فقط با شکم خالی میوه بخورید!

به گزارش زمین جهانی، همه ما فکر میکنیم که خوردن میوه یعنی خرید میوه، پوست کندن، گذاشتن در دهان و در نهایت جویدن و بلع! اما به این سادگی که فکر می کنید نیست و بسیار مهم است که بدانیم چگونه و چه وقت باید میوه بخوریم.فکر می کنید که راه صحیح خوردن میوه ها چیست؟ راه صحیح این است که میوه ها را بعد از مصرف غذا نخورید. میوه ها باید

فقط با شکم خالی میوه بخورید!

فقط با شکم خالی میوه بخورید!

همه ما فکر میکنیم که خوردن میوه یعنی خرید میوه، پوست کندن، گذاشتن در دهان و در نهایت جویدن و بلع! اما به این سادگی که فکر می کنید نیست و بسیار مهم است که بدانیم چگونه و چه وقت باید میوه بخوریم.فکر می کنید که راه صحیح خوردن میوه ها چیست؟ راه صحیح این است که میوه ها را بعد از مصرف غذا نخورید. میوه ها باید زمانی خورده شوند که معده خالی است! اگر میوه ها را با معده پر از غذا بخورید؛ نقش مهمی در مسموم کردن سیستم بدن خواهند داشت و بدن تان را با اندازه زیادی انرژی تامین می نمایند، اما این انرژی به جای مفید بودن باعث از دست دادن وزن و کاهش قدرت برای انجام دیگر فعالیت های زندگی می گردد.

برای مثال در نظر بگیرید که دو تکه نان و یک تکه میوه خورده اید. تکه میوه آماده است که مستقیماً وارد معده و روده تان گردد، اما آن دو تکه نان، از ورود سریع میوه به معده جلوگیری می نمایند. در این بین غذا فاسد و تخمیر شده و ناچار به اسید تبدیل می گردد. در حقیقت به محض این که میوه درون معده، با غذا و آنزیم های گوارشی تماس پیدا می نماید، همه حجم غذا آغاز به از بین رفتن و فاسد شدن می نماید. پس لطفاً میوه های خود را یا زمانی مصرف کنید که معده تان خالی است یا قبل از خوردن وعده هایی غذایی تان. برخی شکایت می نمایند از این که هر زمان هندوانه می خورم، غذا بالا می آید، یا هر زمان که میوه درخت قهوه سودانی را می خورم معده ام نفخ می نماید، زمانی که موز می خورم حس این که باید فوراً به دستشویی بروم را دارم و ... اما اگر میوه را زمانی بخورید که معده تان خالی است؛ هیچ کدام از اینها اتفاق نخواهند افتاد. در واقع این میوه ها هستند که با غذای فاسد ترکیب شده، گاز فراوری می نمایند و در نتیجه شما بالا می آورید.

اگر با معده خالی میوه میل کنید، سفیدی مو، تاس شدن و عصبانیت و گودی های سیاه زیر چشم اتفاق نخواهند افتاد. این که برخی از میوه ها مانند پرتقال، نارنج و لیمو خودشان اسیدی هستند، صحیح نیست، چون همه میوه ها در بدن قلیایی می شوند. اگر شما روش صحیح میوه خوردن را کاملاً بیاموزید به راز زیبایی و عمر طولانی، سلامت، انرژی، شادابی و وزن طبیعی دست پیدا خواهید کرد.

زمانی که احتیاج دارید آب میوه بنوشید، فقط آب میوه تازه بنوشید نه آب میوه کنسروها. حتی آب میوه هایی که بسیار سفت هستند را ننوشید. میوه های پخته شده را نخورید چرا که هرگز ماده مغذی میوه ها را دریافت نخواهید کرد و تنها مزه شان را دریافت می کنید، چون پختن، تمام ویتامین ها را از بین می برد.

تحت هر شرایطی خوردن میوه کامل بهتر از نوشیدن آب آن است. اگر باید آب میوه بنوشید، طوری بنوشید که دهان تان پر گردد و آن را آرام آرام قورت دهید، چون باید اجازه دهید که آب میوه قبل از قورت دادن، با بزاق دهانتان کاملاً ترکیب گردد، البته اینها همه خواص میوه خوردن نیستند! شما حتی می توانید برای پاکسازی بدن تان 3 روز روزه میوه بگیرید، یعنی به مدت 3 روز فقط میوه بخورید. بی شک در آخر از حرف دوستان تان که به شما می گویند چقدر پوست تان درخشان و صاف شده، متعجب می شوید!

... و حالا این شما و این هم خواص اصلی چند میوه معروف:

کیوی؛ کوچک اما بسیار مقوی:

این میوه منبع خوبی از پتاسیم، منیزیم، ویتامین E و فیبر است. حجم ویتامین C این میوه دو برابر حجم ویتامین C پرتقال است!

سیب؛ دور نماینده دکترها!

روزانه خوردن یک سیب، دکتر را از شما دور می نماید. اگرچه سیب اندازه کمی ویتامین C دارد، اما دارای آنتی اکسیدان ها و فلاوونوییدهاست (ماده شیمایی بیرنگ و متبلور) که هردوی اینها فعالیت ویتامین C در بدن را زیاد نموده و تسهیل می بخشند و در نتیجه ریسک مبتلا شدن به سرطان روده، حملات قلبی و سکته کاهش پیدا می نماید.

توت فرنگی؛ میوه محافظ:

توت فرنگی بالاترین قدرت اکسیدان ها را میان بیشتر میوه ها دارد و از بدن در برابر ابتلا به سرطان، گرفتگی رگ ها و رادیکال های آزاد محافظت می نماید.

پرتقال؛ دارویی شیرین!

مصرف روزانه 2 تا 4 عدد پرتقال، جلوی سرماخوردگی را می گیرد، کلسترول را کم می نماید، از ایجاد سنگ در بدن جلوگیری نموده یا سنگ های موجود در بدن را از بین می برد. بعلاوه ریسک ابتلا به سرطان روده را کاهش می دهد.

هندوانه؛ برترین تسکین دهنده تشنگی:

از 92 درصد آب تشکیل شده است. بعلاوه حاوی بالاترین دوز گلاتاتیون است که به بالا رفتن سیستم دفاعی بدن یاری می نماید. آن ها اصلی ترین منبع لیکوپین هستند که اکسیدانی برای مبارزه با سرطان است. دیگر مواد مغذی موجود در هندوانه، ویتامین C و پتاسیم هستند.

انبه؛ نشان بالاترین برای ویتامین C:

انبه دارای بالاترین اندازه ویتامین C است. این میوه سرشار از کاروتین است که حاوی ویتامین A بوده و برای چشم ها مفید است.

منبع:نشریه کوچه ما، شماره 14.

منبع: راسخون

به "فقط با شکم خالی میوه بخورید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فقط با شکم خالی میوه بخورید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید