ایجاد شائبه برای مردم درباره گاز متان ، این ادعای ناسا را بررسی می کنیم ، زمین فروشی نکردیم

به گزارش زمین جهانی، شهردار تهران گفت: حتی یک سانت زمین نفروختیم تا حقوق بدهیم. تا به امروز مبدل سازی را در دستور کار قرار دادیم و با مشارکت مردم حرکت کردیم.

ایجاد شائبه برای مردم درباره گاز متان ، این ادعای ناسا را بررسی می کنیم ، زمین فروشی نکردیم

به گزارش زمین جهانی، علیرضا زاکانی شهردار تهران در شصت و چهارمین اجلاس مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی شهرهای مراکز استان ها که در صحن شورای شهر تهران برگزار گشت، گفت: اگر سطح مدیریتی شهری را در حداقل نظافت بدانند، نمی توان حقیقت امروز را محقق کرد، چرا که عمده کار فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرها به دست شهرداری ها انجام می شود . شهردار تهران با بیان اینکه منابع شهرداری ها وابسته به نفت نیست و برنامه ریزی و اجرا از محل درآمد و هزینه است، گفت: در شهر تهران 80 درصد منابع را فراتر از قوانین کشور و محل درآمد مالیات بر ارزش اضافه نموده و عوارض، کسب می کنیم . شهرداری ها بیشترین همراهی و ممارست را با مردم را دارند اما آنچه القا می شود نگاه حداقلی است که به نوعی جفا در حق شهرداری ها است. او با بیان اینکه ویژگی ممتاز رئیس جمهور، تبعیت از ولی و پیگیری آبادانی و خدمت به مردم است، گفت: یکی از دلایلی که اخیرا عملیات ترکیبی بر علیه ما شکل گرفت این است که سرعت در خدمت و ایجاد رضایتمندی عمومی را در کشور کاهش دهند. شهردار تهران با تاکید بر انسجام، وحدت و افزایش گستره خدمت، وجود قومیت و مذاهب مختلف در کشور را نوعی مزیت برای کشور برشمرد. او با بیان اینکه در شهر تهران شعاری را با الهام از اسلام دنبال می کنیم و می گوییم که مسئول همه چیز در تهران هستیم، اضافه نمود: تلاش ما این است در حد اعلا برای وظایف خود تلاش کنیم و در دیگر بخش ها نیز کمک اعلا به سایر دستگاه ها داشته باشیم که در این راستا با تمام آنها تفاهم نامه منعقد و مشارکت می کنیم.

بخشی از صحبت های شهردار تهران را در ادامه بخوانید:

  • در خصوص انتشار گاز متان در جنوب تهران، تیم دانشگاهی تشکیل شده تا موضوع را بررسی کند و تا به حال شرایطی که ادعای ناسا را تایید کند پیدا نکردیم اما چون شائبه برای مردم ایجاد شده موارد را بررسی و نتایج را اعلام خواهیم کرد .
  • مشکل منابع نداریم، 2 سال قبل از مدیریت شهری تازه، شهرداری شاهد تنش مالی جدی بوده است، به طوری که در سال 99 به مدت سه ماه با قرض اداره می شد. در سال 99 تعداد 31 هزار پروانه صادر شد اما در سال 1400 بالغ بر پنج هزار فقره پروانه صادر شده است .
  • عوارض شهرسازی 67 درصد امکان مالی شهرداری را تأمین می کند. علت این بوده که مدیریت شهری علاقه داشت که شهر را گران اداره کند، کم ساخت و ساز صورت بگیرد و تهران گران اداره شود. بر اساس این سیاست شرایطی را ایجاد کردند که ملک در بخش مالکیت و استیجاری به بلای خانمان سوز تبدیل شده است .
  • حتی یک سانت نفروختیم تا حقوق بدهیم. تا به امروز مبدل سازی را در دستور کار قرار دادیم و با مشارکت مردم حرکت کردیم.
  • برخی معتادان را هیچ بخشی نمی پذیرفت اما ما پذیرش کردیم و یک فرهنگ ایجاد شد تا همه دست به دست هم بدهیم و بتوانیم در این زمینه پیروز عمل کنیم. دو جلسه با شهرداران کلانشهرها داشتیم که ببینیم چه کاری می توانیم انجام دهیم که دولت این بخش را به ما واگذار کند و بتوانیم به کشور کمک کنیم.
  • سالانه 180 هزار مسکن را تسهیل گیری خواهیم کرد.340 هزار واحد تفاهم نامه منعقد شده که عملیات عمرانی نزدیک به 40 هزار واحد آن آغاز شده است. طبق قانون راه و شهرسازی متولی مسکن است اما ابزاری در شهرها ندارد که اگر شهرداری متولی شهرسازی شود و راه و شهرسازی کمک کند، شرایط بهتر خواهد داشت .
منبع: همشهری آنلاین

به "ایجاد شائبه برای مردم درباره گاز متان ، این ادعای ناسا را بررسی می کنیم ، زمین فروشی نکردیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد شائبه برای مردم درباره گاز متان ، این ادعای ناسا را بررسی می کنیم ، زمین فروشی نکردیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید