گوشی مجذوب کننده اوپو با نمایشگر ثانویه جداشونده

به گزارش زمین جهانی، در ماه های اخیر گزارش های متعددی از ثبت اختراع های تازه در عرصه گوشی های هوشمند بوده ایم که می تواند این صنعت را دگرگون سازد. در تازهترین مورد از این ثبت اختراع ها، شرکت چینی اوپو OPPO پتنت تازهی را به ثبت رسانده که نشان می دهد این شرکت در حال توسعه یک گوشی هوشمند است که مجهز به یک صفحه نمایش ثانویه قابل جدا شدن می باشد.

گوشی مجذوب کننده اوپو با نمایشگر ثانویه جداشونده

به گزارش زمین جهانی، وبسایت فناوری 91mobiles اخیراً به اطلاعاتی از یک گواهی ثبت اختراع شرکت اوپو دست یافته که خبر از توسعه یک گوشی هوشمند با صفحه نمایش ثانویه قابل جدا شدن، به وسیله این شرکت می دهد. این پتنت در دسامبر 2019 در سازمان جهانی مالکیت معنوی (WIPO) ثبت شد و برای اولین بار در روز چهارشنبه 27 اکتبر (5 آبان ماه) اطلاعات آن منتشر می گردد. به همراه این گواهی ثبت اختراع، تصاویری نیز وجود دارد که می تواند ما را در درک هرچه بهتر این پتنت کمک دهد.

تصاویر موجود در این پتنت یک صفحه نمایش قابل جدا شدن را نشان می دهد که می تواند به دستگاه اصلی متصل گردد. این پتنت شباهت بسیار زیادی به یکی از گوشی های ال جی دارد که آن هم از دو صفحه نمایش بهره می برد. صفحه اصلی در این پتنت با عنوان دستگاه اصلی نامیده می گردد، در حالی که برای صفحه نمایش قابل جدا شدن در ثبت اختراع از عنوان slave استفاده شده است. با این همه، برخلاف گوشی های ال جی، Slave یا همان صفحه ثانویه حتی پس از جدا شدن از دستگاه اصلی نیز کار می نماید.

طبق توضیحات ثبت اختراع OPPO، واحد اصلی (صفحه اصلی) می تواند با یک دستگاه خارجی نیز ارتباط برقرار کند و این دستگاه خارجی که در واقع همان واحد ثانویه (صفحه جدا شونده) است، می تواند بر روی واحد اولیه هم نصب گردد. جالب اینجاست که این واحد ثانویه حتی پس از جدا شدن، احتمالاً به وسیله بلوتوث یا شکل دیگری از اتصال بی سیم، همچنان می تواند با صفحه اصلی ارتباط برقرار کند. فهرست ثبت اختراع نشان می دهد که قسمت جدا شونده به عنوان یک تلفن سنتی با صفحه کلید، صفحه نمایش و گیرنده بی سیم عمل می نماید، اما به نظر می رسد فاقد هرگونه دوربینی خواهد بود. دستگاه اصلی دارای یک براکت در سمتی است که صفحه دوم متصل است.

تصاویر ثبت اختراع OPPO نشان می دهد که گوشی دارای دکمه های تنظیم صدا در سمت چپ است، در حالی که مشبک بلندگو و پورت USB Type-C در پایین قرار دارند. بر اساس تصاویر، این گوشی دارای سنسور دوربین دوگانه در پشت است. دستگاه جدا شونده ظرفیت باتری اضافی و حتی احتمالاً ذخیره سازی را به واحد اصلی اضافه می نماید و علاوه بر این فضای اضافی روی صفحه نمایش ایجاد می نماید. به گزارش زمین جهانی، بعلاوه دستگاه جدا شونده می تواند روی نمایشگر اصلی قرار بگیرد و یا همانند Samsung Galaxy Z Flip3 می تواند در زاویه دلخواه قرار گیرد. از آنجایی که این گوشی و طراحی منحصربه فرد آن هنوز در مرحله ثبت اختراع هستند، نمی توانیم با اطمینان بگوییم که آیا اوپو چنین تلفنی را عرضه خواهد نمود یا خیر، اما با توجه به منحصربفرد بودن آن، امیدواریم به زودی به واقعیت تبدیل گردد.

منبع: 91mobiles

ترجمه: مصطفی جرفی-زمین جهانی

منبع: فرارو

به "گوشی مجذوب کننده اوپو با نمایشگر ثانویه جداشونده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوشی مجذوب کننده اوپو با نمایشگر ثانویه جداشونده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید