حقایق تغذیه ای نیمروی همزده شده

به گزارش زمین جهانی، تهیه نیمروی همزده یا اسکرامبلد اگ (scrambled Eggs) (زرده و سفیده با یکدیگر مخلوط شده و همراه با شیر، کره و دیگر مواد پخته می شوند) بسیار آسان بوده و نزد شرقیان بسیار محبوب می باشد، این نیمرو بعلاوه فوائد

حقایق تغذیه ای نیمروی همزده شده

مترجم: رزیتا ملکی زاده

منبع:راسخون

تهیه نیمروی همزده یا اسکرامبلد اگ (scrambled Eggs) (زرده و سفیده با یکدیگر مخلوط شده و همراه با شیر، کره و دیگر مواد پخته می شوند) بسیار آسان بوده و نزد شرقیان بسیار محبوب می باشد، این نیمرو بعلاوه فوائد تغذیه ای فراوانی به همراه دارد. این مقاله را بخوانید و در خصوص ارزش تغذیه ای نیمروی همزده مطالبی را بیاموزید.

تخم مرغ یکی از منابع طبیعی بسیاری از مواد مغذی است که برای داشتن بدنی سالم مورد احتیاج می باشند. و به همین علت است که تخم مرغ یکی از محبوب ترین مواد تشکیل دهنده غذاهای مختلف است. نیمروی همزده یکی از اصلی ترین دستورهای غذایی صبحانه در بسیاری از نقاط دنیا و به ویژه دنیا غرب می باشد. تمام خواص تغذیه ای تخم مرغ در این غذای خوشمزه که همه و تک تک افراد آن را بسیار دوست دارند، جمع شده است. حتی یک تخم مرغ به تنهایی سرشار از این مواد مغذی است و قادر است تا اندازه ای احتیاجهای روزانه ما را تأمین سازد. از همه مهمتر اینکه نیمروی همزده پفی یکی از سالم ترین روشهای پخت تخم مرغ بوده به طوریکه تمام مواد مغذی ضروری آن دست نخورده باقی می ماند. این اطمینان را دارم که مشتاق دانستن حقایق تغذیه ای این نیمرو هستید، و به همین علت من آن را در این قسمت قرار می دهم. به خواندن این مقاله ادامه دهید و در خصوص اطلاعات تغذیه ای نیمروی همزده بیشتر خواهید یافت.

حقایق تغذیه ای تخم مرغ نیمروی همزده و فوائد آن در سلامت

یک تخم مرغ به تنهایی چه به صورت پخته و چه خام، به اسم یک وعده غذایی کامل جلب توجه می نماید. در نتیجه، نیمروی همزده سرشار از پروتئین، کلسیم، ویتامین های مختلف و مهمترین مواد معدنی مختلف می باشد. سعی خواهیم کرد اطلاعات بیشتری در خصوص حقایق تغذیه ای نیمروی همزده در بخش های پیش رو از این مقاله در اختیارتان قرار دهیم.

مواد مغذی

نیمروی همزده غنی ترین منبع پروتئین، یعنی اجزاء سازنده بدن به شمار میرود. پروتئین ها سلول های تشکیل دهنده تمام دستگاه های بدن را حفظ و ترمیم می سازند. یک تخم مرغ همزده بزرگ حاوی حدوداً 7 گرم پروتئین می باشد که تقریباً برابر با 14% ارزش روزانه مورد احتیاج (RDA) از پروتئین است. به علاوه اندازه پروتئینی که یک تخم مرغ همزده تأمین می سازد، این تخم مرغ نیمرو حاوی 8 گرم چربی، 215 میلی گرم کلسترول، 3ر1 گرم کربوهیدارت کل، 1ر1 گرم قند، 2ر84 میلی گرم پتاسیم، 2ر2 گرم چربی های اشباع شده، 9ر2 گرم چربی های اشباع نشده مونو و 3ر1 گرم چربی های اشباع نشده پلی است.

ویتامین ها

مشابه پروتئین، تخم مرغ همزده سرشار از ویتامین های ضروری بسیاری است که در حفظ سلامت اندام های مهمی مانند پوست، چشم، مو و مغز مفید می باشد. یک نیمروی بزرگ همزده در حدود (واحد بین المللی) IU 9ر320 ویتامین A، IU 7ر20 ویتامین D، 3ر18 میکرو گرم فولات و مقادیر ناچیزی از دیگر ویتامین های مهم مانند ریبوفلاوین، ویتامین B12 و ویتامین C تأمین می نماید. نیمروی همزده بعلاوه حاوی مقادیر ناچیزی اسید پانتوتنیک می باشد. در نتیجه، مصرف منظم تخم مرغ نیمروی همزده بسیاری از آنتی اکسیدان هایی که برای داشتن مو و پوستی سالم و سیستم ایمنی قوی تر مفید می باشند، فراهم می سازد.

مواد معدنی

علاوه بر ویتامین هایی که نام بردیم، یک نیمروی همزده بعلاوه منبعی غنی از بسیاری مواد معدنی لازم است. یک تخم مرغ بزرگ همزده حاوی حدوداً 3ر43 میلی گرم کلسیم، 7ر103 میلی گرم فسفر، 8ر170 میلی گرم سدیم، 7ر0 میلی گرم آهن و 6ر0 میلی گرم روی می باشد. غیر از این مواد معدنی، نیمروی همزده بعلاوه منبعی از کولین، لوتئین و زیگزانتین است. در واقع، تخم مرغ همزده منبعی از 9 اسید آمینه لازم است و از این رو، منبع غذایی پروتئین کامل می باشد.

کالری

یکی از بزرگترین نگرانی هایی که موجب می گردد افراد از مصرف تخم مرغ نیمروی همزده خودداری نمایند، اندازه کالری هایی است که این نیمرو دارد. به علت آنکه منبعی غنی از عناصر مختلف غذایی است، این نیمرو منبع بزرگی از کالری و کلسترول هم به شمار میرود. یک تخم مرغ نیمروی همزده بزرگ حاوی تقریباً 101 کالری است که بدان معناست که 1 فنجان نیمروی همزده حاوی بیش از 360 کالری می باشد. این نوع نیمرو به علت آنکه دارای کالری و کلسترول بالایی است، می توان با کم کردن و یا جایگزین کردن چاشنی های پرکالری که با این تخم مرغ می خوریم، آن را سالم سازیم. از کره ، شیر و روغن کمتری در تهیه آن استفاده نموده و جایگزین نان قهوه ای بجای نان سفید، راه های ساده ای هستند که می توانید جهت کنترل اندازه کالری نیمروی همزده برگزینید.

کلسترول

نیمروی همزده صبحانه ای با اندازه بالای کلسترول بوده که به طریقی این گفته صحیح می باشد. نیمروی همزده منبع بزرگی از کلسترول است به این علت که یک فنجان از آن حاوی تقریباً 260 میلی گرم کلسترول می باشد. با این حال، درک این مطلب دارای اهمیت است که اندازه چربی های اشباع شده این تخم مرغ که چربی های بدی محسوب می شوند، بالا نمی باشد. در نتیجه می توانید آن را برای وعده صبحانه و در حقیقت در طول هر وعده غذایی در حد اعتدال مصرف نمایید. به منظور سالم تر ساختن آن، می توانید نیمروی همزده را با استفاده از تنها سفیده تخم مرغ تهیه نموده و آن را با مواد غذایی دارای فیبر زیاد مانند سبزیجات برگ سبز، پیاز، گوجه فرنگی و غذاهای دریایی میل نمایید.

حقایق تغذیه ای تخم مرغ نیمروی همزده تنها ایده آل بودن آن را در رژیم غذایی همیشگی ما نشان می دهد. خوردن تخم مرغ به هر شکلی فواید خود را دارد. در خصوص تخم مرغ نیمروی همزده هرچه مواد تشکیل دهنده ای که در این غذا استفاده می کنید کمتر باشد، این نیمرو سالم تر خواهد بود.

منبع: راسخون

به "حقایق تغذیه ای نیمروی همزده شده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقایق تغذیه ای نیمروی همزده شده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید