شناسایی احتیاج بازارهای هدف، دستاورد اعزام هیات تجاری کرمان به اکسپو دوبی بود

به گزارش زمین جهانی، نایب رئیس اتاق کرمان گفت: هیات تجاری اتاق کرمان با هدف شناسایی احتیاج بازارهای هدف و معرفی محصولات صادراتی استان کرمان به نمایشگاه گلفود و اکسپو دوبی اعزام شد.

شناسایی احتیاج بازارهای هدف، دستاورد اعزام هیات تجاری کرمان به اکسپو دوبی بود

جلیل کاربخش که ریاست هیات اعزامی 62 نفره اتاق کرمان به امارات را بر عهده داشت، افزود: حضور پررنگ هیات فعالان مالی استان کرمان در نمایشگاه مواد غذایی گلفود 2022 که یکی از مهم ترین نمایشگاه های مواد غذایی، خشکبار، سوغات محلی و گیاهان دارویی است و هر ساله در امارات برگزار می گردد دستاوردهای مهمی داشت.

وی با اشاره به اینکه برنامه ریزی برای اعزام این هیات، با انجام تمامی مقدمات سفر با زمان بندی دقیق برای بازدیدها، آنالیز و تحقیق بازار انجام شد، ادامه داد: اعزام این هیات به منظور توسعه صادرات و بازاریابی، دعوت مستقیم از تجار کشور میزبان به ایران برای بازدید از امکانات صادراتی و تولیدات شرکت های حاضر در هیات تجاری، آشنایی با تجار کشور امارات و سایر کشورها و بعلاوه به روزرسانی اطلاعات تجاری از قبیل آنالیز تنوع بسته بندی های تازه بازار، آخرین گرایش های بازار با توجه به شیوع ویروس کرونا و بعلاوه تحکیم آینده مناسبات تجاری بین دو کشور انجام شد.

کاربخش اظهار کرد: هیات های تجاری می توانند به عنوان مؤثرترین ابزار توسعه صادرات مورد استفاده قرار گیرند مشروط بر اینکه به نمایشگاه های مهم در زمان مناسب اعزام شوند که در این زمینه بیشتر کشورها برنامه های مدونی را برای اعزام هیات ها به سراسر دنیا طراحی نموده اند و ابزارهای لازم تحقیق بازار و اهداف اعزام را به طور مداوم در دستور کار سالیانه قرا می دهند.

نایب رئیس اتاق کرمان توضیح داد: اتاق کرمان درصدد است با تحقیقات در این زمینه، نیازهای بازار هدف را شناسایی و در پی آن به این بازارها وارد گردد که به منظور تقویت این امر و حمایت از صادرنمایندگان مشوق هایی برای تجار در نظر گرفته و پرداخت شد.

وی گفت: برخی از اعضای هیات در نمایشگاه گلفود غرفه داشتند که تبلیغات خوبی برای محصولات صادراتی استان انجام شد.

بعلاوه رئیس کمیسیون بازرگانی اتاق کرمان که سرپرستی این هیات را بر عهده داشت، گفت: سال جاری بسیاری از صادرنمایندگان استان کرمان به علت مسائل ناشی از تعهدات ارزی نتوانسته در نمایشگاه گلفود دوبی شرکت نمایند و غرفه داشته باشند.

محمدعلی محمدمیرزائیان افزود: در بازدید هیات تجاری کرمان از نمایشگاه گلفود مذاکرات اولیه برای برقراری ارتباط تجاری با غرفه های محصولات هند، چین و روسیه انجام و رضایت نسبی از این نمایشگاه حاصل شد.

وی ادامه داد: برداشت بنده پس از بازدید از این نمایشگاه برای محصول پسته این است که پسته ایران به علت قیمت بالای خود در بازارهای دنیای توانایی رقابت با پسته آمریکا را ندارد و اگر همین فرایند ادامه داشته باشد در سال زراعی آینده نیز نمی توانیم با حجم بالا و قیمت پایین پسته حریف رقابت کنیم.

محمدمیرزائیان اظهار کرد: به علت نبودن مدیریت واحد در صادرات و وجود خرده مالکان بسیار در پسته ایران، رقیب ما از این فرصت به نفع خود استفاده خواهد نمود.

رئیس کمیسیون بازرگانی اتاق کرمان، بعلاوه به بازدید این هیات از نمایشگاه اکسپو اشاره نمود و گفت: در این نمایشگاه شرایط بازارها و نیازهای مختلف کشورهای دنیا در 10 سال آینده پیش بینی شده بود.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "شناسایی احتیاج بازارهای هدف، دستاورد اعزام هیات تجاری کرمان به اکسپو دوبی بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی احتیاج بازارهای هدف، دستاورد اعزام هیات تجاری کرمان به اکسپو دوبی بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید