته باشید.

Scocialtpurs-تورهای روزانه شخصی کاتماندو

اگر شما به محله themal سری زده باشید مشاهده می کنید که در این مکان تورهایی برای گردشگران در نظر گرفته اند که در آن ها اصول آشپزی کردن مردم نپال تدریس می شود و اگر شما از افراد دوست دار این گونه آموزش ها باشید می توانید در دو نوبت صبح و یا عصر از این تورها بهره ببرید.این کار برای افرادی که در آن شرکت میکنند یک تجربه بی نظیر محسوب می شود.اگر بخواهید از غذاهایی که در این تور ها آموزش داده می شود مطلعی بیشتری داشته باشید می توانیم از مومو که نوعی کوفته محلی است؛دال بات که به عنوان غذای ملی نپال شناخته می شود و از موادی مانند عدس،برنج و سبزیجات تشکیل میشود؛aloo paratha که در واقع یک چاپاتی است که در داخل آن با پوره پر شده است و انواع دیگری از غذاها اشاره کنیم.از مواردی که شاید هر مسافری را به استفاده از این تور ها ترغیب کند محیطی سالم و پاکیزه ای است که در آن به آشپزی خواهید پرداخت در کنار این ،برنامه ریزی دقیقی که اجرا شده تا شما از تایم خود بیشترین بهره را ببرید در این برنامه برای شما یک سرآشپز و مدرس توانا با رسپی هایی عالی و دقیق مهیا شده که همه این ها در کنار هم تایم مناسبی را برای شما فراهم می کند که پر از تجربه و شادی و لذت خواهد بود.در این تور شما علاوه بر آشپزی کردن بهترین غذاها را هم تست میکنید،شاید یکی از بهترین مومهای اسفناج و پنیر را در همین تور میل کنید.نحوه برگزاری این تور به این گونه خواهد بود که شما در ابتدا همراه استادخود در بازار این شهر رفته و در آن چرخی می زنید و با این کار هم با فضای بازار آشنا خواهید شد و هم به دست خود بهترین مواد اولیه را شناسایی و انتخاب خواهید نمودسپس غذای مورد نظر سر آشپز را طبخ می کنید و در نهایت به همراه هم در کنار مسئولان این تور به خوردن و لذت بردن از غذایی که پخته اید مشغول خواهید شد. نکته ای که می توان درباره این تور ها مطرح کرد مبلغی است که شما برای آن پرداخت می نمایید.هیچ سقف و کفی برای آن در نظر گرفته نشده است و این کاملا به شما بستگی خواهد داشت که چه ارزش گذاری برای این سرگرمی انجام دهید،هرچقدر که استفاده کردید و لذت بردید همان اندازه پول می پردازید. آیا شما استفاده از این تور را در انتخاب های سفر خود گنجانده اید؟ اگر پاسخ شما مثبت است پیشنهاد می کنیم هنگامی که با این تور ها همراه می شوید دوره ای را انتخاب کنیدکه مربوط به پخت مومو است .این پیشنهاد ما دو دلیل دارد اول اینکه پخت این غذا تکنیکی است و برای اینکه غذایی قابل قبول باشد باید مهارت بسیاری را کسب کنیدو این کلاس ها به شما یاری می کند تا به این توانایی نزدیک تر شوید.نکته دوم،چناچنچه شما موم را انتخاب کنید مسئولان در انتهای کلاس ها به شما دستور پخت دال بات را خواهند داد پس شما چیزی را از دست نمی دهید.

معبد dakshinkali

یکی از مکان هایی که به افراد علاقه مند به تماشا مراسم خاص کشور ها پیشنهاد می کنیم معبد dakshinkali می باشد،در این معبد شما می توانید آیین هایی مانند قربانی کردن را مشاهده کنید ولی به این مسئله توجه کنید که در این هنگام این معبد به اندازه زیادی مملو از جمعیت خواهد شد پس دقت لازم را مبذول کنید.وسعت این معبد زیاد نخواهد بود ولی در همین مساحت کم مردم مشتاق زیادی جمع می شوند و اگر از افرادی به حساب می آییدکه علاقه ای به ازدحام جمعیت ندارید و از آرامش بیشتر لذت می برید dakshinkali محل مناسبی برای شما نخواهد بود. با ورود به این معبد افراد محلی را می بینید که با پوشش هایی خاص و محلی در این مراسم حضور یافته اند در صورتی که شما هم تمایل دارید که احساس نزدیکی بیشتری را با آن ها داشته باشید پس حتما به نوع پوشش خود دقت نمایید.

بازدید از معبد sayambhunath

یکی از معبدهای معروف در کاتماندو نپال، معبد sayambhunath است تلفظ نام این معبد برای همگان کار آسانی نخواهد بود ولی نگران نباشید این معدن را می توانید با نام مانکی و یا راهب نیز بنامید.اگر شما به منطقه thamel سری زده اید از بازدید این معبد غافل نشوید و با 40 دقیقه قدم زدن به این معبد برسید و از آن تماشا کنید.اگر از جمله افرادی هستید که تا کنون راهبان را ا نزدیک ندیده اید و یا علاقه مند هستید با آن هایی عکسهایی به یادگار داشته باشید فرصت را از دست ندهیددر این جا می توانید راهبانی را بیابید که با گردشگران دوست هستند و به شما اجازه این کار را خواهند داد.پس پیشنهاد ما به شما هنگام سفر به کاتماندو نپال، سر زدن به معبد sayambhunath است،آن را از دست ندهید. معبد sayambhunath را با عنوان مشهور ترین و اصلی ترین عبادتگاه بودایی ها می شناسند در صورتی که برای بازدید از آن اقدام می کنید به یاد داشته باشید که این محل برای پیروان این دین بسیار محترم است پس در نوع پوشش خود نهایت دقت را داشته باشید. هنگامی که به این معبد می رسید برای آنکه به شما این اجازه داده شود که از آن بازدید نمایید احتیاج است مبلغی در حدود 1.92 روپیه را بپردازید البته این مبلغ برای افراد بزرگسال می باشد. یکی از زمان هایی که تماشا این معبد را در آن پیشنهاد می کنیم هنگامی است که خورشید در حال غروب است در این زمان چشم انداز ای بسیار خاص در این ناحیه قابل تماشا است که چشم هر بیننده ای را به خود خیره میکند و همگان را مسحور خود خواهد نمود.در سال 2015 در نپال یک زلزله رخ داد که در آن به این معبد خسارت هایی وارد شد و مسئولان اقدام به ترمیم آن نمودند ممکن است با ورود خود هنوز آثاری از این بازسازی را مشاهده کنید که می توان در نوع خود تجربه تازهی محسوب شود.

اطلاعات ضروری

اگر شما قصد دارید به کشور نپال سفری داشته باشید باید اطلاعات اساسی و مهم این کشور را بدانید و با مطلعی کامل به این سفر بروید تا بتوانید لحظاتی خوش را در خاطرات خود به ثبت برسانید. پروازی که شما را از تهران به سوی این کشور می برد هنگامی که بر زمین بنشیند ،شما مشاهده خواهید نمود که نپال چیزی در حدود 2:15+ از نظر زمانی با کشور ما اختلاف خواهد داشت.مردم این کشور زیبا با هم به زبان رسمی کشورشان یعنی نپالی صحبت میکنند و معاملات در نپال با واحد پول این کشور یعنی روپیه نپال انجام می گیرد هر 100واحد از این پول که با نام اختصاری npr شناخته می شود تقریبا معادل 0.96 دلار آمریکاست. پس پیش از رفتن به این کشور در تبدیل پول خود دقت کافی را داشته باشید.برای سفر به این کشور اگر به صورت هوایی انجام میگیرد شما در فرودگاه بین المللی (Tribhuvan International Airport (KTM به زمین خواهید نشست . سفر به این ناحیه می تواند ازسفر های خاطره انگیز برای شما باشد در صورت توانایی مالی حتما سری به این مکان بزنید.

شرایط آب و هوایی

در کشور نپال تقریبا هیچگاه نمی توان به شرایط آب و هوایی اطمینان کامل داشت چرا که ممکن است در نقطه ای شما هوای خاصی را مشاهده کنید در صورتی که در مکان دیگر در همان حوالی شاهد هوایی به شدت متفاوت باشید.برای اینکه بتوانید بهتر به این امر آشنا شوید برای شما به ذکر یک مثال می پردازیم.در یک روز ممکن است شما در قسمت های مرکزی شهر به انجام کاری مشغول باشید و شاهد یک جبهه هوای معتدل و عالی باشید ولی در همین هنگام اگر از هوای منطقه ای دورتر اطلاعات کسب کنید این امکان است که هوایی داغ تر ،خنک تر و یا طوفانی را داشته باشد.اگر شما سفر خود را در ماه های ژوئن تا سپتامبر انجام دهید همواره نظاره گر بارش باران های به نسبت تندی خواهید بود و به نوعی این ماه ها جزو فصل های موسمی در نپال محسوب می شود این در حالی اتفاق می افتد که شاخصه ماه هایی که در زمستان هستند دارا بودن هوایی نسبتا گرم در روزها و هوای خنک و خوب و بدور از باران در شب ها می باشد. از این رو هیچ گاه نمی توان به درستی شرایط آب و هوایی کاتماندو نپال را پیش بینی نمود و ممکن است شما گول بخورید و در زمانی سفر کنید که هوایی نامناسب دارد،بیشتر به این موضوع توجه داشته باشید.

بهترین زمان برای رزرو هتل

قیمت هتل های کاتماندو نپال در فصول مختلف مسافرتی متفاوت می باشد این تغییرات در مبلغ پرداختی برای محل های اقامتی برای کاتماندو نپال هم مشاهده می شود در این شهر در فصل هایی که شلوغ است و گردشگران زیادی در آن حضور می یابند و یا به نوعی دیگر high season گفته می شود در مقایسه با فصل هایی که گردشگران کمتری به آن می آیند و به نوعی off season می باشد تفاوت قیمت تقریبا فاحشی را مشاهده می کنیم.ماه های آوریل تا نوامبر به نوع از ماه هایی محسوب می شوند که گردشگران کمتری به کاتماندو نپال می آیند و قیمت های هتل ها به نسبت مقرون به صرفه تر خواهد بود و می توانیم محل های اقامتی با مبالغ مناسبی را پیدا کنیمدر کنار هتل می توان هاستل هایی را مشاهده نمود که با پرداخت مبالغ بسیار ناچیز محل سکونتی را به شما ارائه میکننددر این فصل ها که به عنوان فصل هایی سرد شناخته می شود شما شب هایی با دمایی خنک و هوایی خشک را به نظاره خواهید نشست و در روزها تقریبا هوای گرم تری را خواهید داشت و این می تواند دلیلی باشد برای یافتن راحتتر هتل های مقرون به صرفه و بیشتر شدن این مواردبه طوری که زمان هایی می رسد که شما با کنی گشتن محل های اقامتی با قیمت یک دوم فصول دیگر را می یابید که در هزینه ای که در نهایت صرف سفر می کنید بسیار موثر است پس انتخاب فصلی مناسب از ضروری ترین موارد در رفتن به کاتماندو نپال می باشد.

انواع هزینه ها

هزینه هاستل

اگر شما به نبال هاستل هایی با قیمت بسیار مناسب می گشت می توانید به کاتماندو مراجعه کنید در این شهر مانند شهر هند می توان هاستل هایی با قیمت مناسب پیدا نمود که چه بسا مقرون به صرفه ترین ها در کل دنیا باشد.در هنگام جست و جوبرای هاستل در این شهر ممکن است با نواسانات قیمت روبرو شوید ولی به طور معمول اگر شما علاقه به کرایه کردن یک هاستل دارید و میخواهید اتاقی مشترک را برگزینید باید بدانید که هزینه پرداختی شما چیزی در حدود 156 الی 247 روپیه خواهد بود ولی چناچه خواهان این هستید که برای خود اتاق هایی خصوصی را برگزینید مشاهده می کنید که قیمت ها متفاوت خواهد بود در این هنگام مبلغی ما بین 300 تا 100 روپیه را باید بپردازید تا بتوانید در اتاقی با دو تخت مجزا و یا یک تخت دو نفره اقامت کنید.در همین اثنا شما هتل هایی را نیز مشاهده می نمایید که دارای رده قسمتی بالاتری هستند و چه بسا گاهی تا 2000 روپیه نیز هزینه دریافت کنند ولی آن ها بیشتر از اینکه هاستل باشند در رتبه بندی هتل ها قرار میگیرند زیرا با این مبلغ امکانات بهتری نیز برای شما در نظر گرفته اند.

هزینه اقامت در هتل

یکی دیگر از مکان هایی که شما برای اقامت در کاتماندو نپال می توانید برگزینید هتل ها هستندیکی از موارد مثبت در سفر به این نقطه از دنیا را شاید بتوان قیمت های معقولانه محل های اقامتی آن دانست به گونه ای شما می توانید علاوه بر هاستل ها هتل هایی را نیز با قیمتی مناسب پیدا کنید. اگر شما در جست و جوی قیمت هتل ها و انتخاب یک هتل خوب و رزرو آن هستید باید بدانید که احتیاج نیست قیمت ها نجومی را برای این کر پرداخت کنید ولی این موضوع یک سر دیگر دارد و آن زمانی خواهد بود که اطراف در پی انتخاب هتل هایی هستند که بالاترین امکانات و خدمات را داشته باشد در این موارد مطمئنا کمی قیمت ها متفاوت خواهد بود و بالاتر می رود ولی در کنار آن شما مکان هایی را کرایه خواهید نمود که دارای بالاترین ها در استاندارد دنیا است.پس به طور کلی شما به هر اندازه در جیب های خود اندوخته داشته باشید به همان اندازه می توانید هتل هایی را پیدا کنید که در آن ساکن شوید پس جای هیچ نگرانی برای شما نخواهد بود.ما در زیر کوشش نموده ایم که برای شما یک لیست از انواع هتل ها و قیمت های آن ها فراهم کنید تا شما با مشاهده و مقایسه آن ها به یک جمع بندی کلی دست یابید.در این لیست شما می توانید درجه هتل ها و اندازه پرداختی برای هر یک از آن ها مشاهده نمایید پس از شما می خواهیم که دقت کافی را داشته باشید و با چشمی باز دست به انتخاب بزنید.

برای اقامت در هتل های که 1 ستاره هستند احتیاج است که شما مبلغی در حدود 93 الی 560 روپیه را پرداخت کنید.

برای اقامت در هتل های که2 ستاره هستند احتیاج است که شما مبلغی در حدود 280الی3736 روپیه را پرداخت کنید.

برای اقامت در هتل های که 3ستاره هستند احتیاج است که شما مبلغی در حدود 653 الی 5184روپیه را پرداخت کنید.

برای اقامت در هتل های که 4ستاره هستند احتیاج است که شما مبلغی در حدود 2335الی9295 روپیه را پرداخت کنید.

برای اقامت در هتل های که5 ستاره هستند احتیاج است که شما مبلغی در حدود 5091الی 20318روپیه را پرداخت کنید.

با مقایسه سطحی نیز می توان دریافت که در صورت دقت کافی در انتخاب با پولی خوب می توانید هتلی با درجه بالاتر انتخاب کنید پس به خوبی تحقیق نمایید.

هتل های پیشنهادی

هتل dwarikas

یکی از هتل هایی که در کاتماندو نپال، چشم هر بیننده ای در نگاه اول خیره می کند هتل dwarikas است. یکی از نکته هایی که در خصوص این هتل بسیار حائز توجه می باشد حیاط این هتل زیباست که در طراحی آن از شیوه استعماری یاری گرفته شده است و توانسته برای افرادی که در آن اقامت می کنند یک محیط عالی و لذت بخش و صمیمانه را فراهم کند.شما با اسکان در این هتل و بهره بردن از امکانات آن می تواند در این حیاط زیبا بنشینید و در زمانی که به نوشیدن سفارش خود مشغول هستید یک روز بسیار عالی را شروع کنید.از چیز هایی که در این هتل به خوبی می توان مشاهده کرد ،دخالت دادن فرهنگ و زندگی مردم نپال در حال و هوای هتل است که حتی در دکور این هتل نیز دیده می شود.پیشنهاد ما به شما این هتل است البته اگر در مسیر انتخاب خودعلاقه مند باشید، گزینه های متفاوت و خاص را که در نظر بگیرید.مسئله بعدی که لازم در این جا به آن بپردازیم باربیکیو است،اگر شما تمایل داشته باشید می توانید از باربیکیو که در شب ها در این هتل برپا می شود استفاده نمایید ولی لازمه این کار رزرو کردن است یعنی باید از قبل به مسئولان حضور خود را اطلاع بدهید.

هتل hyatt regency کاتماندو

از جمله هتل هایی که در شهر کاتماندو نپال معروف است هتل hyatt regency است این هتل که به نوعی از وسیع ترین و بهترین هتل ها در این منطقه است موقعیتی جغرافیایی در اطراف مقبره معروف و گنبدی شکل boudhanath را دارا می باشد.هتل زیبایی که به معرفی آن می پردازیم امکانات وسیعی را در اختیار مشتریان خود قرار می دهد از جمله آن ها می توان به چشمه های آب گرم،استخر بزرگ این مجموعه وسالن ورزشی آن نام برد. اما این تمامی خدمات هتل نیست بلکه شما با اقامت در این هتل می توانید از نوشیدنی ها و یا مواد غذایی بسیار لذیذی بهره مند شوید.پس بهتر است در ابتدا یک حساب و کتاب در زمینه مبلغی که می خواهید بپردازید داشته باشید سپس اگر دیدید که مشکل مالی و یا محدودیتی ندارید حتما به انتخاب این هتل فکر کنید وآن را از دست ندهید.نکته ای که ضروری می دانیم در این جا به بیان آن بپردازیم این است که در صورتی که در این هتل اسکان نداشته باشید باز هم توانایی استفاده از استخر مجموعه را به شما خواهند داد تنها کافی است که برای یک روز مجوز های لازم را از هتل دریافت کنید.

میانه قیمت مواد غذایی

در شهر کاتماندو نپال مواد غذایی و نوشیدنی ها هم به مانند هزینه مکان های اقامتی مقرون به صرفه هستند.این موضوع را هم باید در نظر بگیرید که درست است که ممکن است شما به نسبت مبلغ کمتری را برای غذای خود پرداخت کنید ولی این دلیلی نیست که شما کیفیت بدی را دریافت میکنید بلکه همه موارد بین المللی در کیفیت این مواد در نظر گرفته می شود و شما بهترین ها دریافت خواهید کرد پس هیچ گونه استرسی از این بابت نداشته باشید. اگر شما برای خوردن صبحانه علاقه مند به رفتن به بیرون هتل هستید و یا به هر دلیلی هتل شما این وعده غذایی را در اختیار شما نمی گذارد می توانیدبه سمت اغذیه فروشی هایی بروید که در سطح شهر است و به مردم و گردشگران غذاهایی سنتی و یا حتی غربی را ارائه می کند.شما با استفاده از این دکه و یا مغازه تنها احتیاج است که مبلغی معادل 67 الی 112 روپیه را برای وعده صبحانه خود پرداخت کنید. در خصوص وعده غذایی نهار نکته ای است که باید به آن بسیار توجه کنید.در رستوران های کاتماندو و محل های ارائه غذا بیشترا غذاهایی سرو می شود که سنتی هستند و مطابق با ذائقه محلی مردم کاتماندو نپال پخته می شوند،شما باید ابتدا از این نکته مطلع شوید که آیا طبع شما می تواند با این غذاها سازگاری پیدا کند؟ وقتی به این سوال مهم پاسخ مثبت جواب دادید به سمت این رستوران ها حرکت و کنید و مسرور باشید چون تنها با پرداخت 80 الی 134 روپیه می توانید بهترین کیفیت و طعم غذایی را تجربه کنید البته ما ایرانی ها در بیشتر مواقع با طعم غذاهای محلی کاتماندو مسئله ای نخواهیم داشت و این خود یک پوئن مثبت برای ما خواهد بود. وعده بعدی برای شما شام خواهد بود ما بار دیگر خوراکی های محلی را به شما پیشنهاد خواهیم کرد و برای این نظر دلایل قانع کننده ای را داریم .در کاتماندو نپال در بیشتر مواقع مواد اصلی تشکیل دهنده غذاها برنج و عدس است و این دو ماده برای ما ایرانی ها به شدت آشنا و قابل قبول است پس می توان در یک نتیجه گیری کلی دریافت که غذاهای محلی در عین حال که قیمتی مناسب دارند از دیدگاه ذائقه هم برای مردم ایران زمین یکی از بهترین انتخاب ها به حساب می آیند..نکته دیگر استفاده از فست فود ها در این سفر است باید مطلع باشید که این طیف غذایی هم از نظر مالی هزینه به نسبت کمی را دارد ولی می دانید که از نظر سلامت درجه بسیار پایینی را شامل می شوند.در کل اگر شما از غذاهایی محلی بهره مند شوید تنها در حدود 90 تا 180 روپیه احتیاج است که خرج کنید. مسئله بعدی آشپزی کردن در مسافرت است بعضی افراد علاقه مندند که غذاهایی را که در سفر ها میل می کنند بر حسب ذائقه و دست پخت خودشان تهیه شود از این رو در مسافرت ها نیز اقدام به آشپزی می کنند تا هم در هزینه ها اندکی صرفه جویی کنند و هم از سلامت غذاها اطمینان 100 درصدی را داشته باشند. اینکه شما تصمیم بگیرید که آشپزی غربی داشته باشید و یا آسیایی در اندازه مبلغی که احتیاج است برای مایحتاج اولیه پرداخت کنید تفاوت ایجاد خواهد نمود.شما باید مبلغ 3171 روپیه برای مواد غذایی در آشپزی غربی و 2190 روپیه برای مواد غذایی در آشپزی آسیایی هزینه کنید.قیمت هایی که در این مقاله برای شما مطرح کردیم در واقع بنا بر احتیاج هایی است که هر فرد بالغ برای زندگی در طول هفته احتیاجمند بر آورده شدنشان می باشد و موادی شامل نان تازه، برنج سفید، تخم مرغ، شیر (سبک غربی)، سینه مرغ (پوست کنده و بدون استخوان)، گوشت قرمز(گاو)، پنیر محلی (سبک غربی)، سیب درختی، موز، پرتقال، گوجه فرنگی، سیب زمینی، پیاز و کاهو را شامل می شود نکته ای که بسیار شاخص است بالاتر رفتن قیمت های در صورت خرید موادی بیشتر است پس اگر خواستید چیزی فراتر از این مواد را تهیه کنید باید مراقب پرداخت هزینه ها نیز باشید.

هزینه حمل و نقل در کاتماندو

شما در سفر به کاتماندو نپال نمی توانید یک سیستم حمل و نقل بسیار خاص و تازه را مشاهده کنید. شما در این شهر در کنار اتوبوس و تاکسی می توانید ریکشاو یا همان سه چرخه را مشاهده نمایید و خارج از این سه دسته مورد دیگری را نمی بینید اما نکته مهم در پرداخت هزینه هاست در این حیطه نیز قیمت ها پایین و بسیار منصفانه خواهد بود به نوعی که شما می توانید با مبلغی کم از تاکسی ها هم به راحتی بهره ببرید چیزی که شاید در دیگر کشور ها کار آسانی نباشد.همواره یادتان باشد قبل از اینکه سوار یک تاکسی شوید با راننده آن در باره مبلغ پرداختی خود به توافق برسید و این مسئله را به بعد موکول نکنید ،توجه به این نکته بسیار مهم است پس قبل از استفاده از تاکسی ها مبلغ باید معین شود.یک نکته بسیار منفی که ممکن است با آن روبرو شوید اخلاق بد در بین راننده هاست ممکن است فردی که رانندگی تاکسی شما را برعهده دارداخلاق مناسبی نداشته باشد و یا لب به سخن های ناشایسته باز کند در مقابله با این افراد ضروری است که صبر پیشه کنید و خیلی خود را درگیر حرف هایشان نکنید.اما حال به قیمت های پرداختی در این وسایل نقلیه می پردازیم به مبالغ زیر دقت کنید و قیمت های کلی را در فکرتان بسپارید.

شما برای آنکه با تاکسی از فرودگاه به قسمت مرکزی کاتماندو بروید احتیاج است که مبلغ 3.85 الی 4.81 روپیه را پرداخت کنید.

شما در استفاده از اتوبوس از فرودگاه به قسمت مرکزی کاتماندو ،احتیاج است که مبلغ 0.19روپیه را پرداخت کنید.

در این شهر به ازای 3کیلومتر مسافتی که هر تاکسی شما را جا به جا کند مبلغی معادل 1.92 الی 3.37 روپیه دریافت خواهد نمود.

ممکن است شما علاقه مند باشید که از سه چرخه بهره ببرید پس احتیاج است که مطلع باشید سه چرخه های که در شهر مشاهده می نمایید مبلغی بین 0.58 روپیه تا 0.96 روپیه را از شما خواهند گرفت.

منبع: همگردی

به "راهنمای سفر به کاتماندو نپال ، باید ها و نبایدهای سفر به نپال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به کاتماندو نپال ، باید ها و نبایدهای سفر به نپال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید