ارزش کل خانه های تهران چقدر است؟

به گزارش زمین جهانی، آمارها نشان می دهد ارزش کل واحدهای مسکونی کشور 25 هزار و 600 هزار میلیارد تومان است که 51 درصد آن معادل 13 هزار و 51 هزار میلیارد تومان آن در مرکز قرار گرفته است.

ارزش کل خانه های تهران چقدر است؟

به نقل از همشهری، صنعت ساختمان 5.5 درصد از تولید ناخالص داخلی کشور را به خود اختصاص می دهد. این بخش با جذب 40 درصد از کل سرمایه گذاری اجرا شده در اقتصاد، خصوصی ترین بخش اقتصاد ایران است. همچنین 30 درصد از گردش مالی اقتصاد کلان و 11 درصد از اشتغال کشور به بخش مسکن تعلق دارد.

در بازه 10 ساله اخیر سه میلیون و 386 هزار و 471 معامله مسکن اجرا شده که 45 درصد از این رقم مربوط به استان تهران بوده و بعد از آن بیشترین تعداد معاملات به استان های البرز و فارس اختصاص داشته است. همچنین کمترین تعداد معامله به استان های کهگیلویه و بویراحمد، یزد و خراسان جنوبی تعلق دارد.

جدیدترین آگهی های فروش مسکونی در زمین جهانی تهران

میانه عمر بنای معامله شده 12 سال است که املاک استان بوشهر با هشت سال کمترین و خراسان رضوی با 14 سال بیشترین میانه عمر بنا را دارند.

ارزش املاک تهران؛ 51 درصد از کل کشور

ارزش مجموع واحدهای مسکونی دارای سکنه کشور 22 هزار همت(هزار میلیارد تومان) است که 51 درصد آن در استان تهران قرار گرفته است. از آنجایی که نسبت خانه های خالی، شبه خالی و غیرقابل سکونت کشور به خانه های در حال استفاده یک به شش است، با احتساب این املاک ارزش مجموع واحدهای مسکونی 25 هزار و 600 هزار میلیارد تومان برآورد می شود.

با توجه به این که سهم املاک تهران از املاک کل کشور 51 درصد است، بنابراین با در نظر گرفتن همه متغیرهای بازار مسکن اعم از خانه های خالی، اقامتگاه های دوم، واحدهای مسکونی تازه ساز، خانه های غیرقابل سکونت و … ارزش املاک تهران 13 هزار و 51 هزار میلیارد تومان است.

براساس آمارهای سال 1395 و با توجه به متغیرهایی که گفته شد تعداد واحدهای مسکونی حدود 29 میلیون واحد است. از این تعداد 78 درصد در منطقه ها شهری و 22 درصد در منطقه ها روستایی واقع شده اند. معادل 18.5 درصد از کل مسکن کشور در مرکز قرار گرفته است که حدود چهار میلیون و 570 واحد مسکونی می شود.

استان های خراسان رضوی و اصفهان رکورددار بیشترین تعداد مسکن هستند و در قعر جدول، به ترتیب استان های ایلام، کهگیلویه و بویراحمد و سمنان کمترین تعداد واحد مسکونی را دارند.

منبع: بلاگ دیوار

به "ارزش کل خانه های تهران چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارزش کل خانه های تهران چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید