7 مورد از ترسناک ترین پل های دنیا کدام ها هستند؟

به گزارش زمین جهانی، در طول زمان پل های حیرت انگیز و عجیبی در سراسر دنیا ساخته شده اند، که از طرفی جاذبه گردشگری محسوب می شوند و از طرفی دیگر عبور از آنها به شدت ترسناک است.با هم 7 مورد از ترسناک ترین پل های دنیا را آنالیز می کنیم.

7 مورد از ترسناک ترین پل های دنیا کدام ها هستند؟

پل مردان شجاع؛ چین

عبور از روی پلی در ارتفاع 180 متری زمین به قدر کافی دلهره آور است؛ حال به این ارتفاع، کف شیشه ای شفاف هم اضافه کنید. راه رفتن روی این پل مانند قدم زدن بر روی هوا است. البته این را هم باید اضافه نمود که این سازه کاملاً معلق بوده و با وزیدن باد، تکان های شدیدی هم می خورد. قبل از رفتن روی این پل حتماً با خود چتر نجات ببرید!

پل کوئپوس؛ کاستاریکا

پل کوئپوس واقع در سواحل مرکزی اقیانوس آرام، پلی یک طرفه است که به طرز معجزه آسایی هنوز فرو نریخته است. جدا از خود آن، مهمان های ناخوانده زیر پل هم به هر چه ترسناک تر شدن این مکان یاری می نمایند. عکس های زیر گویای این ادعا هستند.

پل ایشیما اوهاشی؛ ژاپن

می توان نام پل ایشیما اوهاشی را به ترن هوایی نیز تغییر داد. این پل ترسناک و البته با معماری خاص، که شهرهای ماتسو و ساکایویناتو را به هم متصل می نماید، در طول یک و نیم کیلومتری خود سه موج با شیب های بسیار تند دارد. این انحراف ها برای رد شدن قایق های ماهی گیری از زیر آن به وجود آمدند.

پل مکیناک؛ میشیگان

مکیناک که بین اهالی میشیگان به مک بزرگ و مک قدرتمند معروف است، آن قدر دلهره آور است که برخی از مسافران حاضر به عبور از روی آن نیستند. به همین خاطر افرادی در هر دو سوی پل هستند که شغل شان این است که ماشین گردشگران را تا سمت دیگر پل ببرند. دلیل این بدنامی، جابجایی عمودی پل در شرایط بد جوی و طوفانی تا 12 متر است.

پل طنابی حسینی؛ پاکستان

اگر بخواهید از روی این پل (که به سختی بتوان نام پل را روی آن گذاشت) رد شوید، باید از آمادگی جسمانی خوبی برخوردار باشید. با کمترین امکانات ممکن، مسیری بر روی رود طغیان گر هونزا درست شده است که هر لحظه امکان خراب شدن آن وجود دارد. اگر هوس عبور از این پل به سرتان زد، حتماً لوازم غواصی با خود ببرید.

پل بامبو؛ کمبوجیه

پل بامبو واقع در شهر کامپونگ چام، یکی از راه های اصلی ارتباطی بین جزایر نزدیک به این شهر در فصل های گرم سال است. نکته عجیب این سازه چوبی آن است که هرساله این پل از ابتدا ساخته می گردد و البته باید تحمل وزن هزاران نفر همزمان با هم را داشته باشد. این پل از تعداد زیادی چوب درخت بامبو ساخته می گردد که زیر هر کدام از آن ها صفحه ای تشکیل شده از قوطی های فلزی قرار گرفته است. این قوطی ها برای حفظ تعادل و فشار وارده بر اثر عبور ماشین ها در آن جا کار گذاشته شده اند. شاید به نظر این کار بسیار ابتدایی به نظر برسد اما بر خلاف ظاهر، ایده ای مبتکرانه به شمار می رود.

پل وایتیم؛ سیبری

پل وایتیم بر روی یکی از خروشان ترین رودهای روسیه یعنی رود لنا ساخته شده است. روی این رود را در بیشتر ماه های سال، لایه ای نازک از یخ پوشانده است و پل وایتیم در شرایطی روی آن قرار گرفته است که عرض آن، به سختی یک ماشین را از روی خود عبور می دهد. اگر روزی توانستید به سلامت از روی این پل رد شوید، حتماً این موفقیت را در دفترچه خاطرات خود ثبت کنید.

منبع: الی گشت

به "7 مورد از ترسناک ترین پل های دنیا کدام ها هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 مورد از ترسناک ترین پل های دنیا کدام ها هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید