سفید کردن پوست صورت با ماسک توت فرنگی

به گزارش زمین جهانی، ماسک توت فرنگی (Strawberry Mask) بدون شک یک درمان خانگی موثر و عملی برای پاکسازی و جوانسازی و سفید کردن پوست صورت است.

سفید کردن پوست صورت با ماسک توت فرنگی

ماسک صورت توت فرنگی یک پیشنهاد فوق العاده است که به دلیل مغذی بودن، تاثیر به سزایی در سلامت و لطافت پوست دارد. استفاده از توت فرنگی از زمان رومیان و مصریان رایج بوده است و از آن برای خواص دارویی به خصوص برای درمان آکنه استفاده می کردند. ماسک توت فرنگی یک درمان خانگی مفید و موثر برای جوان سازی و شادابی و سفید کردن پوست صورت است.

فواید توت فرنگی برای سفید کردن پوست چیست؟

  • امروزه از نظر علمی ثابت شده است که توت فرنگی با خاصیت آنتی اکسیدانی، انقباض و ضد التهابی اش فرایند افزایش سن را کند می کند و سوختگی را درمان می کند و دربرابر اشعۀ UV به خوبی محافظت می کند.
  • توت فرنگی ها غنی از اسید هیدروکسیل آلفا هستند که سلول های مردۀ پوست را از بین می برند.
  • توت فرنگی ها حاوی میزان زیادی اسید سالیسیلیک هستند که آن ها را به ماده ای ایده آل برای درمان آکنه تبدیل کرده است.
  • همچنین حاوی مقدار زیادی ویتامین C است که تولید کلاژن را افزایش می دهد و خطوط و چروک را کاهش می دهد. اسیدهای چرب امگا3 موجود در توت فرنگی، رنگ پوست را روشن می کند و لک های تیره را کاهش می دهد.
  • همچنین می توانید با استفاده از این میوه، پوستتان را نرم کنید، بافت پوستی را بهبود بخشید و آثار آکنه و رنگیزگی را کمرنگ می کند.

نکته: ممکن است برخی به توت فرنگی حساسیت داشته باشند که ممکن است پوستشان جوش یا کهیر بزند و یا ملتهب شود. بنابراین قبل از اینکه اقدام به استفاده از هریک از ماسک های زیر کنید، آزمایش حساسیت پوست بدهید. اگر سوزش یا خارش داشتید، استفاده از توت فرنگی را ادامه ندهید.

برخی از ماسک های صورت توت فرنگی:

ماسک توت فرنگی و خامۀ تازه

پورۀ توت فرنگی را با خامۀ تازه (برای پوست خشک) یا ماست (برای پوست چرب) مخلوط کنید و یک قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید. آن را روی کل صورت بمالید وبعد از 10 دقیقه با آب گرم بشویید. شما می توانید ایم ماسک را فریز و ذخیره کنید؛ همان کاری که من انجام می دهم. این ماسک به کاهش آکنه کمک می کند.

ماسک توت فرنگی و عصارۀ لیموترش

این ماسک از تغییر رنگ پوست جلوگیری می کند و آثار رنگینگی روی پوست را کاهش می دهد. توت فرنگی و یک قاشق غذاخوری آب لیموترش را مخلوط کنید. آن را روی کل صورت قرار دهید و بعد از 15 دقیقه با آب گرم بشویید.

ماسک شکلات و توت فرنگی

توت فرنگی را با یک قاشق غذاخوری پودر کاکائو و عسل خمیر کنید. به مدت 15 دقیقه روی صورت قرار دهید و بعد با آب گرم بشویید. این کار، پوست شما را درخشان و نرم می کند.

ماسک توت فرنگی و عسل

چند عدد توت فرنگی را با چنگال له کنید و تا حالتی خمیری نرم پیدا کند. یک قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید، ماسک را روی صورت قرار دهید و بعد از 15 دقیقه با آب گرم بشویید. عسل یک آنتی اکسیدان است که با آکنه و ناخالصی ها مبارزه می کند.

ماسک توت فرنگی برای پوست مستعد لک

یک چهارم فنجان موز رسیده و توت فرنگی را له کنید. یک چهارم فنجان خامۀ ترش یا ماست و یک قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید. این ماسک را روی صورت قرار دهید و بعد از 15 دقیقه با آب گرم بشویید.

ماسک توت فرنگی و آرد برنج

چند عدد توت فرنگی را با یک قاشق غذاخوری آرد برنج مخلوط کنید. روی صورت قرار دهید و بعد از 15 دقیقه بشویید.

لایه بردار توت فرنگی

یک توت را نصف کنید و روی صورتتان بمالید. اسید هیدروکسیل آلفای توت فرنگی، قابلیت پاک کنندگی عالی دارند. اجازه دهید یک دقیقه روی صورتتان بماند؛ سپس بشویید.

منبع: setare.com

به "سفید کردن پوست صورت با ماسک توت فرنگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفید کردن پوست صورت با ماسک توت فرنگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید