اختصاص اعتبار برای جبران خسارات سیل در اصفهان و ایلام

به گزارش زمین جهانی، معاون اول رییس جمهور، مصوبه مربوط به اعتباردهی برای جبران خسارات ناشی از سیل، آبگرفتگی و طوفان در استان های اصفهان و ایلام را ابلاغ کرد.

اختصاص اعتبار برای جبران خسارات سیل در اصفهان و ایلام

هیات وزیران در جلسه 23 مرداد 1401، به منظور جبران خسارات ناشی از وقوع سیل و آبگرفتگی در اردیبهشت امسال در بعضی از شهرستان های استان ایلام که موجب آسیب به اماکن مسکونی (شهری و روستایی) و تأسیسات زیربنایی (راه و ابنیه، خطوط آب، برق، گاز و تلفن) شد، مبلغ 402 میلیارد ریال اختصاص داد تا به وسیله دستگاه های اجرایی ذیربط برابر قوانین و مقررات مربوط هزینه گردد.

علاوه بر این، مبلغ 603 میلیارد ریال تسهیلات بانکی مقرون به صرفه قیمت (با سود و کارمزد 4 درصد در منطقه ها روستایی و 5 درصد در منطقه ها شهری) بابت جبران خسارات یاد شده، با ضمانت زنجیره ای، به خسارت دیدگان پرداخت می گردد.

دولت بعلاوه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام را موظف کرد، گزارش عملکرد این تصویب نامه را در مقاطع زمانی سه ماهه به سازمان های برنامه و بودجه کشور و مدیریت بحران کشور ارسال کند.

هیات وزیران بعلاوه در تاریخ 23 مرداد امسال با توجه به بارش برف سنگین و وقوع سیل و آبگرفتگی و طوفان در دی و اسفند سال گذشته و 2 ماه نخست امسال در بعضی از شهرستان های استان اصفهان، مصوب کرد مبلغ 90 میلیارد ریال به منظور جبران خسارت به اماکن مسکونی (شهری و روستایی) و تأسیسات زیربنایی (راه و ابنیه، خطوط آب و برق، گاز و تلفن) در اختیار دستگاه های اجرایی ذی ربط قرار گیرد تا برابر قوانین و مقررات مربوط هزینه گردد.

بعلاوه با تصویب دولت، مبلغ 76 میلیارد و 700 میلیون ریال تسهیلات بانکی مقرون به صرفه قیمت (با سود و کارمزد 4 درصد در منطقه ها روستایی و 5 درصد در منطقه ها شهری) به منظور جبران خسارات مذکور، با ضمانت زنجیره ای پرداخت می گردد.

براساس مصوبه فوق، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان موظف شدند گزارش عملکرد این تصویب نامه را در مقاطع زمانی سه ماهه به سازمان های برنامه و بودجه کشور و مدیریت بحران کشور ارسال کند.

زمین جهانی سیاسی دولت

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "اختصاص اعتبار برای جبران خسارات سیل در اصفهان و ایلام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص اعتبار برای جبران خسارات سیل در اصفهان و ایلام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید