مقرون به صرفه ترین شهرها برای زندگی در سال 2018 را بشناسید

به گزارش زمین جهانی، در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری خبرنگاران تصمیم گرفتیم تا مقرون به صرفه ترین شهرها برای زندگی در سال 2018 به شما کاربران عزیز معرفی کنیم امید است که مورد پسند شما کاربران عزیز قرار گیرد .

مقرون به صرفه ترین شهرها برای زندگی در سال 2018 را بشناسید

معمولا بیشتر افراد شهرهای که برای زندگی خود انتخاب می کنید سعی مینمایند که هزینه های زندگی در آن شهر را چه از لحاظ هزینه مسکن , حمل و نقل , امکانات , و… بر آورد نمایند پس اگر در پی شهرهای مقرون به صرفه در خارج از ایران هستید پیشنهاد میکنیم که تا آخر این مقاله با ما همراه باشید

لیسبون ، پرتغال

لیسبون (به پرتغالی: Lisboa) مرکز و بزرگ ترین شهر کشور پرتغال و نیز مرکز ناحیهٔ لیسبون است. این شهر که شهری مدرن و مبتنی بر اصول شهرسازی محسوب می گردد، وسعت بسیاری داشته و امروزه لیسبون از لحاظ مختلف اهمیت فراوانی یافته و به عنوان دومین قطب مالی در شبه جزیرهٔ ایبری پس از مادرید مطرح می گردد. این شهر بیش ترین ثروت کشور پرتغال را در خود ذخیره نموده و از شهرهای مهم اتحادیهٔ اروپا محسوب می گردد؛ به طوری که 45 درصد از کل تولیدات کشور به این ناحیه اختصاص دارد. شهر لیسبون قطب سیاسی پرتغال بوده و دولت این کشور در این شهر مستقر شده است.

در راس فهرست مقرون به صرفه ترین مقاصد برای زندگی، به شهر لیسبون پرتغال می رسیم. شهری رویایی و ساحلی که با سقف خانه های شیبدار و نارنجی و قرمزش شناخته می گردد. هنگامی که لیسبون و یا یکی از شهرهای پرتغال را برای زندگی انتخاب می کنید، متوجه خواهید شد که چقدر هزینه های زندگی نسبت به دیگر کشورهای غرب اروپا، پایین هستند. جالب آن که می توانید با همسرتان در پرتغال تنها با هزینه ای در حدود 1300 دلار در ماه زندگی کنید و با این بودجه پول اجاره خانه، غذا و دیگر موارد را بپردازید.

بعلاوه از دیگر مواردی که بر جذابیت لیسبون می افزاید می توان به بافت تاریخی، ساختمان های رنگی و شاد، باغ های سلطنتی، بوستان هایی با آبنماهای زیبا، جاده های سنگفرش شده و چشم انداز ای از دریا اشاره نمود.

کالی ، کلمبیا

سانتیاگو ده کالی (به انگلیسی: Cali) یکی از شهرهای کشور کلمبیا و مرکز استان بایه دل کائوکا است که در شهرستان بایه دل کائوکا واقع شده است.

جمهوری کلمبیا شمال غربی ترین کشور آمریکای جنوبی است. کلمبیا در جنوب با ونزوئلا،برزیل، اکوادور و پرو، در شمال به وسیله دریای کارائیب با اقیانوس اطلس و از غرب با پاناما و اقیانوس آرام هم مرز است.

کلمبیا چهارمین کشور بزرگ آمریکای جنوبی (بعد از برزیل و آرژانتین و پرو)، با مساحت 1 میلیون و 141 هزار کیلومتر مربع است. خاک سرزمین کلمبیا دارای شرایط فیزیکی متنوعی است و از قله های بلند و برفی آند تا دشت های گرم و مرطوب حوزهٔ رود آمازون را شامل می گردد. این کشور بعد از برزیل دارای بیشترین جمعیت در بین کشورهای آمریکای جنوبی است.

از دیگر ویژگی هایی که باعث می گردد کالی را برای زندگی انتخاب کنید، فضای شهری زیبای آن است. درختان بلند قامت نخل را در امتداد بلوارها خواهید دید و خیابان هایی مزین به درختان سرسبز را در اغلب نقاط شهر می بینید. از سویی دیگر مردم کالی با تازه واردها رفتاری محبت آمیز دارند و بسیار مودب اند. به طور مثال وقتی که در پیاده روها از کنار شما عبور می نمایند، به شما صبح بخیر می گویند و برای هر مکالمه ای آماده اند.

در رابطه با هزینه های کالی باید بدانید که یک زوج می توانند ماهانه با هزینه ای برابر با 987 دلار ، زندگی خود را بگذرانند و البته اجاره خانه خود را هم بپردازند. جالب آن که شما تنها با 45100 دلار می توانید صاحب یک آپارتمان 3 خواب و شیک در نقطه خوبی از شهر شوید

سن پدرو ، بلیز

کشور بلیز در شرق آمریکای مرکزی و در کناره دریای کارائیب واقع شده است. بنابراین با منطقه ای با جغرافیای سرسبز و اقلیمی گرمسیری روبرو اید. در این کشور زمستان و پاییزی وجود ندارد و در تمام سال می توانید از طبیعت سرسبز لذت ببرید. ضمن آن که شهر موردنظر در این کشور یعنی شهر سن پدرو در جزیره امبرگیس کی نیز فضایی ساحلی دارد و این یعنی فرصت بی انتهایی از تفریحات آبی پیش روی شماست. علاوه بر این، باید بدانید که هزینه های زندگی در این منطقه نسبت به شهرهای ساحلی و معروف منطقه کارائیب بسیار مناسب است. این در حالی است که در سواحل سن پدرو تعداد بی شماری هتل های 5 ستاره، رستوران های باکلاس، گالری های هنری و انواع سوپرمارکت ها را خواهید دید.

البته توجه داشته باشید که هزینه های خرید ملک در این شهر مقرون به صرفه نیست اما در مقایسه با دیگر منطقه ها لوکس و گران این خطه، مناسب ارزیابی می گردد. هزینه اجاره یک ملک ساحلی در سن پدرو ماهیانه در حدود 1000 دلار است و در مجموع هزینه های زندگی به صورت ماهیانه برابر با 1965 دلار خواهد بود.

سن شینیان ، فرانسه

سن شینیان یکی از کمون های (تقسیمات کشوری) فرانسه است که می توان آن را از لحاظ معنایی برابر با بخش دانست. سن شینیان در جنوب کشور فرانسه واقع شده است و یکی از گران ترین گزینه های حاضر در فهرست است؛ اما در عین حال نیز یکی از زیباترین منطقه ها برای زندگی محسوب می گردد. از جمله ویژگی های خوب سن شینیان، فاصله کم با مرز اسپانیا و البته دسترسی راحت به پاریس است. بعلاوه باید بدانید با آن که فرانسه از کشورهای گران اروپایی محسوب می گردد، اما کمون سن شینیان و شهرهایش از مقرون به صرفه ترین نقاط این کشور هستند. در مجموع هزینه زندگی ماهانه یک زوج در این منطقه برابر با 1628 دلار خواهد بود. قسمت خوب ماجرای زندگی در سن شینیان آن است که بدون ماشین شخصی نیز زندگی راحتی خواهید داشت، چرا که وسایل حمل و نقل عمومی بسیار خوبی در منطقه وجود دارد.

منبع: تاپ تراول

به "مقرون به صرفه ترین شهرها برای زندگی در سال 2018 را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقرون به صرفه ترین شهرها برای زندگی در سال 2018 را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید