مرحوم بیدارفر دو دوره برگزیده کتاب سال بود اما از معروفیت دوری می کرد

به گزارش زمین جهانی، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در قم، احمد مسجدجامعی عضو و رئیس پیشین شورای شهر تهران و وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور بر مزار مرحوم سیدحسین صحفی از کتابفروشان قم که به تازگی درگذشته است، به مقام وی ادای احترام کرد.

مرحوم بیدارفر دو دوره برگزیده کتاب سال بود اما از معروفیت دوری می کرد

وی در سخنانی گفت: مرحوم صحفی در کنار مسجد امام حسن عسکری (ع) کتابفروشی داشت و صحفی ها علاوه بر این کتابفروشی، کتابفروشی های دیگری همانند اهل بیت را اداره می کردند.

وی اضافه نمود: مرحوم صحفی علاوه بر کتابفروشی، انسان خیّری بود و علاوه بر اینکه زندگی آرامی داشت، به افراد بی بضاعت یاری می کرد.

مسجدجامعی سپس با حضور بر مزار مرحوم محسن بیدارفر، اضافه نمود: اینگونه ناشران آمیخته به علم بودند و در همان رشته ای که فعالیت می کردند، آثار خود را به چاپ می رساندند.

وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی توضیح داد: تخصص آقای بیدارفر در کارهای حکمی بود و انسان خلوت گزیده ای بود و با اینکه بیش از دو دوره برگزیده کتاب سال جمهوری اسلامی ایران بود، از معروفیت دوری می کرد.

این چهره فعال فرهنگی بیان نمود: مرحوم بیدارفر علاوه بر تخصصی که در حکمت داشت، کار فنی هم بلد بود و خود ایشان فونت های چاپ را طراحی می کردند که این موضوع مهمی است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "مرحوم بیدارفر دو دوره برگزیده کتاب سال بود اما از معروفیت دوری می کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرحوم بیدارفر دو دوره برگزیده کتاب سال بود اما از معروفیت دوری می کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید