شیلی نخستین نیروگاه خورشیدی را در آمریکای لاتین افتتاح کرد

به گزارش زمین جهانی، نخستین نیروگاه خورشیدی در آمریکای لاتین (لینکانا) با توانایی ذخیره سازی 5.1 گیگاوات، در زمینی به مساحت یکهزار هکتار در مرکز صحرای آتاکاما در شمال شیلی افتتاح شد.

شیلی نخستین نیروگاه خورشیدی را در آمریکای لاتین افتتاح کرد

به نقل از خبرگزاری افه، این مجتمع بزرگ علاوه بر یاری به کاهش انتشار سالانه 630 هزار تن گاز دی اکسید کربن (CO2)، فراوری برق سراسری این کشور را به میزان 100 درصدی از انرژی تجدیدپذیر تامین خواهد نمود.

این پروژه که در منطقه ای با یکی از بالاترین سطوح تابش خورشید در دنیا مستقر شده، با یک سیستم سلول خورشیدی 100 مگاواتی و یک سیستم حرارتی خورشیدی با قدرت 110 مگاوات اجرا شده است.

در حال حاضر روشنایی خورشیدی بالاترین میزان کاربرد سیستم های مبتنی بر سلول های خورشیدی را در سراسر دنیا دارد و سالانه ده ها هزار نمونه از این سیستم در سراسر دنیا نصب و راه اندازی می گردد.

این فناوری با ذخیره سازی می تواند انرژی مورداحتیاج برای زمان های اوج مصرف را تامین کند. نیروگاه خورشیدی لینکانا همچنین توانایی فراوری برق نامتناوب بدون احتیاج به هیچ سوخت فسیلی را دارا است.

در مراسم افتتاح این نیروگاه که به اهداف شیلی برای جایگزین کردن انرژی های نوین به جای سوخت های فسیلی تحقق خواهد بخشید، سباستین پینیِرا رئیس جمهوری این کشور نیز حضور داشت.

مقام های شیلیایی در این مراسم تاکید کردند که نیروگاه لینکانا بخشی از تعهد تقویت صنعت انرژی شیلی، تسریع فرایند کربن زدایی در چارچوب برنامه های زیست محیطی این کشور و همچنین ایجاد آینده ای سازگارتر با محیط زیست است.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "شیلی نخستین نیروگاه خورشیدی را در آمریکای لاتین افتتاح کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیلی نخستین نیروگاه خورشیدی را در آمریکای لاتین افتتاح کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید