رایانه تازه اپل که فقط شامل یک صفحه کلید است!

به گزارش زمین جهانی، اپل به تازگی در حال کار بر روی یک مفهوم کاملا نو است. به تازگی یک پتنت نو از اپل به وسیله USPTO (اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده) منتشر شده است؛ این پتنت در آگوست 2020 به ثبت رسیده بود.

رایانه تازه اپل که فقط شامل یک صفحه کلید است!

به گزارش زمین جهانی، پتنت تازه اپل یک صفحه کلید جادویی است که در واقع یک رایانه قابل حمل مک است. حق اختراع تازه اپل شرح می دهد که این یک کامپیوتر در یک دستگاه ورودی است که در صورت قرارگیری در محفظه صفحه کلید جادویی به یک مک مینی تبدیل می گردد و می توانید هنگام مسافرت آن را به راحتی به مانیتور یا تلویزیون متصل کنید.

در حق ثبت اختراع آمده است: وجود تقاضای زیاد برای دستگاه های محاسباتی قابل حمل که عملکرد بالایی نیز ارائه می دهند، باعث کوچک سازی و کاهش مقدار اجزای محاسباتی شده است. محفظه صفحه کلید از اجزایی مانند پردازنده ها، باتری ها، حافظه و مدار های مجتمع تشکیل شده است و کاربر فقط باید آن را به یک نمایشگر متصل کند. این کیبورد دارای یک کابل واحد برای انجام وظایفی مانند نمایش، برق و داده می باشد.

اخیراً با عرضه Raspberry Pi 400 شاهد احیای سیستم های رایانه خانگی گُوِه شکل بودیم؛ با این حال، اپل سطوح امیدوارنماینده ای از قدرت محاسباتی را دارد که هرگز از چنین محصولی انتظار نمی رود. بعلاوه اپل پردازنده های بسیار پیروز Apple Silicon M1 خود را در گستره مک ها و آی دیوایس های خود تکثیر نموده است و طبیعتاً فرصت های بیشتری را برای توسعه فروش می بیند. هسته های CPU و GPU داخلی در Apple M1، M1 Pro و M1 Max هم اکنون عملکرد بالایی در سطوح انرژی پایین ارائه می دهند. بنابراین، اگر مجبور به انتخاب یک معماری کامپیوتری برای ساختن یک کامپیوتر تازه در حال انجام با فرمت صفحه کلید باشیم، Apple Silicon انتخاب مناسبی خواهد بود.

این حق اختراع قطعاً به دستگاه قدرتمندتر M1 یا M2 مربوط می گردد، زیرا در این پتنت صفحه کلید می تواند به یک فن فعال مجهز گردد و از صفحه پایه صفحه کلید برای از بین بردن گرما استفاده می گردد. البته بعضی از دستگاه های قابل حمل M1 که با باتری کار می نمایند نیز بدون فن هستند و عملکرد قابل تحسینی را ارائه می دهند. این کامپیوتر قابل حمل که در یک صفحه کلید گنجانده شده است، حتی می تواند تا گردد و حجم کمتری را اشغال کند. بعلاوه ممکن است یک Trackpad نیز در این کیبورد تعبیه شده باشد تا احتیاجی به استفاده از اشاره گر (ماوس) مجزا همراه با این کیبورد نداشته باشیم.

این حق اختراع فقط یک دستگاه را نشان نمی دهد، بلکه مجموعه ای از تنظیمات سخت افزاری و روش های ممکن برای یک صفحه کلید (رایانه قابل حمل) است. یکی از نقاط ضعف این پتنت می تواند فلسفه اپل برای کاهش پورت های فیزیکی به حداقل مطلق باشد، داشتن یک پورت/کابل برای همه چیز خوب است، اما ممکن است شما احتیاج به دانگل هایی برای قطعاتی که می خواهید متصل شوید داشته باشید؛ در چنین شرایطی وجود یک پورت کافی نخواهد بود. این پتنت تایید نمی کند که اپل هرگز چنین محصولی را فراوری خواهد نمود، اما تصور اینکه چه اتفاقی خواهد افتاد، جالب به نظر می رسد.

منبع: gsmarena

منبع: فرارو

به "رایانه تازه اپل که فقط شامل یک صفحه کلید است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایانه تازه اپل که فقط شامل یک صفحه کلید است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید