فیلم های زامبی محور را دوست ندارید؟ پس این عناوین را دیدن کنید

به گزارش زمین جهانی، شاید وقتی مرده ها برای خوردن انسان ها دوباره زنده می شوند، تهوع آور و ترسناک به نظر برسند. به همین علت بسیاری از تماشاگران فیلم های سینمایی تماشای فیلم های زامبی محور را دوست ندارند. اما واقعیت آن است که فیلم های سینمایی جذابی هم وجود دارند که چندش آورترین زامبی ها را به دلایلی برای خندیدن و سرگرم شدن تبدیل می نمایند. در ادامه می توانید با تعدادی از متفاوت ترین فیلم های زامبی محور آشنا شوید که نگاه شما به این موجودات خونین را برای همواره تغییر می دهند.

فیلم های زامبی محور را دوست ندارید؟ پس این عناوین را دیدن کنید

قطاری به سمت بوسان | Train To Busan

نمره منتقدان: 93 از 100

ویروس مرگباری در کره جنوبی شیوع پیدا نموده که همه مردم را به زامبی ها تبدیل می نماید. اما یک اقلیت در حال حرکت، هنوز به این بیماری مبتلا نشده اند؛ تعدادی از مسافران قطار سئول به بوسان در قطار هستند. آن ها تصور می نمایند شانس بیشتری برای زنده ماندن دارند اما موانعی بزرگی در راه وجود دارد. به نظر نمی رسد کره جنوبی توانایی ساخت یک فیلم پیروز در عناوین زامبی محور را داشته باشد اما قطاری به سمت بوسان این فرضیه را زیر سوال می برد. به اعتقاد بسیاری از منتقدان، این فیلم شاید برترین ساخته ای باشد که درباره زامبی ها وجود دارد. قطاری به سمت بوسان می تواند نگاه هر دیدنگری به سینمای کره و فیلم های زامبی محور را برای همواره تغییر دهد و یک تفریح بی بدیل باشد.

دنباله این فیلم مدتی پیش و در دوران شیوع ویروس کرونا اکران شد اما حتی شرایط آخرالزمانی روزگار ما در روزهایی که این فیلم فرصت اکران پیدا کرد هم به آن یاری نکرد تا عنوانی پیروز ظاهر گردد. بنابراین کاملا زیر سایه فیلم اول قرار می گیرد. با این حال باید همین حالا برای دیدنی قطاری به سمت بوسان وارد عمل شوید. این فیلم به عنوان یک اکشن درجه یک کره ای مزه واقعی خون زامبی ها را به زیر دندان های شما منتقل می نماید.

سرزمین زامبی ها | Zombieland

نمره منتقدان: 90 از 100

دانشجویی خجالتی متوجه می گردد که مردم شهر در حال تبدیل شدن به زامبی هستند. او از شهر فرار می نماید. هدف او این است که دوباره به جمع خانواده اش بازگردد و امیدوار است که آن ها زنده باشند. او در جهت بازگشت به خانه با مردی روبرو می گردد که می خواهد در کنار دو خواهرش برای زنده ماندن در این جهانی خون آلود، کوشش کند. این فیلم در سال 2009 اکران شد اما در سال 2019 دنباله ای برای آن ساخته شد. اگرچه حال و هوای این دو فیلم بیشتر کمدی و خنده دار است اما منتقدان فیلم های سرزمین زامبی ها را به علت دوگانه مجذوب کنندهی که میان ترس و کمدی ایجاد می نمایند، تحسین نموده اند.

بنابراین فیلم های سرزمین زامبی ها بیشتر از این که ترسناک باشند، خنده دار و سرگرم نماینده هستند.

کارگو | Cargo

نمره منتقدان: 88 از 100

پس از شیوع یک بیماری وحشتناک و کشنده در استرالیا، پدری تصمیم می گیرد تنها دخترش را به دوش بکشد تا او را نجات دهد. این پدر تنها در شرایطی به نجات دخترکش امیدوار است که متوجه می گردد خودش به این بیماری خونین آلوده شده و احتمالا به زودی جانش را از دست می دهد. به اعتقاد بسیاری از منتقدان، کارگو یکی از احساسی ترین و انسانی ترین فیلم هایی است که درباره موجودات وحشتناکی مانند زامبی ها ساخته شده است. این فیلم با تکیه بر درام پیچیده ای که دارد، گاهی دیدنگرش را وحشت زده هم می نماید.

بنابراین اگر تصور می کنید فیلم های زامبی محور فقط داستان هایی ترسناک و تهوع آور را به دوش می کشند شاید بهتر باشد این فیلم را دیدن کنید. فیلمی که یکی از انسانی ترین زاویه های زندگی در یک آخرالزمان زامبی زده را به دیدنگرش تقدیم می نماید.

لغزش | Slither

نمره منتقدان: 86 از 100

جیمز کارگردانی است که این روزها به ساخت فیلم های جهانی سینمایی مارول و نمونه مشابه آن در میان داستان های مصور دی سی معروفیت دارد اما او سال ها پیش کارش را با ساخت فیلم های ترسناک مستقل با بودجه کم شروع کرد. یکی از آن فیلم ها، فیلم لغزش بود که در سال 2006 اکران شد و به شدت مورد توجه نهاده شد. این فیلم به علت سبک خاص روایتی که دارد و البته داستان بسیار متفاوتی که ارائه می نماید خیلی سریع محبوب شد اما گروهی از منتقدان باور دارند که یک تقلید آشکار است. آن ها تصور می نمایند لغزش از فیلم شب عجایب تقلید بسیاری نموده و عملا بخش عظیمی از داستانش را مدیون این فیلم است. با این حال دیدنی این فیلم را دریغ نکنید.

در این زمینه بخوانید:

برترین فیلم هایی که براساس داستان های واقعی ساخته شده اند

برترین فیلم های ترسناک که به میزان لیاقتشان دیده نشده اند

دختری با همه موهبت ها | The Girl with All the Gifts

نمره منتقدان: 85 از 100

در روزگاری که تقریبا هیچ نشانی از تمدن و زندگی به چهره جهان هستی نمانده است، بیشتر آدم ها به زامبی های گشنه به خون یکدیگر تبدیل شده اند. در این فضای ناامیدنماینده اما پزشکی پیدا می گردد که برای ساخت واکسن بیماری زامبی ها بسیار مصمم است. او به همراه یک معلم و دو سرباز، همراه دختری استثنایی می شوند. آن ها تصمیم دارند جهان را نجات دهند. فیلم دختری با همه موهبت ها اگرچه در میان فیلم های زامبی قرار می گیرد اما به علت درام قدرتمندی که دارد، شاید برای بسیاری از دیدنگران خسته نماینده باشد. با این حال منتقدان به علت تمرکز فیلم بر روی نگاه فلسفی به جهانی آخرالزمانی انسان ها، فیلم را تحسین نموده اند.

بنابراین اگر از دیدنی فیلم های تکراری جهانی زامبی ها خسته شده اید، این فیلم را از دست ندهید. این عنوان مجذوب کننده زاویه ای انسانی و کمتردیده شده از هویت آخرالزمانی فیلم های زامبی محور را به دیدنگرش نشان می دهد که نه تنها سرگرم نماینده و متفاوت به نظر می رسد بلکه واقعا آموزنده و تفکربرانگیز است.

برف مرده | Dead Snow

نمره منتقدان: 69 از 100

گروهی از دانشجویان رشته پزشکی برای تعطیلاتی که میان ترم هایشان دارند، راهی یک پیست اسکی می شوند. اما این پیست اسکی یک مشکل بسیار بزرگ دارد. بسیاری از افسرها و سربازان دوران آلمان نازی، به شکل زامبی های وحشتناک به این پیست حمله نموده اند. حالا پزشک های آینده نمی دانند که چگونه می توانند این زامبی های نژادپرست را تنها بگذارند و از پیست فرار نمایند. معمولا عادت نداریم فیلم های زامبی را خارج از سینمای آمریکا دیدن کنیم. اما برف مرده ساخته سینمای نروژ است.

دنباله ای هم برای این محصول سال 2009 در سال 2014 اکران شد که به مراتب از فیلم نخست ضعیف تر است اما به هر حال ارزش دیدنکردن دارد.

کتاب الی | The Book of Eli

نمره منتقدان: 47 از 100

این فیلم با هنرنمایی دنزل واشنگتن و در سال 2010 اکران شد. تمدن انسانی به معنای امروزی و مدرنی که داشت، نابود شده است. انسان ها اگر زنده باشند، پراکنده شده اند. در این میان، گروه های بسیاری از راهزن ها شکل گرفته و هیچکس امنیت ندارد. با این حال مردی به نام الی کتابی را در اختیار دارد که می تواند بشریت را نجات دهد. با این حال الی جهت دشواری برای رساندن کتاب به افراد قابل اطمینان دارد؛ جهتی سرشار از راهزنان، انسان های مهربان اما غیرقابل اعتماد و البته حوادث غیرقابل پیش بینی. اما الی امیدوار است.

منبع: ایرنا زندگی

به "فیلم های زامبی محور را دوست ندارید؟ پس این عناوین را دیدن کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم های زامبی محور را دوست ندارید؟ پس این عناوین را دیدن کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید