بهداشت دهان و دندان

هر آنچه که باید درباره گرفتگی گردن بدانید

گردن یکی از مهم ترین اعضای بدن است که ممکن است در اثر استفاده نادرست یا صدمه تماشا آن دچار درد یا خشکی عضلات گردن شوید. این عارضه گاه خفیف است و گاه ممکن است احتیاج به درمان پزشکی داشته باشد.

7 بهمن 1401

10 حقیقت جالب درباره سگ ها

سگ ها یکی از محبوب ترین حیوانات جهان هستند و همواره در مرکز توجه بوده اند. با این حال که این حیوان بسیار شناخته شده است، کمتر کسی است که این 10 حقیقت را راجع به او بداند!

21 مرداد 1401

5 بیماری که به وسیله دندان ها معین می شوند!

مدیر Center for Oral and Systemic Diseases از دانشگاه University of North Carolina می گوید: معین شده که ما باید بهداشت دهان و دندان و سلامت عمومی بدن را یکپارچه در نظر بگیریم. حفره دهان در واقع آینه ای از سایر نقاط بدن است. در نتیجه می توانیم به وسیله معاینات عادی دندانپزشکی، مسائل...

16 مرداد 1401

یتربی، روستای مورد علاقه شیمیدان ها

روستای یتربی، روستایی در کشور سوئد است. در این روستا معدنی وجود دارد که 10 ماده معدنی کمیاب جهان از آن استخراج می شود. به همین دلیل این روستا مورد توجه بسیاری از شیمیدان ها قرار گرفته است.

2 اردیبهشت 1401

هویج می تواند بینایی تان را بیشتر کند!

یکی از رایج ترین باور های غلطی که رد شده این است که انسان ها فقط از 10 درصد مغزشان استفاده می نمایند. شاید هنوز هم خیلی ها چنین تصوری داشته باشند، اما باور های غلط دیگری هم هست که بسیاری از مردم تا به امروز به آن ها اعتقاد دارند.

30 فروردین 1401

10 جانوری که برای تهیه دارو مورد استثمار بشر هستند

امروزه، نسل جانداران مختلف سیاره ما شدیدا در معرض خطر انقراض واقع شده است؛ به طوری که ممکن است از خود سوال کنیم: آیا کره زمین، ششمین انقراض گسترده خود را تجربه خواهد کرد؟

12 بهمن 1400

فیلم های زامبی محور را دوست ندارید؟ پس این عناوین را دیدن کنید

شاید وقتی مرده ها برای خوردن انسان ها دوباره زنده می شوند، تهوع آور و ترسناک به نظر برسند. به همین علت بسیاری از تماشاگران فیلم های سینمایی تماشای فیلم های زامبی محور را دوست ندارند. اما واقعیت آن است که فیلم های سینمایی جذابی هم وجود دارند که چندش آورترین...

1 بهمن 1400

ماجرای همسایه هفت طبقه لرزاده

همسایه قدبلند خانه حسین لرزاده این روزها بر سر زبان افتاده است؛ از این نظر که حریم خانه استاد معماری را که اتفاقا در فهرست آثار ملی ثبت شده، شکسته است؛ همان ساختمانی که چندباری از شورای شهر تذکر گرفته، اما هنوز قدش کوتاه نشده است.

9 آذر 1400

فوائد کرفس در سلامت

کرفس نمادی از اعتبار، قدر و منزلت و هم سلامتی است. این سبزی تازه، چاره ساز بیشتر اختلالات مرتبط با شیوه های زندگی است. این مقاله را خوانده تا به فوائد پرارزش این سبزی در سلامت پی ببرید.

8 آبان 1400

تنظیم برنامه رفاهی سازمان پژوهش در قالب نظام جامع خدمات رفاهی

تهران (پانا) - جلسه شورای هماهنگی امور رفاهی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با حضور حسن ملکی رئیس سازمان برگزار گشت.

20 شهریور 1400

اعلام جزئیات هجدهمین فراخوان جذب هیأت علمی علوم پزشکی

خبرگزاری خبرنگاران- هجدهمین فراخوان جذب و استخدام عضو هیات علمی پیمانی در رشته های علوم پایه و بالینی دانشگاه های علوم پزشکی و موسسات آموزش عالی و پژوهشی وابسته منتشر شد.

20 فروردین 1400

راهنمای داوطلبان شرکت کننده در آزمون دانشنامه دندانپزشکی مهرماه 99 منتشر شد

راهنمای داوطلبان شرکت کننده در آزمون دانشنامه/ گواهینامه تخصصی دندانپزشکی مهرماه 1399 از سوی مرکز سنجش و آموزش پزشکی منشر شد.

18 آبان 1399

ثبت نام آزمون دستیاری دندانپزشکی از فردا، 4 اردیبهشت شروع می گردد

مهلت ثبت نام مجدد سی وچهارمین دوره آزمون پذیرش دستیاری در رشته های تخصصی دندانپزشکی از فردا چهارم اردیبهشت ماه شروع می گردد.

27 خرداد 1399

فرضیه ترور بیولوژیک منتفی نیست ، کاهش شیوع کرونا در 13 استان ، با آزمایشگاه متخلف برخورد می گردد

معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به این مطلب که کمترین زمان برای اینکه یک داروی اختصاصی برای کرونا بیاید یک سال تا 18 ماه است گفت: بهترین دارو های اختصاصی ویروس، 40 تا 50 درصد تاثیر دارد.

28 اردیبهشت 1399

روز ملی شدن صنعت نفت ایران گرامی باد

زمستان به آخر رسیده و سرما رنگ می بازد. گوشه و کنار شهری که تا دیروز در زیر برف زمستانی دفن شده بود، بوی تازگی می گیرد. بهار در راه است و آمدن سال جدید را نوید می دهد. زیبایی و طراوت به شهر بازگشته است و مردم در کوششند تا وسایل مورد احتیاج سفره هفت سین و دید...

18 اردیبهشت 1399

از هاکی تا کرونا همراه با پرستار ملی پوش ایران!

ملی پوش هاکی بانوان که در اورژانس تهران مشغول به کار است از تجربه این روزهای خود صحیت می کند.

3 اردیبهشت 1399

مهلت ثبت نام آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی گروه پزشکی فردا 26 بهمن ماه انتها می یابد

مهلت ثبت نام آزمون دکتری تخصصی (Ph.D) و دکتری پژوهشی رشته های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی فردا 26 بهمن ماه 98 سرانجام می یابد.

9 فروردین 1399