آمریکا: 3 هزار و 750 کلاهک هسته ای داریم!

به گزارش زمین جهانی به نقل از آسوشیتدپرس، وزارت امور خارجه آمریکا تعداد کلاهک های هسته ای موجود در این کشور را اظهار داشت.

آمریکا: 3 هزار و 750 کلاهک هسته ای داریم!

این اقدام در راستای این ادعا اجرا شده است که چنین حرکتی از ناحیه آمریکا به کوشش های دنیای برای کنترل توسعه چنین سلاح هایی یاری می نماید.

مطابق گزارش وزارت خارجه آمریکا در این رابطه، تعداد کلاهک های هسته ای این کشور از جمله آنهایی که هم اکنون فعال هستند و آنهایی که برای طولانی مدت ذخیره شده اند به رقم 3 هزار و 750 مورد در خاتمه سپتامبر سال 2020 می رسد.

رقم فعلی فقط کمی کمتر از تعداد 3 هزار و 805 کلاهکی است که در سال قبل از آن اعلام شده بود.

آخرین باری که دولت آمریکا تعداد کلاهک های هسته ای این کشور را اعلام نموده بود مربوط به ماه مارس سال 2018 است. این تعداد در آن موقع 3 هزار و 822 مورد اسم شده بود که مربوط به اوایل ریاست جمهوری دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق این کشور است که پس از آن هم تعداد کلاهک ها را مخفی نگاه داشت و از اعلام آنها خودداری می کرد.

پیشتر آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در کنفرانسی مطبوعاتی در ماه فوریه مدعی شده بود: بایدن این مسئله را به صراحت گفت و آن این است که آمریکا یک ضرورت امنیت ملی و یک مسئولیت اخلاقی برای کاهش و در نهایت از بین بردن تهدید ناشی از سلاح های کشتار جمعی دارد.

موارد فوق در حالی مطرح شده اند که چند روز قبل، سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه و مذاکره نماینده ارشد هسته ای و موشکی روسیه پس از نشست اخیر با مقامات آمریکایی اعلام نموده بود که مسکو و واشنگتن هنوز اختلافات زیادی در زمینه ثبات راهبردی دارند.

ریابکوف پس از خاتمه دور دوم مذاکرات با آمریکا در جمع زمین جهانی گفت که روسیه و آمریکا در این مذاکرات همه مسائل مربوط به ثبات راهبردی و کنترل تسلیحات را آنالیز کردند و اگرچه در این مذاکرات در ارتباط با بعضی مسائل با طرف آمریکایی پیشرفت هایی حاصل شد اما همچنان در بعضی حوزه ها اختلافات زیادی به جای مانده است.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه که کشورهایشان 90 درصد تسلیحات هسته ای دنیا را در اختیار دارند، در ملاقات ماه ژوئن خود در ژنو توافق کردند گفت وگوهای ثبات راهبردی را شروع نمایند.

مذاکرات مذکور که هدف اصلی آن کنترل تسلیحات هسته ای است، در ماه ژوئیه شروع شد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "آمریکا: 3 هزار و 750 کلاهک هسته ای داریم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا: 3 هزار و 750 کلاهک هسته ای داریم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید