خوردن چیپس چه زمانی مرگ آور می گردد

به گزارش زمین جهانی، خبرنگاران : چیپس سیب زمینی از میان وعده های لذیذی است که زیاده روی در مصرف آن می تواند منجر به بیماری مرگباری گردد.

خوردن چیپس چه زمانی مرگ آور می گردد

به گزارش زمین جهانی به نقل از اشگاه زمین جهانی جوان، هنگامی که صحبت از یک میان وعده می گردد شاید اولین چیزی که به ذهن خطور می نماید، یک پاکت چیپس سیب زمینی است. آن ترد، چرب و بسیار خوشمزه است. این یک غذای راحت واقعا دوست داشتنی است؛ اما آیا تا به حال به این فکر نموده اید که هنگام مصرف چیپس سیب زمینی دقیقا چه اتفاقی در بدن شما رخ می دهد؟ به ویژه اگر هر روز مصرف گردد.

در ادامه به بعضی از عوارض مصرف چیپس برای سلامتی اشاره شده است که دانستن آن می تواند از بروز بعضی مسائل جدی سلامتی جلوگیری کند.

باعث اضافه وزن می گردد

محققان دانشگاه دیکین دریافته اند کسانی که نمک اضافی مصرف می نمایند در نهایت تمایل بیشتری به مصرف غذا های چرب دارند. هرچه بیشتر چیپس شور بخورید، این میل در شما بیشتر شده و در نهایت منجر به افزایش وزن می گردد؛ به علاوه در مطالعه ای از سوی دانشگاه هاروارد که هر ساله انجام می گردد معین شده افرادی که در برنامه غذایی خود مصرف مداوم چیپس را داشته اند، دارای وزن بیشتری بوده اند.

اعتیادآور است

در مطالعه ای که در این زمینه انجام شد، معین شده که صدای تُرد چیپس هنگام مصرف، از دلایل محبوبیت این میان وعده است. افراد این صدا را به صدای غذای تازه و طبیعی ترجیح داه اند. این عامل سبب می گردد که افراد بدون آنکه متوجه باشند بیش از حد کافی چیپس مصرف نمایند و این امر سبب اعتیاد افراد می گردد.

تنها حاوی کالری است

هنگامی که به تجزیه تغذیه یک کیسه استاندارد چیپس سیب زمینی نگاه می کنید، خواهید دید که آن ها کالری، چربی و سدیم زیادی دارند، اما تقریبا تهی از موارد دیگر هستند. چیپس، چون یک ماده غذایی سرخ شده است و می توان گفت که تقریبا فاقد ارزش غذایی واقعی است بنابراین فرد دیرتر احساس سیری خواهد داشت و در نتیجه برای برطرف گرسنگی بیشتر مصرف می نماید.

باعث افزایش فشار خون می گردد

شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد مصرف زیاد سدیم ارتباط مستقیمی با افزایش فشار خون دارد. یکی از اجزای اصلی چیپس سیب زمینی، میزان سدیم است. اگر به طور مرتب میان وعده های شور مصرف کنید، به مرور زمان خود رابرای ایجاد فشار خون بالا آماده می کنید. مطالعه ای دیگر نشان داده که میان مصرف چیپس سیب زمینی و افزایش بیماری قلبی ارتباط وجود دارد؛ بنابراین اگر می خواهید که از سلامت خود محافظت کنید، بهتر است مصرف روزانه چیپس را کنار بگذارید.

خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد

به نظر می رسد که سرطانی بودن چیبس تا حدودی افراطی است، اما داده هایی وجود دارد که مبین این موضوع است و طبق انجمن سرطان آمریکا، چیپس سیب زمینی حاوی ترکیب آکریل آمید است که هنگام سرخ کردن، بو دادن و پخت در غذا های نشاسته ای زیاد ایجاد می گردد. مطالعاتی وجود دارد که این ترکیب را به سرطان مرتبط می نماید، بنابراین اگر هر روز چیپس سیب زمینی می خورید، احتمال ابتلا به سرطان را در خود افزایش می دهید؛ بدیهی است که این موضوع ارزشش را ندارد.

منبع: اقتصادنیوز

به "خوردن چیپس چه زمانی مرگ آور می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوردن چیپس چه زمانی مرگ آور می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید