اسکوچیچ: ایران توانایی شکست انگلیس را دارد

به گزارش زمین جهانی، با همگروه شدن ایران با تیم ملی انگلیس در گروه B جام جهانی 2022، رسانه های انگلیسی بیش از پیش روی تیم ملی کشورمان تمرکز کرده اند، در این میان هم نشریه سان انگلیس اقدام به انجام مصاحبه ای اختصاصی با دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی ایران کرده است که در آن مربی کروات برای سه شیر رجزخوانی کرد.

اسکوچیچ: ایران توانایی شکست انگلیس را دارد

سان می نویسد: مرد کروات که تیم ملی کشورش، انگلیس را در مرحله نیمه نهایی جام جهانی 2018 شکست داد، از آن اتفاق الهام خواهد گرفت تا این بار به عنوان سرمربی تیمی دیگر انگلیس را شکست دهد. او به بازیکنانش گفته است اگر باور ندارند که می توانند انگلیس را شکست دهند همراه با او به قطر نروند.

نشریه انگلیسی این گونه ادامه می دهد: تیم اول آسیا برای اولین بار در دومین بازی جام جهانی زمستانه امسال با سه شیر تحت هدایت گرت ساوت گیت روبه رو می شود، دیداری که در ورزشگاه بین المللی خلیفه برگزار خواهد شد. انگلیس پیش از این یک بار در این ورزشگاه بازی کرده و باخته است که آن یک بازی محبت آمیز مقابل برزیل در سال 2009 بود و وین رونی برای اولین بار بازوبند کاپیتانی را در اختیار داشت و انگلیس یک بر صفر باخت.

اسکوچیچ درباره مصاف تیم ملی ایران با انگلیس در نخستین روز جام جهانی 2022 گفت: هیچ دلیلی وجود ندارد که فکر کنیم نمی توانیم انگلیس را شکست دهیم، چرا که نه؟ یادتان هست که من یک کرواتم. پس می دانم که می توانیم انگلیس را شکست دهیم. مردم شاید این گونه فکر کنند و این که ایران بتواند انگلیس را شکست دهد یکی از بزرگترین شگفتی های تاریخ جام جهانی خواهد بود، مسئله ای نیست، آنها می توانند این گونه فکر کنند، اما فوتبال ورزشی غیرقابل پیش بینی است. قرار نیست 15 بازی انجام دهیم، یک بار می خواهیم با انگلیس بازی کنیم و در آن بازی هم هر اتفاقی ممکن است رخ دهد، در تک بازی ها هر اتفاقی می تواند رخ دهد.

اسکوچیچ افزود: شاید اگر حق انتخاب داشتیم ترجیح می دادیم که در اولین بازی مان با انگلیس روبه رو نشویم، اما برنامه همین است. ما آماده ایم هر زمان و با هر تیمی بازی کنیم. بازیکنان ما باید باور داشته باشند که می توانند انگلیس را شکست دهند و صعود کنند. آنها باید باور داشته باشند، چون من هم باور دارم که می توانند صعود کنند و پیش از این هم به آنها این موضوع را گفته ام، پس آنها باید باور کنند که می توانند و اگر باور نداشته باشند، در حدی نیستند که بخواهند در این سطح از مسابقات بازی کنند.

اسکوچیچ در ادامه گفت و گوی خود با سان درباره نقاط قوت تیمش برای بازی های جام جهانی از جمله مصاف با آمریکا که نشریه انگلیسی از آن به عنوان مادر تمام نبردها یاد کرده است، گفت: گاهی اوقات در اروپا، تیم های آسیایی دست کم گرفته می شوند، اما ما کلی بازیکن داریم که در اروپا بازی می کنند و می توانند برابر هر تیمی قرار بگیرند. با احترام به همه رقبا، من فکر می کنم که آنها می توانند بجنگند و از این گروه صعود کنند. بعضی از مردم هم سعی خواهند کرد بگویند ما شرایط کشور قطر را بهتر می شناسیم و این برای ما یک امتیاز است، در حالی که امتیاز واقعی تیم ما داشتن کلی بازیکن است که دومین یا سومین حضورشان در جام جهانی را تجربه می کنند. ما تیم اول آسیا هستیم، اما این خیلی مهم نیست، چیزی که اهمیت دارد این است که بهترین بازیکنان ما در زمان برگزاری جام جهانی آماده باشند و من می دانم که مردم ایران چه روحیه ای دارند، بازی در تیم ملی کشورشان برای این پسرها بسیار باارزش است.

منبع: فرارو

به "اسکوچیچ: ایران توانایی شکست انگلیس را دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسکوچیچ: ایران توانایی شکست انگلیس را دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید