ایران هراسی با ورود گردشگران خارجی به کشور شکست می خورد

به گزارش زمین جهانی، میراث آریا/ براساس خبرهای بدست رسیده، ایران هراسی با ورود گردشگران خارجی به کشور شکست می خورد.

ایران هراسی با ورود گردشگران خارجی به کشور شکست می خورد

یعقوب رضازاده، عضو هیات رئیسه و دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به میراث فرهنگی غنی کشور، اهمیت توجه به ابنیه تاریخی و توریستی کشور را از دو سو حائز اهمیت مطرح نمود و اضافه نمود: از یک سو ورود توریست خارجی به ایران و آشنایی با این میراث می تواند هجمه ایران هراسی که در جهان بوجود آمده است را کاهش دهد و از سوی دیگر می تواند به عنوان درآمدی پرسود در نظر گرفته گردد.

او با تاکید بر اهمیت معرفی آثار تاریخی کشور و درآمدزایی از صنعت توریستی اضافه نمود: در جهان و کشورهای همسایه مثل ترکیه از این ظرفیت استفاده خوبی می گردد و حتی تا پنج برابر درآمدهای نفتی از صنعت توریستی درآمدزایی دارند.

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به اختصاص بودجه کافی برای حراست از میراث فرهنگی ادامه داد: به علت کمبود اعتبار و اختصاص نیافتن اعتبارات لازم، توجهی که باید به بازسازی و حفاظت از میراث فرهنگی کشور نمی گردد.

رضازاده ادامه داد: دولت باید به عنوان حافظ میراث فرهنگی لوایح مورد احتیاج را در بودجه پیش بینی کند، مجلس و نمایندگان نیز از آن دفاع می نمایند و اعتبارات مورد احتیاج برای میراث فرهنگی اختصاص داده می گردد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد اقدامات لازم برای مقابله با ایران هراسی نیز گفت: در این راستا باید وزارت امور خارجه به عنوان دستگاه دیپلماسی فعال باشد. تبلیغات در کشورهای همسایه و غرب آسیا که با تاریخ کشور ما آشنایی کامل دارند، می تواند اثرات تبلیغات منفی علیه ایران را کاهش دهد.

او در پاسخ به این سوال که آیا مجلس شورای اسلامی برای مقابله با ایران هراسی سیاست ها و قوانینی را در نظر گرفته، اعلام کرد: دولت و مجلس باید به یکدیگر یاری نمایند که اثر این تبلیغات منفی را خنثی کند. در این راستا دولت باید پیش قدم باشد و لوایح و طرح های لازم را ارائه دهند، نمایندگان نیز همراهی لازم را خواهند داشت.

رضازاده در انتها بر لزوم اختصاص اعتبار مقابله با ایران هراسی برای وزارتخانه های میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی، امور خارجه، کشور، فرهنگ و ارشاد اسلامی، اطلاعات و کشور تاکید نمود.

منبع: همگردی

به "ایران هراسی با ورود گردشگران خارجی به کشور شکست می خورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران هراسی با ورود گردشگران خارجی به کشور شکست می خورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید