چگونه شیر مادر را غلیظ تر کنیم؟

به گزارش زمین جهانی، در این مقاله به آنالیز درمان شیر آبکی مادر و دلیل آن می پردازیم.

چگونه شیر مادر را غلیظ تر کنیم؟ شیر مادر حاوی ویتامین، پروتئین، چربی و کربوهیدرات است کاهش مواد مغذی و چربی موجود در شیر باعث کاهش غلظت و آبکی شدن آن می گردد. رژیم غذایی یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر روی غلظت شیر مادر است، داشتن یک رژیم غذایی مناسب مواد مغذی و چربی موجود در شیر را افزایش می دهد.

6 روش درمان شیر آبکی مادرمقدار چربی در شیر، بر روی غلظت آن تاثیر می گذارد. چربی جز مهمی از رژیم غذایی کودک است و برای رشد مغز، توسعه اعصاب و عملکرد بدن حیاتی است. رعایت نکات زیر می تواند در درمان شیر آبکی مادر موثر باشد.

1) ماساژ سینهفشار دادن و ماساژ سینه در زمان شیردادن به نوزاد باعث افزایش جریان شیر و غلظت آن گردد. فشار دادن سینه و ماساژ آن به سمت پایین باعث می گردد که قسمت چرب شیر به سمت نوک سینه حرکت کند.

2) مصرف غذا های حاوی پروتئینپروتئین یکی از ترکیبات مهم در شیر مادر است. مصرف مواد غذایی غنی از پروتئین به درمان شیر آبکی مادر یاری می نماید. مرغ، تخم مرغ، شیر، لوبیا و عدس همگی منابع غنی از پروتئین هستند که می توانید به رژیم غذایی خود اضافه کنید. اگر روزانه 2400 کالری مصرف می کنید، برای تامین پروتئین مورد احتیاج روزانه 3 لیوان لبنیات و 184 گرم گوشت، ماهی، لوبیا و آجیل مصرف کنید.

3) مصرف چربی های سالماضافه کردن چربی های سالم به رژیم غذایی حتی اگر بر روی اندازه چربی شیر تاثیر نگذارد، مطمئنا بر روی کیفیت آن ها تاثیر گذار است. ماهی، تخم مرغ، دانه، روغن زیتون، آجیل، آووکادو و ... گزینه های عالی هستند که می توانید به رژیم غذاییتان اضافه کنید. این مواد غذایی غنی از اسید های چرب امگا 3 و چربی های اشباع نشده هستند.

4) مصرف سبزیجات، میوه و غلاتمصرف متعادل این سه ماده غذایی به غنی شدن شیر یاری می نماید. نان سبوس دار و برنج قهوه ای منبع خوبی از غلات هستند. بعلاوه مصرف اسفناج، کلم، فلفل، هویج، نخود فرنگی و سیب زمینی و میوه ها به غنی شدن شیر مادر از ویتامین ها و افزایش غلظت آن یاری می نماید.

5) مصرف غذا های مختلفخوردن غذا های متفاوت علاوه بر تاثیر بر روی غلظت شیر، بر طعم و عطر شیر مادر هم تاثیر می گذارد و می تواند نوزاد شما را به طعم های مختلف عادت دهد ویاری کند تا ذائقه اش برای مصرف غذا آماده گردد.

6) مصرف مکمل هااگر از رژیم غذایی خاصی پیروی می کنید و یا محدودیت های غذایی دارید ممکن احتیاج باشد از بعضی از ویتامین ها و مکمل ها بهره ببرید. رژیم غذایی در دوران شیردهی باید حاوی آهن، پروتئین و کلسیم باشد. عدس، غلات، نخود فرنگی و سبزیجات دارای برگ سبز تیره، حاوی آهن هستند. مصرف مرکبات به جذب آهن از غذا یاری می نماید. پزشک شما ممکن است مصرف مکمل های ویتامین B-12 که برای رشد مغز لازم است توصیه کند.

اگر ویتامین D مورد احتیاج شما به وسیله نور خورشید و مواد غذایی حاوی ویتامین D تامین نمی گردد، ممکن است احتیاج باشد تا مکمل های ویتامین D بهره ببرید. ویتامین D به نوزاد شما یاری می نماید تا کلسیم و فسفر مورد احتیاج برای رشد را جذب کند.

دلایل آبکی بودن شیر مادرعواملی که بر غلظت چربی در شیر مادر تاثیر می گذارند، عبارتند از:

1) اندازه شیر در سینهزمانیکه سینه زنان باردار از شیر خالی باشد، مقدار چربی در آن بیشتر است. به همین علت است زمانیکه آغاز به شیردهی می کنید شیر غنی از پروتئین، آب و ... است، اما مقدار چربی آن کم است و آبکی به نظر می رسد، اما به تدریج غلیظ تر می گردد.

2) دفعات شیر دهیغلظت چربی موجود در شیر متناسب با تعداد دفعاتی است که به کودکتان شیر می دهید. وقتی شیر سینه تجدید می گردد آبکی است، زمانیکه مرتبا به کودکتان شیر می دهید اندازهی از شیر از دفعات قبلی به جای مانده است و باعث می گردد شیر غلیظ تر باشد. بعلاوه شیردهی با فواصل کوتاه باعث می گردد، اندازه شیر افزایش یابد.

3) زماناینکه در چه زمانی از روز هستید بر روی اندازه و غلظت شیر تاثیر می گذارد. مقدار شیر بعضی از زنان در صبح بیشتر است، در حالیکه بعضی دیگر بعد از ظهر یا عصر شیر بیشتری دارند.

4) رژیم غذاییهر چیزی که شما می خورید بر روی کیفیت شیرتان تاثیر می گذارد، داشتن یک رژیم غذایی سالم و غنی از چربی های سالم می تواند در درمان شیر آبکی مادر موثر باشد.

منبع: سایت ستاره

منبع: راسخون

به "چگونه شیر مادر را غلیظ تر کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه شیر مادر را غلیظ تر کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید