قشقاوی: به خاطر تحریم های آمریکا امکان خرید دارو برای مقابله با کرونا را نداریم

به گزارش زمین جهانی، سفیر ایران در اسپانیا گفت: ایران تنها کشور دنیا است که به علت تحریم های بانکی آمریکا، امکان خرید دارو و تجهیزات پزشکی از بازارهای دنیا برای مقابله با کرونا را ندارد.

قشقاوی: به خاطر تحریم های آمریکا امکان خرید دارو برای مقابله با کرونا را نداریم

به گزارش گروه سیاست خارجی زمین جهانی، حسن قشقاوی سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا در گفتگوی اختصاصی با خانم ایگلسیاس مدیر بخش بین الملل روزنامه لاراسون چاپ اسپانیا گفت: به علت تحریم های بانکی آمریکا، ایران تنها کشور دنیا است که در این شرایط سخت مبارزه با شیوع کرونا، مطلقا امکان خرید دارو و تجهیزات پزشکی از بازارهای دنیا را ندارد، زیرا هرگونه تبادل بانکی، مستلزم دریافت مجوز از دفتر کنترل دارایی های آمریکا (اوفک) است که این دفتر اجازه این کار را به بانک ها و شرکت های خارجی نمی دهد.

قشقاوی این را یک ظلم آشکار و کاملا مغایر با اصول بشردوستانه توسط یک قدرت زورگو و یکجانبه گرا خواند.

وی اضافه کرد: آمریکایی ها از شیوع کرونا به عنوان مکمل حلقه فشار حداکثری علیه ایران استفاده می نمایند و با فراوری فیک نیوزها و دامن زدن به شایعات و جعل اخبار بی پایه و اساس، به وسیله امپراتوری رسانه ای وابسته به خود، اعم از رسانه های فارسی زبان و غیره، کوشش وسیعی دارند تا افکار عمومی دنیا را از اقدامات ضد بشری خود، منحرف نمایند.

قشقاوی در این مصاحبه به سوالات متعدد درباره زمان شروع انتشار این ویروس در ایران، سیاست های پیشگیرانه وزارت بهداشت و برگزاری انتخابات مرحله اول و دوم انتخابات مجلس و ... پاسخ داد.

منبع: خبرگزاری فارس

به "قشقاوی: به خاطر تحریم های آمریکا امکان خرید دارو برای مقابله با کرونا را نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قشقاوی: به خاطر تحریم های آمریکا امکان خرید دارو برای مقابله با کرونا را نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید