خبرنگاران ظرفیت تولید60 رقم خرما در هرمزگان استعدادیابی شد

به گزارش زمین جهانی، بندرعباس-خبرنگاران-هر ساله با افزایش دما و گرم شدن هوا، به بار نشستن انواع خرما در هرمزگان آغاز می شود که به همین منظور ظرفیت تولید 60رقم از این محصول در استان استعدادیابی شد.

خبرنگاران ظرفیت تولید60 رقم خرما در هرمزگان استعدادیابی شد

استاندار هرمزگان عصر سه شنبه در نشست شورای گفتمان دولت و بخش خصوصی افزود: این استان به لحاظ تنوع تولید انواع خرما از شرایط خوبی در کشور برخوردار است و به همین دلیل باید برندسازی و معرفی انواع ارقام این محصول در دستور کار قرار گیرد و ایجاد صنایع تبدیلی توسعه یابد.

فریدون همتی بیان داشت: توسعه تولید، فرآوری، بازاریابی فروش و بسته بندی این محصول موجب اشتغالزایی در روستاهای هرمزگان و افزایش سطح رفاه مردم این مناطق می شود.

وی یادآور شد: باید ارائه آموزش های لازم، پرداخت وام های ارزان قیمت و ساماندهی مناسب در زمینه خرمای هرمزگان باید مورد توجه برنامه ریزان قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در استان، همچنین برلزوم انجام تحقیقات و پژوهش های دانشگاهی در زمینه محصول خرما تاکید کرد.

هرمزگان با برداشت سالانه 150 هزار تن خرما از 37 هزار هکتار نخلستان رتبه چهارم تولید و سوم سطح زیرکشت خرما در کشور را دارد.

در این استان 55 نوع خرما تولید می شود که 20 نوع آن تجاری داخلی و خارجی است و سه نوع پیارم، خاصویی و مضافتی به کشورهای استرالیا، کانادا، روسیه و کشورهای آسیای میانه صادر می شود.

برداشت خرما در هرمزگان با خرمای آل مهتری از اول خرداد ماه آغاز می شود و با برداشت پیارم سرانجام می یابد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران ظرفیت تولید60 رقم خرما در هرمزگان استعدادیابی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ظرفیت تولید60 رقم خرما در هرمزگان استعدادیابی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید