10 حقیقت جالب درباره سگ ها

به گزارش زمین جهانی، سگ ها یکی از محبوب ترین حیوانات جهان هستند و همواره در مرکز توجه بوده اند. با این حال که این حیوان بسیار شناخته شده است، کمتر کسی است که این 10 حقیقت را راجع به او بداند!

10 حقیقت جالب درباره سگ ها

حقیقت اول - وقتی توله سگ به جهان می آید کور، کر و بی دندان است

وقتی توله سگ به جهان می آید بسیار ناکامل است. کانال گوش هایش هنوز بسته هستند و پلک هایش از هم باز نشده اند، به همین علت است که در عمل کور و کر هستند. یک تئوری می گوید توله سگ ها به این علت بدون وجود دو عدد از مهمترین حس هایشان به جهان می آیند که بعدا این ادراک بتوانند برطبق شرایط محیط توله سگ ها توسعه یابند.

حقیقت دوم - همه نژادهای سگ ها، غیر از 2 نژاد، زبان صورتی رنگ دارند

به غیر از نژادهای چوچو و شارپی که دارای زبانی با لکه های سیاه هستند، بقیه سگ ها زبانی صورتی رنگ دارند.

حقیقت سوم - نژاد باسنجی تنها سگ جهان است که واق واق نمی نماید

اگر در پی سگی هستید که واق واق نکند پس باید سگی از نژاد باسنجی انتخاب کنید. البته درست است که واق واق نمی نماید اما خیلی هم سگ ساکتی نیست و گاهی سر و صدای زیادی دارد. این سگ بعلاوه به خاطر هوش بالا و دفاع خوبی که از صاحبش در برابر مزاحمان می نماید شناخته می گردد. این سگ به خوبی تربیت می گردد و به هر دستور شما پاسخ خواهد داد.

حقیقت چهارم - وزن سگ ها از بیش از 70 کیلوگرم تا کمتر از 1 کیلوگرم فرق دارد!

نژاد گریت دین به خاطر جثه بزرگش شناخته شده است. این سگ می تواند قدی به بلندای بیش از 90 سانتی متر داشته باشد و وزنش بین 50 تا 90 کیلوگرم است. در سال 2012 سگی از نژاد گریت دین به نام زئوس نام خود را در کتاب رکوردهای گینس ثبت کرد. این سگ بزرگ الجثه هنگامی که بر روی چهار پا قرار می گرفت قدش به 110 سانتی متر می رسید. از سوی دیگر با میانه وزن 2.7 کیلوگرم، چی واوا کوچک ترین نژاد سگ در جهان است.

حقیقت پنجم - محبوب ترین نام برای سگ ها مکس و بلا است

بر اساس آمار محبوب ترین نام سگ برای سگ های نر مکس و برای سگ های ماده بلا است. ده عدد از محبوب ترین نام ها برای سگ ماده به ترتیب : بلا، لوسی، دیزی، لونا، لولا، سدی، اقتصادی، مگی، بلی و سوفی است و ده عدد از محبوب ترین نام ها برای سگ های نر به ترتیب: مکس، چارلی، کوپر، بادی، جک، راکی، اولیور، بیر، داک و تاکر است.

حقیقت ششم - توله سگ ها 28 دندان و سگ های بالغ در حالت عادی 42 دندان دارند

درست مانند انسان ها، سگ ها هم در کودکی دندان های شیری دارند که تا سن شش ماهگی همه آنها می ریزند و یک دسته تازه دندان اصلی بزرگسالی در دهان شان رشد می نماید. 42 دندان اصلی سگ ها عمری بیشتر از دندان های انسان دارد. این به خاطر شکل دندان های سگ و غذایی است که او می خورد. غذای سگ ها عموما قند کمتری نسبت به غذای انسان دارد به همین علت خطر پوسیدگی دندان در سگ ها کمتر است.

حقیقت هفتم - محبوب ترین نژاد سگ در ایالات متحده آمریکا لابرادور است

این نژاد از سگ رفتاری بسیار محبت آمیز دارد و همدم خوبی در خانه برای انسان ها است. نژاد لابرادور نه تنها با انسان ها خوب ارتباط برقرار می نماید بلکه با دیگر نژادهای سگ ها هم رفتاری خوب دارد و در کل سگی است اجتماعی.

حقیقت هشتم - قوبلای خان بیشترین تعداد سگ را داشته است، 5000 سگ ماستیف

در قرن سیزدهم امپراطور مغول قوبلای خان 5000 سگ ماستیف داشت. او از این سگ ها در شکار و جنگ استفاده می کرد. این نژاد سگی غول آسا است و به هیچ وجهه ناز و بامزه به نظر نمیرسد!

حقیقت نهم - سگ نژاد دالمیشن در هنگام تولد تماما سفید رنگ است

سگ دالمیشن که زادگاهش یوگوسلاوی است به راحتی از طریق نقش های روی بدنش شناسایی می گردد. این سگ در هنگام تولد پوستی تماما سفید دارد. لکه های سیاه رنگ کوچکی که بر روی بدن توله سگ ها وجود دارند از طریق موهای سفید پوشانده شده اند و قابل تشخیص نیستند. بعد از حدود 10 روز از تولد توله ها این لکه های سیاه کم کم نمایان می شوند. بعد از این زمان لکه ها به سرعت رشد می نمایند و توسعه پیدا می یابند و زمانی که سگ بالغ شده و به سن 1 تا 2 سالگی می رسد لکه ها به مقدار واقعی خود درمی آیند.

حقیقت دهم - حس بویایی سگ ها 10.000 تا 100.000 برابر قوی تر از انسان است!

خب همه ما می دانستیم سگ ها حس بویایی خارق العاده ای دارند، اما می دانستید حس بویایی شان انقدر قوی است؟! علت این حس بویایی قوی آن است که مقدار مرکزی در مغز که تجزیه و تحلیل حس بویایی را به عهده دارد در سگ ها چهار برابر بزرگ تر از مقدار این مرکز در مغز انسان است. سگ ها می توانند بوی یک انسان یا شی بی جان را از کیلومترها دورتر ردیابی نمایند، همین خصیصه آنها را به یکی از مهمترین اعضای گروه تجسس در پرونده های پلیس و گروه های امداد و نجات تبدیل نموده است. در حالی که یک انسان 5 میلیون گیرنده بویایی در بینی خود دارد، یک سگ داشهوند کوچک 125 میلیون گیرنده بویایی و یک بلادهاند 300 میلیون گیرنده بویایی دارد!

منبع: فوت و فن / themysteriousworld.com

به "10 حقیقت جالب درباره سگ ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 حقیقت جالب درباره سگ ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید