ظریف: روابط عمیق ایران و عراق به نفع ثبات و امنیت منطقه است

به گزارش زمین جهانی، تهران (پانا) - وزیر امور خارجه ایران در ادامه برنامه های سفر کاری خود به عراق، با عادل عبدالمهدی، نخست وزیر سابق این کشور، سیدعمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی، نوری المالکی، نخست وزیر سابق و قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق به طور جداگانه ملاقات کرد.

ظریف: روابط عمیق ایران و عراق به نفع ثبات و امنیت منطقه است

به گزارش روابط عمومی وزارت خارجه، در ملاقات ظریف با عبدالمهدی در مورد مسائل مهم و مشترک میان دو کشور ایران و عراق گفتگو شد.

همچنین سیدعمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق و ائتلاف عراقیون، در ملاقات با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران روابط دو کشور و تحولات منطقه ای و فرامنطقه ای را آنالیز کرد. در این ملاقات که صبح امروز در دفتر رهبر جریان حکمت ملی عراق در بغداد برگزار گردید، طرفین بر اهمیت گسترش روابط بغداد و تهران در راستای منافع دو کشور تأکید کردند.

حکیم در این ملاقات ضمن تأکید بر اهمیت انتخابات پیش روی عراق آن را فرصتی مهم برای تغییر شرایط کشور و یاری به افزایش ثبات در کشور دانست و اضافه نمود که عراق درقبال کشورهای منطقه و دنیا سیاست درهای باز را پیش گرفته و خواهان بهترین روابط با همه کشورها در راستای منافع و حاکمیت ارضی اش است.

رهبر ائتلاف عراقیون همچنین بر ضرورت حفظ آرامش در منطقه و پیش دریافت ابزار گفت وگو و مذاکره برای حل اختلافات تأکید کرد.

حکیم همچنین خواهان آن شد که همگان پشت میز گفت وگوی واقعی برای خاتمه دادن به بحران ها و نزاع ها بنشینند.

وزیر امور خارجه در این ملاقاتها بر ثبات و استقرار عراق و حفظ تمامیت ارضی آن تاکید و بر نقش سازنده عراق قوی و متحد در منطقه توضیح داد.

وزیر امور خارجه کشورمان در ملاقات با قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق، روابط عمیق دو کشور در حوزه های مختلف دو جانبه ومنطقه ای را با اهمیت ارزیابی و به نفع ثبات و امنیت در منطقه دانست.

در این ملاقات طرف عراقی نیز ضمن ابراز خرسندی از نتایج گفتگوهای ظریف با مقامات کشورش بر ضرورت استمرار و تبادل ملاقات مسئولان دوکشور تاکید نمود.

خطر تروریسم در منطقه و احتیاج به همکاری منطقه ای برای تقابل با آن، اجرای مصوبه مجلس عراق در مورد خروج نیرو های نظامی آمریکایی از عراق و تاکید بر ادامه حمایت و پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران از عراق از دیگر موضوعات مورد گفتگوی دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق در این ملاقات بود.

منبع: خبرگزاری پانا

به "ظریف: روابط عمیق ایران و عراق به نفع ثبات و امنیت منطقه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف: روابط عمیق ایران و عراق به نفع ثبات و امنیت منطقه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید