ماسک بزنید حتی اگر واکسینه شدید

به گزارش زمین جهانی، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) توصیه کرد تا رسیدن به واکسیناسیون همگانی تمام افراد، حتی افراد واکسینه شده باید از ماسک استفاده نمایند.

ماسک بزنید حتی اگر واکسینه شدید

به گزارش زمین جهانی، بر اساس راهنمای رسمی مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، در خصوص افراد واکسینه شده که با فرد مبتلا به کووید 19 برخورد کردند، نیازی به قرنطینه یا انجام آزمایش نیست مگر اینکه فرد علائم بیماری داشته باشد.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) با ظهور نوع دلتا اظهار کرد : افراد واکسینه شده سه تا پنج روز پس از قرار گرفتن در معرض آلودگی تحت آزمایش قرار بگیرید و از ماسک در فضا های عمومی داخلی به مدت 14 روز استفاده نمایند تا زمانی که نتیجه آزمایش منفی باشد و اگر نتیجه آزمایش مثبت شد، باید قرنطینه شوند.

در این راهنما ذکر شده است، افراد واکسینه شده کامل خطر انتقال سارس-کوو2 به افراد واکسینه نشده را کاهش می دهند.

جنیفر هورنی، بنیان گذار و مدیر برنامه اپیدمیولوژی دانشگاه دلاویر آمریکا گفت: اطلاعات ما نشان می دهد، افرادی که هر دو دوز واکسن را دریافت کردند حتی اگر آزمایش آنان مثبت باشد، عمدتا بدون علامت هستند و بیماری را به افرادی که واکسینه نشده اند، منتقل نمی نمایند.

با این حال این مرکز اعلام نموده است، افراد واکسینه شده همچنان باید به مدت 14 روز پس از هرگونه مواجهه با فرد آلوده به ویروس علائم بیماری را کنترل نمایند و اگر علائم کووید 19 را تجربه کردند خود را از افراد دیگر جدا نموده و آزمایش کرونا بدهند.

علائم معمول کووید 19 تب، سرفه، مسائل تنفسی، از دست دادن حس چشایی یا بویایی، احتقان و خستگی است. بعضی از علائم کووید 19 ممکن است شبیه علائم سرماخوردگی باشد، به ویژه در افرادی که به بیماری خفیف مبتلا می شوند.

هورنی تاکید نمود: اگر تب دارید، نشانه ابتلا به سرماخوردگی نیست.

واسیلیوس مارگاریتس، اپیدمیولوژیست دانشگاه والدن در مینیاپولیس می گوید: هر فرد با علائم کووید19، صرف نظر از شرایط واکسیناسیون، باید فورا تحت آزمایش قرار گیرد.

مارگاریتس توضیح داد: باید بلافاصله آزمایش اولیه و یک آزمایش پیگیری پنج تا هفت روز پس از قرار گرفتن در معرض آلودگی هم انجام گردد.

هورنی ادامه داد: تعیین شدن شرایط شما از لحاظ ابتلا به کووید19 صرف نظر از شرایط واکسیناسیون مهم است.

طبق راهنمای CDC، اگر آزمایش کووید شما مثبت است تا زمانی که علائم دارید (حداقل 10 روز از آخرین آزمایش مثبت کووید شما نگذشته باشد) نباید با افراد دیگر ارتباط برقرار کنید.

کارولین گیل ریفولد، مدیر پیشگیری از عفونت و اپیدمیولوژی بیمارستانی در مرکز پزشکی سی اچ ای هالیوود پرسبیتری لس آنجلس توصیه می نماید: حتی افراد واکسینه شده اگر پس از قرار گرفتن در معرض فرد آلوده علائم نداشته باشد، باید از تعامل با افراد دارای نقص ایمنی و افراد واکسینه نشده برای اطمینان از ایمنی همه، خودداری کند.

توصیه های CDC برای افراد واکسینه شده هم صدق می نماید. این راهنما زمانی می تواند تغییر کند که در خصوص پوشش واکسن و نحوه ارتباط آن با انواع کووید 19 اطلاعات بیشتری کسب کنیم.

آنتونی فائوچی، مدیر انستیتوی ملی آلرژی و بیماری های واگیر آمریکا گفت: دولت فدرال استفاده مجدد از ماسک را در افراد واکسینه شده برای یاری به مهار شیوع مجدد نوع دلتا کرونا اعمال نموده است.

جدیدترین جهش کووید 19 بسیار مسری است و منجر به تعدادی آزمایش مثبت در بین افراد واکسینه شده و تعداد موارد جدی و گاه مرگبار در افراد واکسینه نشده، شده است.

بعضی از دولت های محلی، مانند شهر لس آنجلس هم در مواجهه با افزایش موارد ابتلا به کووید 19 به استفاده دوباره از ماسک در اماکن عمومی داخلی تاکید نمودند.

ریفورد گفت: اگرچه واکسن کووید 19 برترین ابزار ما در مبارزه با ویروس کروناست اما محافظت 100 درصدی در برابر ویروس ارائه نمی دهد و هنوز نیازمند رعایت بعضی از راهبرد های کاهش خطر در افراد واکسینه شده هستیم. یکی از برترین اقدامات حفاظتی که فرد می تواند انجام دهد، استفاده از ماسک است.

وی ادامه داد: حتی در مواردی که استفاده از ماسک اجباری نیست، افرادی که کاملا واکسینه شدند، باید استفاده از ماسک را در محیط های پرخطر و یا هنگام برخورد با افراد دارای نقص ایمنی، ادامه دهند.

منبع: زمین جهانی

منبع: جام جم آنلاین

به "ماسک بزنید حتی اگر واکسینه شدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماسک بزنید حتی اگر واکسینه شدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید