پیاده راه خیابان 17 شهریور بازگشایی شد

به گزارش زمین جهانی، تهران (پانا) - شهردار منطقه 12 از بازگشایی خیابان 17 شهریور، حد فاصل خیابان صفا تا میدان امام حسین (علیه السلام) به منظور افزایش ایمنی و سهولت تردد اطلاع داد.

پیاده راه خیابان 17 شهریور بازگشایی شد

امیر یزدی شهردار منطقه دراین باره گفت: با مساعدت مهندس نظری، معاون هماهنگی و امور منطقه ها شهرداری تهران و چمران، رئیس شورای شهر، محور 17 شهریور، حد فاصل خیابان صفا تا میدان امام حسین (علیه السلام) که پیاده راه بود، پس از بازدید چند تن از اعضای شورای شهر و با کسب مصوبات کمیته های تخصصی سازمان حمل ونقل و ترافیک بازگشایی شد.

به گفته وی، این محور در گذشته فقط از راستا شمال به جنوب، یعنی از خیابان مازندران به خیابان 17 شهریور امکان تردد داشت؛ بعلاوه در راستا جنوب به شمال از تقاطع صفا-17 شهریور فقط تاکسی و اتوبوس می توانستند به سمت میدان امام حسین (علیه السلام) حرکت نمایند.

یزدی با اشاره به اعتراضات کسبه و ساکنان این محدوده که ناشی از پیاده راه بودن این معبر بود، اضافه نمود: پس از انجام مطالعات به وسیله مشاوران و آنالیز موضوعات ترافیکی، اجتماعی و فرهنگی، طرح مطالعاتی در کمیته شبکه معابر سازمان حمل ونقل و ترافیک ارائه و طبق مصوبه این سازمان مقرر شد تردد جنوب به شمال به منظور دسترسی به خیابان دماوند شرق آزاد گردد.

وی با بیان این مطلب که فعلاً رینگ میدان بسته است و وسایل نقلیه امکان دورزدن در رینگ میدان را ندارند، ادامه داد: هم اکنون فقط کسانی که از جنوب به شمال وارد محور 17 شهریور می شوند، امکان دسترسی به سمت دماوند شرق را دارند.

شهردار قلب طهران در خصوص فرایند اجرایی این امر شرح داد: مصوبات این اقدام اخذ شده و کمابیش 90 درصد به مرحله اجرا درآمده است؛ بعلاوه چراغ تقاطع صفا-17 شهریور به صورت زمان دار راه اندازی شده، جدانماینده نیوجرسی در محور برای تفکیک خطوط رفت و برگشت، در حال اجرا است و در نهایت جانمایی گیت ها بر مبنای مصوبه تغییر یافت. برای جلوگیری از حرکت دور رینگ میدان نیز در ضلع شرق آن، راه بندی نصب شده که وسایل نقلیه فقط بتوانند به سمت دماوند شرق حرکت نمایند و امکان حرکت دور میدان را نداشته باشند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 12، وی در سرانجام بیان نمود: با این اقدام، سرزندگی و تردد در این محور شکل می گیرد و آسیب های اجتماعی ناشی از نبود تردد و حمل ونقل که پیش تر شاهد آن بودیم، کمرنگ می گردد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "پیاده راه خیابان 17 شهریور بازگشایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیاده راه خیابان 17 شهریور بازگشایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید