مقابله با اثرات مضر نشستن طولانی مدت با ورزش&zwnjهای چهار ثانیه&zwnjای

به گزارش زمین جهانی، همه می دانیم که ساعت ها نشستن در یک زمان سوخت و ساز چربی را دشوارتر می سازد؛ وضعیتی که کارشناسان به آن مقاومت به ورزش می گویند.

مقابله با اثرات مضر نشستن طولانی مدت با ورزش&zwnjهای چهار ثانیه&zwnjای

ورزش بطور معمول سوخت و ساز بدن را تقویت می کند اما افرادی که بیش از حد بی تحرک هستند در مقایسه با افرادی که فعال تر هستند، در زمان ورزش کردن چربی کمتری می سوزاند.

بسکمک از ما حتی پیش از شیوع کرونا و اجرایی شدن احکام قرنطینه و در خانه ماندن، ساعت های زیادی را در طول روز به صورت نشسته سپری می کنیم. مطالعات همه گیر شناسی نشان می دهند که بیشتر بزرگسالان آمریکایی دست کم روزی 10 ساعت به صورت نشسته سپری می کنند که این میزان احتمالا اکنون به دلیل اجرای قوانین قرنطینه و در خانه ماندن افزایش یافته است.

پیامدهای سلامتی ناشی از بی تحرکی بسیار قابل توجه هستند؛ مطالعات نشان می دهند که نشستن طولانی مدت با افزایش خطر ابتلا به بیماری قلبی، دیابت نوع دو و سایر اختلالات سوخت و سازی ارتباط دارند. بطور خاص نشستن برای چند ساعت می تواند به افزایش میزان اسیدهای چرب که به تری گلسیریدها معروف هستند در جریان خون کمک کند. سطوح بالای گلسیریدها نیز به نوبه خود با خطر افزایش یافته ابتلا به بیماری قلبی و سایر مسائل سوخت و سازی ارتباط دارند.

از لحاظ تئوری ورزش به مقابله با این مشکل کمک می کند زیرا ورزش کردن باعث انقباضات عضلانی می شود. اما برخی مطالعات پیش از این نشان داده اند که انجام یک ورزش واحد ممکن است کافی نباشد. نتیجه مطالعاتی که سال های اخیر در دانشگاه تگزاس انجام شده است، نشان داد، افراد سالم و جوانی که تمام روز را به دلیل درس خواندن به صورت نشسته سپری کرده بودند، روز بعد سطوح تری گلسیریدها در خونشان پس از صرف یک وعده غذایی چرب، بالاتر از حد معمول بود. این موضوع به این دلیل است که نشستن طولانی مدت باعث شده که متابولیسم بدن آنها کمتر قادر به تجزیه و پاکسازی چربی ها باشد.

این افراد حتی زمانیکه یک ساعت دویدن را در برنامه روزانه کاملا نشسته خود وارد کردند بازهم روز بعد با مسائل سوخت و ساز چربی روبرو بودند. محققان حدس می زنند که ساعت های طولانی و ممتد نشستن ممکن است فیزیولوژی داوطلبان را به گونه ای تغییر داده باشد که آنها را در برابر اثرات متابولیکی مورد انتظار فعالیت بدنی مقاوم کرده باشد

اما نتیجه مطالعهی که به تازگی انجام شده است، نشان می دهد که انجام تمرین های ورزشی متناوب با شدت بالا در طول روز می تواند فواید سوخت و سازی قابل توجهی به دنبال داشته باشد.

بر اساس نتایج این مطالعه جدید که در مجله Medicine & Science in Sports & Exercise منتشر شده است، انجام چهار ثانیه تمرین ورزشی با شدت بالا که بطور متناوب در طول روز تکرار شود میتواند با برخی از پیامدهای ناسالم سوخت و سازی ناشی از نشستن طولانی مدت مقابله کند.

این مطالعه نشان داد که سوخت و ساز چربی در بدن افرادی که در طول یک ساعت ، پنج بار به مدت چهار ثانیه با یک دوچرخه ثابت به شدت پدال می زدند، تقویت شد و سطوح اسیدهای چرب که به تری گلسیریدها معروف هستند در خون آنها کاهش یافت.

با این حال نتایج این مطالعه برگرفته از ورزش با یک نوع دوچرخه ثابت است که افراد کمی از آن در خانه دارند؛ اما پیامدهای این مطالعه بطور گسترده ای قابل اجرا است و نشان می دهد که انجام چند دقیقه و حتی چند ثانیه ورزش که بطور متناوب در روز تکرار شود، می تواند به تقویت سوخت و ساز و در نتیجه سلامت بدن ما کمک کند.

در این زمینه بخوانید:

چند راه چاره برای کاهش وزن زنانی که در دهه 40 سالگی قرار دارند

7 نشانه ای که موها در مورد سلامتی می گویند

میله بارفیکس

یک راه چاره برای انجام این تمرین های ورزشی با شدت بالا ، این است که به چهار چوب در اتاق، در محل کار و یا خانه یک میله بارفیکس وصل کنید و هر بار که از زیر آن رد می شوید، سه تا پنج بار حرکت بارفیکس انجام دهید که به این ترتیب تا انتها روز 30 تا 50 بار حرکت بارفیکس با صرف حداقل تلاش انجام داده اید.

میزکار ایستاده

روش دیگر استفاده از میز کار ایستاده است. استفاده از یک میز کار ایستاده، دور شدن از صفحه نمایشگر رایانه را راحت تر کرده و می توان در حین کار برای یک دقیقه چند پرش و یا حرکت اسکات انجام داد و دوباره به سر کار خود بازگشت.

متوقف کردن کار برای یک دقیقه

راه چاره دیگر برای مقابله با اثرات مضر ناشی از نشستن طولانی مدت این است که کار را برای یک دقیقه متوقف کرد و چند حرکت پوش آپ، پلانک و یا چند تمرین با دمبل انجام داد و دوباره به کار خود باز گشت؛ این کار را می توان در یک ساعت چند بار تکرار کرد. انجام این تمرین ها نه تنها وقفه ای در کار کارمندان ایجاد نمی کند بلکه با تقویت سلامتی، آنها را کارآمدتر نیز می سازد.

منبع: The New Yourk Times

منبع: ایرنا زندگی

به "مقابله با اثرات مضر نشستن طولانی مدت با ورزش&zwnjهای چهار ثانیه&zwnjای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقابله با اثرات مضر نشستن طولانی مدت با ورزش&zwnjهای چهار ثانیه&zwnjای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید