طرز تهیه خورشت کدو حلوایی؛ یک ترکیب تازه و متفاوت

به گزارش زمین جهانی، کدو حلوایی از آن دسته صیفی جات است که کمتر مورد استقبال قرار گرفته و جای کمتری در وعده های غذایی دارد. از طرفی دیگر به اسم یک وسیله تزیینی در خانه ها هست و با رنگ جذابی که دارد ترکیب خوبی را برای چیدمان ایجاد می نماید؛ اما کدو حلوایی به خاطر طعم شیرینی که دارد می تواند در انواع غذاها استفاده گردد و ترکیب متفاوت و لذیذی را بسازد. یکی از این غذاها که کدو حلوایی عنصر اصلی آن است، خورش کدو حلوایی است که به راحتی هم درست می گردد.

طرز تهیه خورشت کدو حلوایی؛ یک ترکیب تازه و متفاوت

مواد لازم:

  • مرغ:4تکه دلخواه (این خورش را میتوانید با گوشت هم درست کنید)
  • آلو: 100گرم
  • کدوحلوایی تکه شده پخته:200گرم
  • رب گوجه فرنگی: 3 قاشق سوپ خوری
  • روغن: 4 قاشق سوپ خوری
  • پیاز: 2عدد متوس
  • دارچین، نمک و فلفل سیاه: به اندازه لازم

طرز تهیه و دستور پخت:

1. یک عدد پیاز را به همراه تکه های مرغ و یک عدد هویج میانه و 3 ساقه کرفس با 2 پیمانه آب در قابلمه روی حرارت بگذارید تا کاملا مرغ بپزد. سپس آن را از آب مرغ خارج نموده و آب مرغ را صاف کنید و کنار بگذارید.

2. پیاز دیگررا نگینی نموده وبا روغن تفت دهید. سپس کمی زردچوبه به آن بیفزایید و یک دقیقه دیگر هم به تفت دادن ادامه دهید. سپس رب را به همراه ادویه ها اضافه کنید و یک دقیقه تفت دهید تا بوی خامی آن برود. سپس مرغ را افزوده و کمی تفت دهید.

3. در نهایت آب مرغ را کنارگذاشته و آلو را بیفزایید و بگذارید تا خورش برای 30 دقیقه جا بیفتد. تکه های پخته کدو حلوایی را روی خورش گذاشته و بدون هم زدن بگذارید تا 10 دقیقه با خورش جوش خورده و به اصطلاح، طعم بگیرد. سپس آن را خاموش کنید.

4. در هنگام سرو، تکه های کدو را کنار گذاشته و پس از کشیدن خورش در ظرف مورد نظر، تکه های کدو را درآن قرار داده و با نان یا برنج میل کنید.

در این زمینه بخوانید:

طرز تهیه خورشت به؛ اگر دنبال تنوع هستید!

فوت و فن تهیه خورشت کرفس؛ در مصرف آب در این خورشت صرفه جویی کنید!

منبع: ایرنا زندگی

به "طرز تهیه خورشت کدو حلوایی؛ یک ترکیب تازه و متفاوت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه خورشت کدو حلوایی؛ یک ترکیب تازه و متفاوت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید