اسامی کالاهایی که مقرون به صرفه شدند ، جدول قیمت ها را ببینید

به گزارش زمین جهانی، آنالیز آمارهای مرکز آمار ایران نشان می دهد، سه گروه از مجموع کالاهایی که در دسته خوراکی ها و آشامیدنی ها قرار دارند طی یک ماه گذشته با کاهش قیمت روبرو شدند.

اسامی کالاهایی که مقرون به صرفه شدند ، جدول قیمت ها را ببینید

به گزارش زمین جهانی، براساس گزارش مرکز آمار ایران، نرخ تورم سالانه برای خانوارهای شهری و روستایی در مرداد به ترتیب 40.9 درصد و 44.4 درصد بوده است که برای خانوارهای شهری 0.9 واحد درصد افزایش و برای خانوارهای روستایی 1.2 واحد درصد افزایش داشته است.

در گروه عمده خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به گروه ادویه و چاشنی (سس مایونز و سس گوجه فرنگی) و گروه نان و غلات (کیک و بیسکویت) است.در گروه عمده کالاهای غیرخوراکی و خدمات،گروه بهداشت و درمان (انواع دارو)،گروه هتل و رستوران (غذاهای سرو شده در رستوران) و اجاره بها بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته اند.

بعلاوه در ماه جاری گروه گوشت قرمز و گوشت ماکیان(مرغ ماشینی) و گروه روغن ها و چربی ها (روغن نباتی جامد) نسبت به ماه قبل کاهش قیمت داشته اند.

جدول شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای کشور بر حسب بخش های اصلی و بعضی گروه ها و طبقات کالایی در مرداد ماه سال 1401 به توضیح زیر است:

منبع: همشهری آنلاین

به "اسامی کالاهایی که مقرون به صرفه شدند ، جدول قیمت ها را ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسامی کالاهایی که مقرون به صرفه شدند ، جدول قیمت ها را ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید