معروف ترین نکات برای برنامه ریزی سفر

به گزارش زمین جهانی، سفر کردن یکی از لذت بخش ترین تفریحات زندگی به شمار می رود و وقتی لذت بخش تر می گردد که برای تک تک لحظات آن و تجربیاتی که برایمان به ارمغان می آورد، برنامه ریزی نموده باشیم. برنامه ریزی کردن برای سفر کار آسان و در عین حال پیچیده ای است. با یک برنامه ریزی ایده آل، می توانید سفری فوق العاده داشته باشید و خاطراتی به یادماندنی برای خود و همسفران خود رقم بزنید. برنامه ریزی کردن برای سفر، فرایند مشکل و اضطراب آوری است. این که کجا آغاز کنید، چه قدم هایی بردارید و به کجا برسید؟! در ابتدا به آسانی گیج می شوید، بخصوص که قبلا هرگز چنین کاری انجام نداده اید. من به شخصه سفرهای بسیاری را برای خودم برنامه ریزی نموده ام و در طول سال هایی که در سفر بوده، چک فهرست کوچک و مفیدی تنظیم نموده که باعث می گردد هیچ نکته مهمی را فراموش نکنم. این کار را می کنم چون نمی خواهم به مقصد بعدی سفرم برسم و تازه متوجه شوم که چیزی را از یاد برده ام. در کوشش مداومی که در زندگی خودم برای بیرون رفتن از محیط زندگی و سرک کشیدن به دنیا اطراف داشته ام، سعی نموده ام معروف ترین نکات برای برنامه ریزی سفر را جمع بندی کنم. در این مطلب خبرنگاران بهترین و مفیدترین نکات برای داشتن بهترین برنامه ریزی سفر را به شما معرفی می کنیم. برای داشتن یک سفر ایده آل و خاطره انگیز، تک تک این نکات را در بین بهترین نکات برای برنامه ریزی سفر به خاطر بسپارید و تجربیاتی فراموش ناشدنی برای خود رقم بزنید. با خبرنگاران در مفیدترین نکات برای برنامه ریزی سفر همراه باشید.

معروف ترین نکات برای برنامه ریزی سفر

بهترین نکات برای بهترین برنامه سفر: تصمیم بگیرید به کجا می خواهید بروید

انتخاب بهترین مقصد برای سفر در بهترین زمان، یک نکته بسیار مهم و اساسی در بین بهترین نکات برای برنامه ریزی سفر است. وقتی مشخص می کنید که به کجا می خواهید سفر کنید، هدفی برای خود تعریف می کنید تا برای رسیدن به آن کوشش کنید. بسیاری از اشخاص در خصوص سفر به طور خیلی مبهمی صحبت می کنند. آن ها هیچ وقت نمی گویند به کجا می روند، تنها می گویند که قصد رفتن دارند. انتخاب کردن یک مقصد، اهمیت بسیار بالایی دارد چرا که باعث می گردد یک هدف نهایی داشته باشید. وقتی می گویید: قصد دارم به پاریس بروم.، خیلی آسان تر از پس انجام سفر بر می آیید تا این که بگویید : قصد دارم به اروپا بروم. نه تنها عمل سفر کردن برایتان بسیار واقعی تر شده و انجام آن آسان تر می گردد، برنامه ریزی برای آغاز سفرتان نیز ساده تر و راحت تر خواهد شد.

بهترین نکات برای بهترین برنامه سفر: در خصوص مدت زمان سفرتان تصمیم بگیرید

وقتی مقصد سفر خود را انتخاب می کنید، سوالات دیگری در ذهنتان جای می گیرند. مثلا اینکه این سفر چقدر خرج بر می دارد؟! هرگز بدون اینکه بدانید چه مدت در سفر خواهید بود، نخواهید دانست که چقدر هزینه خواهد داشت. در ضمن اگر تصمیم نگیرید که چه مدت در مقصد مورد نظرتان خواهید ماند، متوجه نخواهید شد که چه میزان پول باید برای آن پس انداز کنید. بعد از این که می گویید به پاریس خواهم رفت، بلافاصله این طور ادامه دهید برای ده روز و به طور قطع برای مدت زمانی که قرار است در سفر باشید در بین مفیدترین نکات برای برنامه ریزی سفر تصمیم بگیرید.

بهترین نکات برای بهترین برنامه سفر: در خصوص هزینه های آینده تان تحقیق کنید

هنوز تصمیم های دیگری برای تکمیل برنامه ریزی سفر به جای مانده اند. تا این لحظه تصمیم گرفته اید به کدام مقصد بروید و چه مدت در آنجا خواهید ماند اما اگر می خواهید حقیقتا و به دقت حساب کنید که چقدر پول نیاز خواهید داشت، قدم بعدیتان این است که هزینه های مقصد را در سبک مسافرتی که انتخاب نموده اید، محاسبه کنید. آیا می خواهید خیلی ساده و با یک کوله پشتی به سفر بروید یا ترجیح می دهید در هتل های لوکس و مجلل اقامت کنید؟! برای انواع مسافرخانه ها، هتل ها، رستوران ها و جاذبه های گردشگری چقدر هزینه باید بپردازید؟! دانستن این جزئیات در بین معروف ترین نکات برای برنامه ریزی سفر به شما اجازه می دهد که میزان پول مورد نیاز برای سفر خود را برآورد کنید. اگر قصد دارید برای ده روز به پاریس سفر کنید و محاسبه می کنید که روزی 75 دلار برای این سفر نیاز دارید، می دانید که می بایست حداقل 750 دلار برای این کار پس انداز کنید. حالا یک هدف واقعی دارید تا برای آن کوشش کنید. پس برآورد هزینه یکی از قدم های ابتدایی برای برنامه ریزی سفر است.

بهترین نکات برای بهترین برنامه سفر: پس انداز کردن را آغاز کنید

بعد از انجام قدم های ابتدایی برای برنامه ریزی سفر، اکنون زمان پس انداز کردن است. بهتر است تمامی هزینه های حال حاضر خود را بنویسید تا بتوانید تشخیص بدهید پولتان خرج چه چیزهایی می گردد و چگونه می توانید از این مخارج کم کنید. انسان ها هر روزه میزان زیادی پول برای چیزهای کوچک خرج می کنند. بطری آب، خوراکی، قهوه بیشتر. تمامی این مخارج کوچک روی هم جمع می شوند و دانستن این نکته در بین مفیدترین نکات برای برنامه ریزی سفر به شما یاری می نماید بدانید از کدام این مخارج باید کم کنید و پس انداز کنید. برای مثال اگر شما برای سفری که هشت ماه بعد قرار است انجام دهید نیاز به 2000 دلار دارید، این بدان معنی است که می بایست تنها 8 دلار و 33 سنت در روز کنار بگذارید تا به این هدف برسید. به نظرتان پس انداز کردن 8 دلار در روز غیر ممکن است؟! اگر کمی دقت کنید، هزینه هر روزه قهوه خوردن شما بیشتر از این مبلغ است. برای ساده تر شدن پس انداز این سه نکته بسیار مفید را به شما پیشنهاد می کنیم :

1. قهوه روزانه را حذف کنید

قهوه روزانه ای که مصرف می کنید، برایتان 120 دلار در ماه هزینه بر می دارد. هزینه سالانه مصرف آن که 1440 دلار است می تواند هزینه سفر دو ماهه شما به آسیای جنوب شرقی را فراهم کند. کدام مهمتر است: فنجان قهوه هر روزه تان یا گذراندن دو ماه لذت بخش بیشتر در سواحل تایلند یا گشت و گذار در جنگل های بورنئو؟!

2. آشپزی یاد بگیرید

من در دوران دانشکده یاد گرفتم آشپزی کنم و هر زمان که قصد سفر به جایی را دارم، قبل از آن سعی می کنم تعداد دفعات بیرون غذا خوردن خود را به دو بار در هفته کاهش دهم. به این صورت که یک شام عالی تهیه می دیدم و به جای مانده آن را برای ظهر فردا نگه می داشتم تا پول بیشتری پس انداز کنم. بیشتر آشپزی کنید، کمتر بیرون غذا بخورید و زودتر راهی سفر شوید که از بهترین نکات برای برنامه ریزی سفر می باشد.

3. دست از تماشای کانال های تلویزیونی پولی بردارید

در عصر سایت های تلویزیونی آنلاین و رایگان هیچ دلیلی وجود ندارد که 50 دلار در ماه برای پرداخت به کانال های تلویزیونی پولی بپردازید.

بهترین نکات برای بهترین برنامه سفر: کارت اعتباری مخصوص سفر تهیه کنید

کارت اعتباری مخصوص سفر در انواع مختلف موجود است. در همان حال که سعی در پس انداز پول دارید، یک کارت اعتباری ویژه سفر تهیه بگیرید تا بتوانید امتیازاتی جهت پرواز و اقامت رایگان دریافت کنید. بیشتر این کارت ها، اگر بتوانید میزان خرج کردن خود را به میزان مورد نظر آن ها کاهش دهید، تا 50000 امتیاز دارند. این مبلغ برای یک پرواز رایگان به هر جای دنیا کافیست. اگر در پی یک پرواز رایگان هستید، کارت هایی را بهره ببرید که در این جهت به شما امتیاز می دهند. اگر در پی اقامت رایگان هتل هستید، یک کارت ویژه هتل تهیه کنید. البته به یاد داشته باشید که لازم نیست کارت های زیادی داشته باشید. یک یا دو کارت بگیرید و روی آن ها تمرکز کنید. اما در همان لحظه ای که تصمیم به سفر می گیرید، این کار را انجام دهید. صبر نکنید. با صبر کردن در بین معروف ترین نکات برای برنامه ریزی سفر امتیازات زیادی را از دست خواهید داد و سفر رایگان کمتری را تجربه خواهید کرد.

بهترین نکات برای بهترین برنامه سفر: در پی تخفیف های لحظه آخری باشید

اکنون به این مرحله رسیده اید که احساس آمادگی می کنید و در حال پس انداز برای سفر خود هستید. اما قبل از این که بلیت پرواز خود را تهیه کنید یا اتاقی در یک هتل رزرو کنید، در پی تخفیف هایی که ممکن است از زیر چشمتان در رفته باشد بگردید. ممکن است شما رویای سفر به پاریس را داشته باشید اما تخفیف های بسیار خوبی برای سفر به برلین موجود باشد. شاید بتوانید یک سفر دریایی هفت روزه با 70 درصد تخفیف یا یک تور هاوایی با تخفیف بالا یا 50 درصد تخفیف برای سفر با قایق به یونان دریافت کنید. در دنیای بسیار بزرگی زندگی می کنیم که در آن جاهای زیادی برای تماشا وجود دارند بنابراین اگر ایده سفر به یک نقطه را کنار بگذاریم و سفر به نقطه دیگری را در نظر بگیریم، باز هم خشنود خواهیم بود. اگر واقعا مقصد برایتان اهمیت خاصی ندارد و در این زمینه انعطاف پذیر هستید، در پی بهترین تخفیف باشید که یکی از مفیدترین نکات برای برنامه ریزی سفر می باشد.

بهترین نکات برای بهترین برنامه سفر: بلیت پرواز خود را رزرو کنید

بعد از اینکه از کارت اعتباری ویژه خود استفاده نموده و امتیازات سفر را دریافت کردید، از آن برای رزرو کردن پرواز خود بهره ببرید. فقط مراقب باشید که به موقع برای رزرو کردن اقدام کنید تا پرواز مورد نظر خود را دریافت نمایید. البته همچنان راه های بسیاری برای کمتر پرداخت کردن هزینه پرواز وجود دارد که با جستجو در وبسایت های مختلف می توانید به آن ها دست یابید. برای دریافت بهترین تخفیف ها، معمولا بهتر است دو ماه قبل رزرو خود را انجام دهید.

بهترین نکات برای بهترین برنامه سفر: محل اقامت خود را رزرو کنید

اگر یک برنامه ریزی کوتاه و ثابت برای سفرتان دارید، این امکان را دارید تا برای تمام طول سفرتان محل اقامت مناسب را رزرو کنید. اما اگر مسافرت شما قرار است طولانی باشد، تنها برای چند روز اول یک محل اقامت در نظر بگیرید. بهر حال زمانی که برنامه دقیق سفر خود را می دانید، بهتر است جایی برای ادامه اقامت خود پیدا کنید. از نظر من، صبر کردن در این مورد باعث از دست دادن انتخاب های مناسب خواهد شد. عاشق اقامت در هتل هستید؟! اقامت در هتل ها باعث پس انداز پول شما نمی شوند اما همچنان این امکان وجود دارد که کارت های اعتباری ویژه هتل ها را تهیه کنید تا در نهایت اتاق رایگان به شما تعلق بگیرد. راه چاره جایگزین دیگر این است که در وبسایت های مخصوصی که در اینترنت یافت می شوند، خانواده هایی را پیدا کنید که مایلند میزبان شما در سفرتان به یک کشور خاص باشند. البته این کار را باید چندی قبل از سفر انجام دهید تا آن ها بتوانند برنامه های خود را تنظیم کنند و برای پذیرایی از شما در بین بهترین نکات برای برنامه ریزی سفر برنامه ریزی کنند.

بهترین نکات برای بهترین برنامه سفر: برای فعالیت های حین سفر برنامه ریزی کنید

فعالیت های مهمی را که می خواهید حتما از انجام آن ها لذت ببرید، انتخاب کنید و هزینه انجام آن ها را محاسبه کنید. حتی تا لحظه آخر در بالا بردن پس انداز خود بکوشید تا مطمئن باشید پول کافی برای خرج کردن در سفر خواهید داشت. این کار بسیار مفید است زیرا باعث می گردد برای تورها یا فعالیت های انتخابی خود برنامه ریزی دقیق تری داشته باشید و اگر نیاز به رزرو کردن دارند، این کار را انجام دهید.

بهترین نکات برای بهترین برنامه سفر: وسایل خود را به فروش برسانید

اگر به سفری بسیار طولانی می روید، وسایل خود را بفروشید تا پول بیشتری برای انجام سفر به دست بیاورید. این کار را 60 روز قبل از آغاز سفرتان انجام دهید و به خاطر داشته باشید، سایت های اینترنتی خاصی نیز برای یاری به شما در این کار و در بین معروف ترین نکات برای برنامه ریزی سفر وجود دارند. اگر قرار نیست مدت طولانی در سفر باشید، این قدم را انجام ندهید. اگر به سفر طولانی مدت می روید اما قصد دارید وسایل خود را نگه دارید، حتما آن ها را به خانه یکی از دوستان خود ببرید یا در یک انبار نگه دارید.

بهترین نکات برای بهترین برنامه سفر: صورتحساب های خود را به حالت اتوماتیک دربیاورید

تمامی صورتحساب هایی که بصورت کاغذی به آدرس شما ارسال می شوند کنسل کنید، از کاغذ استفاده نکنید و پرداخت های خود را به صورت آنلاین انجام دهید تا مطمئن شوید هیچ کدام از صورتحساب هایتان از زیر چشمانتان در نمی روند. اگر قرار است سفرتان کوتاه باشد، نگران این قسمت نباشید و این قدم را نیز در بین مفیدترین نکات برای برنامه ریزی سفر انجام ندهید.

بهترین نکات برای بهترین برنامه سفر: به شرکت ارائه کننده کارت اعتباری خود اعلام کنید به سفر می روید

فرقی نمی نماید چقدر سفرتان طول خواهد کشید، بهتر است شرکت ارائه کننده کارت اعتباری خود را آگاه کنید که به سفر خواهید رفت. به این روش مطمئن می شوید که استفاده شما از کارت اعتباری از کشوری دیگر به نظر آنه ا عجیب نیاید و کارت شما را به بهانه امکان کلاهبردار بودنتان بلوکه نکنند. هیچ چیز بدتر از این نیست که به جای لذت بردن از تعطیلات و سفر خود، پای تلفن بنشینید و با مسئولین شرکت کارت اعتباری خود جر و بحث کنید.

بهترین نکات برای بهترین برنامه سفر: چمدان خود را ببندید

بهتر است برنامه جامع و خاصی برای بستن چمدانتان داشته باشید تا نباید فراموش کنید تمام آنچه را که در طول سفر به آن نیاز خواهید داشت، در چمدان خود بگذارید و بعلاوه در طول سفر، به آسانی بتوانید وسایل خود را جا به جا کنید و به گونه ای این کار را انجام دهید که حمل آن ها آسان تر باشد. نباید فراموش کنید که این چمدان در تمام طول سفر همراه شما خواهد بود.

بهترین نکات برای بهترین برنامه سفر: بیمه مسافرت تهیه کنید

بسیاری از مردم با خود فکر می کنند من سالم هستم و نیازی به بیمه مسافرتی ندارم. مطمئنم بیمار نخواهم شد.. اما بهتر است بدانید بیمه مسافرتی چیزی بیشتر از محافظت پزشکی می باشد. این بیمه زمانی که دوربین تان می شکند، پروازتان کنسل می گردد، یکی از آشنایانتان فوت می نماید و نیاز دارید برگردید یا یکی از وسایلتان دزدیده می گردد، تمامی مسائل شما را پوشش می دهد و هزینه های شما را می پردازد. بیمه مسافرتی چیزی است که شما در طول راه به آن نیاز خواهید داشت. شما هرگز نمی دانید چه اتفاقی قرار است بیفتد. برای مثال من هیچ وقت نمی توانستم حتی حدس بزنم که هنگام غواصی به پرده گوشم آسیب برسانم یا دوربینم در سفر به ایتالیا بشکند. دوست من هرگز فکرش را هم نمی کرد که ممکن است در حین صخره نوردی پایش را بشکند و دوست دیگرم اصلا انتظار نداشت پدربزرگش فوت کند و او مجبور به قطع سفر و بازگشت به خانه گردد. بیمه مسافرتی تنها چند دلار در روز هزینه بر می دارد و تنها یک انسان احمق آن را تهیه نمی نماید. این مورد از بهترین نکات برای برنامه ریزی سفر می باشد.

بهترین نکات برای بهترین برنامه سفر: از سفر خود نهایت لذت را ببرید

به سفر بروید و خوش بگذرانید. به فرودگاه بروید، سوار هواپیمایتان شوید و از ثمره کوشش هایتان لذت ببرید.

منبع: همگردی

به "معروف ترین نکات برای برنامه ریزی سفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معروف ترین نکات برای برنامه ریزی سفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید