خطیب زاده: خبرهای خوشی در خصوص خنثی سازی تحریم ها در راه است

به گزارش زمین جهانی، سخنگوی وزارت امور خارجه از گشایش های جدی در حوزه های اقتصادی پولی و توسعه صادرات به کشورهای همسایه اطلاع داد و گفت: در خصوص خنثی و بی اثرسازی تحریم ها در روزهای آینده خبرهای خوشی داریم.

خطیب زاده: خبرهای خوشی در خصوص خنثی سازی تحریم ها در راه است

به گزارش زمین جهانی، سعید خطیب زاده در گفت وگویی با بیان اینکه وزارت امور خارجه در تسهیل روابط اقتصادی در خارج از کشور نقش خود را ایفا می نماید، گفت: وزارت خارجه یک ضلع از اضلاع دیپلماسی اقتصادی است و وزارتخانه ها و دستگاه های مسوول مستقیم در این زمینه هم باید با ما همکاری داشته باشند.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به توصیه های رییس جمهور به سفرا و روسای نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه، اضافه نمود: رییس جمهور امروز ماموریت را تعیین نموده است.

خطیب زاده درباره گشایش های اقتصادی، گفت: در حوزه های پولی، اقتصادی و توسعه صادرات با کشورهای همسایه گشایش های جدی رخ داده و روابط اقتصادی با تاجیکستان در 100 روز گذشته 2.5 تا 3 برابر وسعت یافته است. در سفر اخیر رئیس جمهوری به ترکمنستان موانع مراودات اقتصادی با این کشور هم مرتفع شد.

به گفته سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشور، گشایش هایی در حوزه های پولی و اقتصادی با بعضی از کشورهای همسایه رخ داده است و در دست پیگیری است.

خطیب زاده یادآور شد: در خصوص خنثی سازی و بی اثر سازی تحریم ها هم در روزهای آینده خبرهای خوشی اعلام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "خطیب زاده: خبرهای خوشی در خصوص خنثی سازی تحریم ها در راه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطیب زاده: خبرهای خوشی در خصوص خنثی سازی تحریم ها در راه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید