رئیسی: جمهوری اسلامی ایران دوست روز های سخت همسایگانش است

به گزارش زمین جهانی، رئیس جمهور در مراسم دریافت استوارنامه سفیر تازه کویت گفت: دخالت بیگانگان در مسائل منطقه نه تنها مسئله ای را حل نکرده، بلکه همیشه باعث بروز مسائل بوده است.

رئیسی: جمهوری اسلامی ایران دوست روز های سخت همسایگانش است

به گزارش فارس، سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور پیش از ظهر امروز چهارشنبه در مراسم دریافت استوارنامه بدر عبدالله المنیخ سفیر تازه کویت، روابط جمهوری اسلامی ایران با کویت را عمیق و متکی به اعتقادات و فرهنگ دو کشور دانست و اضافه نمود: ظرفیت های موجود در ایران و کویت این امکان را فراهم می نماید که دو کشور همکاری های مالی و روابط تجاری خود را تا چندین برابر سطح فعلی افزایش دهند.

رئیس جمهور با یادآوری این نکته که جمهوری اسلامی ایران همیشه دوست روز های سخت همسایگان خود بوده، تبادل نظر میان همسایگان و ارتقای همکاری کشور های منطقه را موثرترین راهکار مسائل دانست و توضیح داد: دخالت بیگانگان در مسائل منطقه نه تنها مسئله ای را حل نکرده، بلکه همیشه باعث بروز مسائل بوده است.

وی به همین دلیل تاکید نمود: هر چند اعتمادسازی در روابط دو جانبه نقطه شروع همکاری های منطقه ای همه جانبه است، اما دشمنان که نتوانستند در اراده ایجاد شده بین دولت های منطقه برای تعامل موثر خللی وارد نمایند، کوشش می نمایند با ترفند های فریبکارانه در راستا توسعه و تحکیم همکاری های منطقه ای مانع تراشی نمایند که پیروز نخواهند شد.

بدر عبدالله المنیخ سفیر تازه کویت نیز در این ملاقات ضمن ابلاغ سلام ها و تهیّات امیر و ولیعهد کویت به سید ابراهیم رئیسی گفت که با ماموریت تحکیم بیشتر روابط ایران و کویت به تهران آمده است و میخواهد منظره و افق گسترده تری در روابط دو کشور بگشاید.

سفیر تازه کویت با بیان اینکه دولت متبوعش ضمن استقبال از سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران مبنی تعامل بر پایه تبادل نظر، براین باور است که راهکار صحیح برطرف چالش های موجود در منطقه و نیز ارتقای سطح همکاری های منطقه ای تبادل نظر است.

سفیر تازه کویت بعلاوه از رویکرد رئیس جمهوری اسلامی ایران در اولویت دادن به تبادل نظر و تعامل با کشور های منطقه قدردانی کرد.

منبع: فرارو

به "رئیسی: جمهوری اسلامی ایران دوست روز های سخت همسایگانش است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیسی: جمهوری اسلامی ایران دوست روز های سخت همسایگانش است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید