رباتی که اتوماتیک علف های هرز را سمپاشی می نماید

به گزارش زمین جهانی به نقل از نیواطلس، علف کش ها علاوه بر آنکه گرانقیمت هستند به محیط زیست آسیب می رسانند. به همین دلیل می توان به جای پاشیدن آن روی کل منطقه کشت، در بخش هایی به کار برد که علف های هرز می رویند. یک شرکت با توجه به این نکته ربات سولیکس اسپریر را طراحی نموده تا علف های هرز مزارع را از بین ببرد.

رباتی که اتوماتیک علف های هرز را سمپاشی می نماید

شرکت آمریکایی-برزیلی سولینف تک این ربات را طراحی نموده که به وسیله شرکت مک کینی ساخته می گردد. این شرکت هم اکنون ربات دیگری به نام سولیکس اسکوتنیز ساخته که محصول را آنالیز و درباره آن گزارش تهیه می نماید. سولیکس اسپریر نیز مشابه نمونه قبلی است و 4 پنل خورشیدی انرژی آن را تامین می نمایند.

این اسپری نماینده اتوماتیک در زمین تحت کشت حرکت می نماید و با استفاده از مجموعه ای از حسگرهای یکپارچه ریشه برگ های هر گیاه را اسکن می نماید. اگر سیستم هوش مصنوعی آن تشخیص دهد گیاه مذکور، علف هرز است، ربات به طور اتوماتیک سم را روی آن می پاشد. این دستگاه بعلاوه نقشه ای دیجیتالی از زمین کشاورزی تهیه می نماید که در آن علف های ردیابی و سمپاشی شده ، معین هستند.

به گفته شرکت طراح، یک اسپری نماینده رباتیک می تواند روزانه 40.5 هکتار زمین کشاورزی را با توجه شکل و سطح آن مدیریت کند. علاوه بر آن ربات مجهز به سیستم نوردهی و باتری است که با پنل های خورشیدی شارژ می شوند.

اسپر نماینده رباتیک می تواند 24 ساعت روز فعالیت کند و از آنجا که وزنش کمتر از یک تراکتور است، فشردگی خاک اندک خواهد بود.

ربات سولیکس اسپریر در حالت فعلی برای محصولات کشاورزی مانند گندم، سویا و ذرت ارتقا یافته است. سولینف تک اعلام نموده طبق آزمایش های اجرا شده در آمریکا با یاری این فناوری می تواند مقدار استفاده از آفت کش را تا 70 درصد کاهش داد.

قرار است ربات مذکور سال آینده به طور تجاری عرضه گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "رباتی که اتوماتیک علف های هرز را سمپاشی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رباتی که اتوماتیک علف های هرز را سمپاشی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید