شکستگی دنده ستاره ایران در بدترین زمان

به گزارش زمین جهانی، ستاره تیم ملی فوتسال ایران در پنج مسابقه جام جهانی لیتوانی مجوز بازی به وسیله پزشکان را دریافت نکرد.

شکستگی دنده ستاره ایران در بدترین زمان

به گزارش ورزش سه، حسین طیبی یکی از امید های طرفداران تیم ملی فوتسال ایران در جام جهانی بود؛ بازیکنی که بیشتر از هر ملی پوش دیگری سابقه حضور در سطح اول اروپا را دارد و با کارنامه ای پیروز طی سالیان اخیر با حضور در غیرت قزاقستان و بنفیکا پرتغال می توانست یاری زیادی به تکرار پیروزیت ایران در این رقابت ها کند، اما یک اتفاق بدموقع مانع از همراهی او در بازی ها شد.

شماره 10 تیم ملی فوتسال ایران که در جام جهانی 2016 سه گل حساس در سه ملاقات برابر مراکش، آذربایجان و برزیل به ثمر رساند و پنالتی مهم مسابقه رده بندی مقابل پرتغال را تبدیل به گل کرد، در جام جهانی 2021 بخاطر آسیب دیدگی از ناحیه قفسه سینه حتی یک بازی انجام نداد تا غیبت او در حذف ایران بی تاثیر نباشد.

حسین طیبی پس از جام جهانی 2016 برای غیرت قزاقستان به میدان رفت و طی چهار فصل بازی برای این تیم چهار اسم قهرمانی در لیگ برتر و سوپر کاپ قزاقستان و سه اسم قهرمانی در جام حذفی را به دست آورد و یکبار هم به جایزه آقای گلی رسید و علاوه بر این موارد، نایب قهرمانی و مقام سومی در جام باشگاه های اروپا را هم تجربه کرد.

طیبی با این افتخارات مهم و گلزنی برابر تیم های بزرگی مثل بارسلونا در سالیان اخیر، در فصل گذشته شرایط جدیدی را با بازی در بنفیکا پرتغال به دست آورد و نایب قهرمانی لیگ برتر این کشور را تجربه کرد، ولی این افتخارات و بازی های موثر در رقابت های باشگاهی، برای تیم ملی در جام جهانی به کار نیامد.

بنابر نظر سید محمد ناظم الشریعه، سرمربی تیم ملی فوتسال ایران آخرین مسابقه محبت آمیز قبل از جام جهانی 2021 مقابل بلاروس انجام شد؛ تیمی که در جام جهانی حضور نداشت و بدون استرس و با نمایش فیزیکی مقابل ایران حاضر شد که نتیجه این ملاقات تدارکاتی نه چندان مناسب، مصدومیت حسین طیبی بود.

اتفاق عجیب تر در تیم ملی زمانی بود که کادر پزشکی و فنی متوجه مصدومیت طیبی در جریان بازی با بلاروس نشدند و وقتی کاروان تیم فوتسال ایران به تهران بازگشت، این بازیکن بخاطر درد از ناحیه قفسه سینه به پزشک مراجعه نموده و عکس برداری انجام داد که معین شد دنده او شکسته است.

شکستگی دنده حسین طیبی معین کرد که او قطعا در سه مسابقه مرحله گروهی جام جهانی مقابل صربستان، آمریکا و آرژانتین و ملاقات مرحله یک هشتم نهایی حاضر نخواهد بود، اما کادر پزشکی تیم ملی فوتسال تخمین زده بود او پس از سه یا چهار هفته می تواند برای ایران به میدان برود.

شب گذشته تیم ملی فوتسال ایران برابر قزاقستان به میدان رفت و باخت؛ تیمی که حسین طیبی بخاطر چهار سال کار کردن با سرمربی و بیش از 6 بازیکن تاثیرگذارش ازجمله هیگوئیتا و داگلاس، شناخت کاملی نسبت به آن ها داشت و حضورش در زمین می توانست یاری حال ایران باشد و موقعیت هایی که به دست آمد و تبدیل به گل نشد، بخاطر شم گلزنی او تا این مقدار از دست نرود.

زمان مسابقه تدارکاتی تیم ملی مقابل بلاروس تا بازی شب گذشته برابر قزاقستان، حدود یک ماه شد، اما در حالی که کادر پزشکی ایران تخمین زده بود دوری طیبی از میادین نهایتا چهار هفته است، این اتفاق نیفتاد و شماره 10 تیم ملی با وجود گذشت این زمان نتوانست در ملاقات یک چهارم نهایی حاضر باشد.

طیبی بخاطر این مصدومیت احتمال داشت از فهرست جام جهانی هم خط بخورد، اما افزایش سهمیه استفاده از بازیکنان به وسیله فیفا که از 14 به 16 بازیکن رسیده بود، موجب شد تا نام این ملی پوش در فهرست تیم ملی قرار بگیرد؛ هرچند طبق قوانین مسابقات، دو بازیکن از این فهرست 16 نفره باید روی سکو می نشستند که در چهار بازی این اتفاق برای طیبی افتاد.

منبع: فرارو

به "شکستگی دنده ستاره ایران در بدترین زمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکستگی دنده ستاره ایران در بدترین زمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید