رشد 55 درصدی ارزش صادرات کالاهای غیرنفتی آذربایجان شرقی در نیمه اول سال جاری

به گزارش زمین جهانی، خبرنگاران/آذربایجان شرقی معاون هماهنگی امور مالی استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به 622 میلیون دلار کالاهای صادر شده از گمرکات استان، از رشد 55 درصدی صادرات این کالاها از نظر ارزش در نیمه اول سال جاری، نسبت به مدت مشابه سال قبل اطلاع داد.

رشد 55 درصدی ارزش صادرات کالاهای غیرنفتی آذربایجان شرقی در نیمه اول سال جاری

علی جهانگیری در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان گفت: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته در راستای افزایش فراوری محصولات صادرات محور، در این مدت از گمرکات استان 84 قلم گروه کالایی به 99 کشور بویژه کشورهای همسایه صادر شده است.

وی بر اهتمام شرکت های معتبر و توانمند استان جهت حضور پویا و فعال در نمایشگاه های بین المللی بویژه نمایشگاه های کشورهای همسایه به منظور معرفی ظرفیت های فراوریی و مالی استان تأکید کرد.

معاون هماهنگی امور مالی استانداری آذربایجان شرقی ادامه داد: ایجاد پایانه صادراتی در نقاط مرزی استان از جمله موضوعاتی است که با جدیت دنبال می گردد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی هم در ادامه جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان بر نقش محوری صادرنمایندگان و فراورینمایندگان در ارتقای صندلی صادراتی استان تأکید نموده و گفت: از زمان ابلاغ ایفای تعهدات ارزی صادرنمایندگان از 22 فروردین ماه سال 97 تا 16 شهریور ماه امسال در مجموع در حدود 2.5 میلیارد یورو مقدار تعهدات صادرنمایندگان استان بوده و با ایفای تقریبی 1.9 میلیارد یورو از این مقدار، 76 درصد تعهدات ارزی صادرنمایندگان استانی محقق شده است.

وی اضافه نمود: در کمیته اقدام ارزی تمامی موضوعات مرتبط با این مساله با جدیت پیگیری خواهد شد.

سرپرست سازمان صمت استان از اطلاع رسانی در زمینه فراخوان انتخاب صادرنمایندگان نمونه استانی اطلاع داد و گفت: مجموعه های اتاق بازرگانی، اتاق اصناف و خانه صنعت، معدن و تجارت استان از اعضا و متقاضیان حضور در این رویداد دعوت به عمل آورده تا شاهد برگزاری مطلوب همایش یاد شده در استان باشیم.

وی با اشاره به اینکه تا 28 مهرماه امسال زمان ثبت نام در این رویداد تمدید شده است، اضافه نمود: تاریخ مورد اشاره غیرقابل تمدید بوده و واحدهای فراوریی و صادرنمایندگان استان مدارک خود را جهت ثبت نام به دبیرخانه همایش ارسال نمایند.

به گزارش زمین جهانی، به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی، لازم به ذکر است، گزارش دبیرخانه کارگروه، گزارش ناظر گمرکات استان در مورد آمار واردات و صادرات استان و کشور درشش ماهه نخست امسال، گزارش پایش صادرات براساس برنامه توسعه صادرات استان در سال 1400 و گزارش عملکرد میز استانی کشور ارمنستان در شش ماهه اول امسال از جمله موضوعات مورد آنالیز شده در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "رشد 55 درصدی ارزش صادرات کالاهای غیرنفتی آذربایجان شرقی در نیمه اول سال جاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 55 درصدی ارزش صادرات کالاهای غیرنفتی آذربایجان شرقی در نیمه اول سال جاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید