درخواست 100 کشور دنیا برای تحقیقات درباره شیوع ویروس کرونا

به گزارش زمین جهانی، یکصد کشور دنیا به دنبال پیشنهاد انجام تحقیقاتی مستقل درباره شیوع ویروس کرونا در نشست سالانه سازمان دنیای بهداشت هستند.

درخواست 100 کشور دنیا برای تحقیقات درباره شیوع ویروس کرونا

شبکه خبری سی ان ان روز دوشنبه با انتشار این خبر افزود: روسیه که تا به امروز از دولت چین حمایت می کرد، اکنون به یکصد کشوری پیوسته است که قصد دارند تا قطعنامه ای در ارتباط با علت یابی شیوع ویروس کرونا در نشست سالانه سازمان دنیای بهداشت ارائه دهند.

بنابراین گزارش، پیش نویس این قطعنامه که توسط اتحادیه اروپا و در حمایت از درخواست دولت استرالیا مبنی بر انجام تحقیقات از چین در نحوه مقابله با بحران شیوع ویروس کرونا و انتشار آن در دنیا شده بود، تهیه شده است.

سی ان ان گزارش داد: درخواست استرالیا با خشم چین روبرو شد، چراکه پکن دولت کانبرا را به بی مسئولیتی شدید متهم نموده و تحریک و اقدام استرالیا را به ایجاد اختلال در زمینه همکاری های بین المللی در مقابله با همه گیری ویروس کرونا دانست.

این گزارش می افزاید: درحالی که این قطعنامه قرار است 29 اردیبهشت ماه در نشست سالانه سازمان دنیای بهداشت در ژنو سوئیس ارائه گردد، تنها چین یا کشور بخصوصی را مدنظر ندارد بلکه خواهان تحقیقاتی بی طرفانه، مستقل و ارزیابی جامع این سازمان در خصوص نحوه پاسخ بین المللی به بیماری کووید-19 است.

سی ان ان در شرح نوشت: به کاربرد لفظ قطعنامه در پیش نویس اتحادیه اروپا در قیاس با لفظ تحقیق که دولت کانبرا خواهان آن شده بود، لفظی ضعیف تر بوده و دیگر اعضای سازمان دنیای بهداشت ازجمله روسیه را مجاب به امضای چنین قطعنامه ای خواهد نمود، اما این قطعنامه در نهایت اطمینان خواهد داد که تحقیقات و آنالیز درمورد همه گیری ویروس کرونا به عمل خواهد آمد.

این گزارش درادامه می افزاید: دولت چین اعلام نموده است که با تحقیقاتی که از مجرای سازمان بهداشت دنیای در زمینه ویروس کرونا به عمل آید موافقت خواهد نمود.

همچنین آبه شینزو نخست وزیر ژاپن پیش تر نیز در این زمینه گفت: کشورش خواهان تحقیقاتی درباره واکنش اولیه سازمان بهداشت دنیای به کرونا است. توشیمیتسو موته گی وزیر خارجه ژاپن هم گفته است که باید یک سازمان مستقل چنین تحقیقاتی را انجام دهد.

این اظهارات و درخواست برای انجام تحقیقات درخصوص واکنش های اولیه سازمان بهداشت دنیای به ویروس کرونا در حالی مطرح می گردد که اجلاس مجمع عمومی سازمان از امروز در ژنو سوئیس شروع به کار می نماید.

سازمان بهداشت دنیای مدتی بعد از شیوع ویروس کرونا شرایط اضطراری دنیای گفت ویروس کرونا به دلیل ناشناخته بودن آن تا به امروز چالش های زیادی برای کشورهای دنیا ایجاد نموده است.

این مجمع اهمیت بسیار زیادی پیدا نموده است به ویژه برای چین شرایط پیچیده است از یک سو مساله عضویت تایوان در سازمان مطرح شده است و آمریکا از آن حمایت می نماید و از طرف دیگر واشنگتن به انتقادها از چین در دوران شیوع کرونا دامن زده است.

هم اکنون شمار مبتلایان به ویروس کرونا در دنیا از مرز چهار میلیون و 800 هزار نفر گذشت که از این تعداد بیش از 316هزار و 700 نفر جان باخته اند. ،ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا رااینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

به "درخواست 100 کشور دنیا برای تحقیقات درباره شیوع ویروس کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست 100 کشور دنیا برای تحقیقات درباره شیوع ویروس کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید