خبرنگاران زیرساخت های ارتباطی خلخال تقویت می شود

به گزارش زمین جهانی، اردبیل - خبرنگاران - فرماندار خلخال گفت: با تقویت زیرساخت های ارتباطی زمینه ادامه تحصیل همه دانش آموزان ساکن در مناطق روستایی این شهرستان را از طریق استفاده از ظرفیت آموزش در فضای مجازی را فراهم خواهیم کرد.

خبرنگاران زیرساخت های ارتباطی خلخال تقویت می شود

به گزارش زمین جهانی ، فریدون بابایی روز شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش اظهارکرد: نصب و راه اندازی 23 دستگاه آنتن تقویت کننده امواج تلفن همراه در دستور کار اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل قرار گرفته که از این تعداد تا به امروز 15 دستگاه در مناطق کوهستانی این شهرستان نصب شده و هشت دستگاه دیگر نیز تا پایان امسال در مناطق کور و فاقد امواج تلفن همراه راه اندازی می شود.

وی با بیان اینکه علاوه بر مناطق کور تلفن همراه در مناطقی که نیز آنتن دهی تلفن همراه و یا ارتباط دیتای اینترنت وجود دارد، مسائلی همچون ضعیف بودن اینترنت دیده می شود، افزود: کوهستانی بودن بیشتر مناطق این شهرستان موجب شده تا هر آنتن تلفن همراه محدوده کوچکی از مناطق روستایی را پوشش دهد.

فرماندار خلخال گفت: در حال حاضر حل مشکل پوشش اینترنتی و آنتن های تلفن همراه برای استفاده دانش آموزان مناطق روستایی از فضای مجازی و بستر شبکه آموزشی شاد برای ادامه تحصیل در شرایط کرونایی از دغدغه های مسوولان این شهرستان بوده و تا زمانی که مسائل در این زمینه بطور کامل برطرف نشده از هر وسیله برای فراهم کردن زمینه ادامه تحصیل در فضای مجازی دانش آموزان مناطق روستایی استفاده خواهیم کرد.

او پراکندگی روستاها، کوهستانی بودن منطقه ، اختلاف زیاد از سطح دریا و واقع شدن بیشتر روستاها در داخل دره ها و کوهپایه ها را از عواملی دانست که موجب شده که برای بیشتر روستاهای شهرستان آنتن جداگانه تلفن همراه نصب شود که این کار هم نیازمند تامین اعتبارات و هزینه های سنگین برای پوشش نقاط کور روستایی است.

وی تشریح کرد: علاوه بر این مسائل ، تعداد زیادی از دانش آموزان بی بضاعت فاقد امکانات ادامه تحصیل همچون گوشی تلفن همراه هوشمند و یا تبلت هستند.

او گفت: در سال تحصیلی جاری 150 گوشی و تبلت از طریق مدیران ، معلمان و خیرین تهیه شده و در اختیار دانش آموزان خلخال ، شاهرود و خورش رستم قرار گرفته ولی حل کامل این مشکل با توجه به عدم اختصاص اعتبارات دولتی نیازمند مشارکت موسسات خیریه و خیرین است.

مدیر آموزش و پرورش خلخال نیز در این جلسه گفت: بدلیل نبود زیرساخت های ارتباطی و یا محرومیت از داشتن تلفن همراه هوشمند ،66 درصد از دانش آموزان این منطقه از برنامه های شبکه آموزشی شاد بهره مند بوده و 33 درصد نیز از برنامه های تحصیلی محروم هستند.

رضا محمدی اظهارکرد: بر اساس بررسی ها هشت درصد از دانش آموزان مناطق شهری و 26 درصد از دانش آموزان ساکن در مناطق روستایی منطقه به برنامه های شاد دسترسی ندارند.

او گفت: تعداد دانش آموزان فاقد گوشی تلفن همراه و تبلت در این شهرستان یک هزار نفر شناسایی و به منابع ذبربط اعلام شده ولی برغم گذشت بیش از سه ماه از سال تحصیلی تنها 70 دستگاه گوشی تلفن همراه و تبلت از سوی خیرین ،مدیران و معلمان مدارس تهیه شده است.

محمدی با بیان اینکه کرونا تمام مسائل آموزشی را تحت شعاع قرارداده ، اظهارکرد: یک هزار دانش آموز فاقد امکانات استفاده از فضای مجازی با مشکل ادامه تحصیل روبرو هستند و تعداد قابل توجهی نیز برای استفاده از برنامه های شبکه شاد بصورت محدود از گوشی تلفن همراه نزدیکان خود استفاده می کنند.

مدیر آموزش و پرورش خلخال مشکل قطع اینترنت ،استفاده نامناسب از شبکه آموزشی شاد در زمان تراکم بالای ارتباطی در فضای اینترنتی بلحاظ قطع مکرر ارتباط مجازی و ناتوانی برخی از دانش آموزان برای ارتباط مناسب از طریق فضای مجازی را از جمله مسائل ادامه تحصیل در فضای مجازی ذکرکرد.

وی گفت: در روستاهای فاقد اینترنت که دانش آموزان از شبکه اینترنتی شاد محروم هستند، تنها از طریق گیرنده های تلویزیونی و بسته های آموزشی تهیه شده توسط همکاران فرهنگی برنامه های درسی آموزش داده می شود.

خلخال در جنوب اردبیل واقع شده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران زیرساخت های ارتباطی خلخال تقویت می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران زیرساخت های ارتباطی خلخال تقویت می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید