طراحی کیت های تشخیص کرونا در دانشگاه علم و صنعت

به گزارش زمین جهانی، جبارعلی ذاکری در مصاحبه با خبرنگاران، با اشاره به اینکه در حال حاضر محققانی از دانشگاه علم و صنعت در حال طراحی و ساخت کیت های تشخیصی ویروس کرونا هستند، اضافه کرد: دانشگاه علم و صنعت به ستاد مقابله با کرونا برای فراوری کیت های آزمایشگاهی اعلام آمادگی نموده است.

طراحی کیت های تشخیص کرونا در دانشگاه علم و صنعت

رئیس دانشگاه علم و صنعت با بیان اینکه محققان دانشگاه نمونه هایی از این کیت ها را طراحی نموده اند، توضیح داد: روز گذشته با وزیر بهداشت در همین رابطه مکاتبه کردیم و حتی استاندار تهران برای نهایی کردن این محصول اعلام نموده با دانشگاه همکاری خواهد نمود؛ چرا که اطلاعات مرتبط با ویروسی که در ایران شیوع پیدا نموده باید به همکاران ما داده گردد و هماهنگی های اولیه هم انجام شده تا انشاالله اطلاعات در اختیار محققین قرار گیرد.

ذاکری افزود: از نظر طراحی کیت و همچنین فراوری آن، تقریبا گام های اساسی برداشته شده، فقط همان بخش تشخیص مهم است که امیدواریم با در اختیار گذاشتن اطلاعات، این اتفاق نیز ظرف 8 تا 10 روز آینده رخ دهد.

وی ادامه داد: به زودی نمونه های واقعی و کاربردی این کیت ها را برای انجام تست های واقعی و مقایسه با نمونه های خارجی در اختیار وزارت بهداشت قرار خواهیم داد تا در صورت تایید به فراوری انبوه برسد.

رئیس دانشگاه علم و صنعت گفت: البته مهندسین شیمی دانشگاه علم و صنعت نیز برای فراوری مواد ضد عفونی کننده، فراوری ژلهای دست برای مصارف عمومی که فعلا به دلیل عدم توازن عرضه و تقاضا، بسیار کمیاب شده، و جامعه احتیاج انبوهی به آن دارد، اعلام آمادگی نموده اند. ما هم مکاتباتش را در حد فرماندار و استاندار تهران انجام داده ایم و امیدواریم دانشگاه بتواند دین مسئولیت اجتماعی که بر دوش دانشگاه است را در این مقطع ادا کند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "طراحی کیت های تشخیص کرونا در دانشگاه علم و صنعت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی کیت های تشخیص کرونا در دانشگاه علم و صنعت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید