اهدای بیش از 360 هزار وسیله هوشمند آموزشی به دانش آموزان نیازمند

به گزارش زمین جهانی، تهران (پانا) - رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی و جانشین وزیر در طرح راهنمایی در نشست با انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با تاکید بر اهدای بیش از 360 هزار تبلت و گوشی هوشمند به دانش آموزان نیازمند در قالب طرح راهنمایی گفت طرحی حامی هوشمند برای تأمین تجهیزات هوشمند آموزشی دختران دانش آموز از جمله طرح های مفیدی است که می تواند به یاری طرح راهنمایی بیاید.

اهدای بیش از 360 هزار وسیله هوشمند آموزشی به دانش آموزان نیازمند

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش وپرورش استثنایی، در این نشست که در محل معاونت امور زنان و ریاست جمهوری و با حضور پناهی روا مشاور امور زنان وزیرآموزش و پرورش برگزار گردید، انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با حمایت از طرح حامی هوشمند بر تامین تجهیزات هوشمند آموزشی بویژه برای دختران دانش آموز کم برخوردار تاکید نمود و گفت: آموزش های مجازی در بستر شبکه شاد در ایام کرونا و تهیه تجهیزات ارتباطی برای اتصال به شبکه شاد گامی در جهت عدالت آموزشی است.

وی اضافه کرد: آموزش های مجازی می تواند تنوع و فرصت انتخاب کیفی برای نوع آموزش ها را فراهم کند و این آموزش ها می تواند به کاهش بازماندگی از تحصیل بویژه دختران نیز کمک کند.

بعلاوه سید جواد حسینی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی و جانشین وزیر در طرح هدایت در این نشست به بیان ویژگی های آموزش وپرورش استثنایی پرداخت و گفت: آموزش وپرورش استثنایی مولود انقلاب اسلامی در سال 1370 است و از آن موقع تا به امروز پویش تحصیلی 18 برابر افزایش یافته است و اعتبارات سازمان نیز 12 برابر افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: آموزش وپرورش استثنایی 150 هزار دانش آموز را در 1700 مدرسه خاص و 20 هزار مدرسه پذیرا و در قالب 7 گروه آسیب بینایی، شنوایی، ذهنی، جسمی حرکتی، اتیسم، چندمعلولیتی و مسائل ویژه یادگیری تحت پوشش دارد.

حسینی با بیان اینکه 23 هزار معلم در آموزش وپرورش استثنایی وظیفه تعلیم وتربیت دانش آموزان با نیازهای ویژه را برعهده دارند گفت: از این تعداد 14 هزار و 117 نفر خانم هستند بعلاوه مدیریت 1572 مدرسه استثنایی بر عهده بانوان است و 8 رئیس آموزش وپرورش استثنایی در استان ها هم زن هستند.

معاون وزیر آموزش وپرورش استثنایی را مینیاتوری از آموزش وپرورش دانست و گفت: سازمان آموزش وپرورش استثنایی علاوه بر ارائه خدمات آموزش وپرورش عادی خدمات توان بخشی را نیز در سه قلمرو ارائه می نماید.

وی اضافه کرد: خدمات توان بخشی درون و برون مدرسه ای، ارائه خدمات حمایتی در قالب 18 آیتم و ارائه خدمات مشاوره و توان بخشی در 53 مرکز مشاوره سه قلمرو خدمات توان بخشی است.

حسینی به بیان یکی از ویژگی های دیگر آموزش وپرورش استثنایی پرداخت و گفت: در آموزش وپرورش استثنایی علاوه بر دوره های آموزش وپرورش عادی دو دوره پیش حرفه ای و حرفه ای برای دانش آموزان ناتوان و کم توان ذهنی نیز وجود دارد و دانش آموزان در این دوره ها در 36 شاخه فنی حرفه ای و کاردانش مشغول به تحصیل هستند. هم چنین دوره پیش دبستان در این سازمان از بدو تولد وجود دارد و به بچه ها و خانواده های آنان خدمات توان بخشی ارائه می گردد.

معاون وزیر با بیان اینکه آموزش وپرورش استثنایی در سه قلمرو هم خدمات فراسازمانی ارائه می نماید گفت: برطرف مسائل یادگیری دانش آموزان عادی به وسیله 790 مرکز اختلالات یادگیری، برنامه سنجش سلامت جسمانی آمادگی تحصیلی و برنامه تلفیقی فراگیر سه خدمت آموزش وپرورش استثنایی به تمامی دانش آموزان است.

وی اضافه کرد: برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی از سال 1371 با پوشش 1.5 درصدی شروع و امسال یعنی سال 1400 با پوشش 99 درصدی به انجام رسیده است. در قالب برنامه تلفیقی فراگیر هم اکنون 70 هزار دانش آموز استثنایی در 20 هزار مدرسه عادی در حال تحصیل هستند.

معاون وزیر با اشاره به دو فعالیت نو سازمان آموزش وپرورش استثنایی گفت: مشارکت و توانمندسازی خانواده ها به ویژه با رویکرد آموزش، پرورش و توان بخشی خانواده محور یکی از این فعالیت های نو است که در سال 1400 به عنوان یک بسته تحولی مبتنی برسند تحول بنیادین با 7 فعالیت اجرایی شده است.

وی اضافه کرد: راه اندازی مجلس مشورتی اولیا، طرح مدرسه کمک اولیا، طرح همیار معلم، طرح سامانه ندای همراه، ایجاد دبیرخانه های ملی هفت گانه اطلاع رسانی و توانمندسازی اولیا، طرح مددکار اجتماعی محله محور و توسعه کمی کیفی مراکز مشاوره و هدایت خانواده، فعالیت های هفت گانه بسته تحولی آموزش، پرورش و توانبخشی خانواده محور می باشند.

وی بیان نمود: دومین برنامه نو سازمان توسعه مشارکت ها است که در سال 99 به عنوان یک بسته تحولی تدوین و اجرایی شد و در سال 1400 نیز استمرار خواهد یافت و در این بسته توسعه مشارکت های سازمان در ابعاد درون سازمانی و برون سازمانی موردتوجه قرار گرفته است.

حسینی با بیان اینکه در قالب مشارکت خیرین، نهضت از خشت تا بهشت برای ساخت 210 مدرسه موردنیاز آموزش وپرورش استثنایی از یک سال پیش کلید خورده است گفت: تا به امروز 160 مدرسه از این تعداد ساخته شده و یا در حال ساخت است و این طرح تا به امروز 1.5 مترمربع فضای آموزشی استثنایی در کل کشور و 2.5 مترمربع فضای آموزشی منطقه ها محروم را ارتقا بخشیده است.

حسینی بعد دوم مشارکت خیرین را مشارکت در تهیه تجهیزات آموزشی و توان بخشی دانش آموزان استثنایی در قالب نهضت مشارکتی توان افزایی دانست و گفت: 105 قلم تجهیزات توان بخشی و آموزشی برای تحصیل بهتر 72 هزار دانش آموز استثنایی موردنیاز است که سال گذشته با مشارکت همه بخش ها 145 میلیارد تومان برای خرید این تجهیزات تخصیص یافت و برای اولین بار در بودجه امسال نیز 50 میلیارد تومان اعتبار برای خرید این تجهیزات اختصاص یافته است.

جانشین وزیر سومین جلوه مشارکت را طرح هدایت دانست و گفت: در قالب طرح هدایت و به وسیله مشارکت خیرین، دستگاه ها و نهادهای اجرایی تا به امروز 361 هزار تبلت و گوشی هوشمند تهیه و به دانش آموزان کم برخوردار عادی و استثنایی اهدا شده است تا در دوران کرونا آموزش این دانش آموزان از بستر شبکه شاد تداوم یابد.

وی در خاتمه گفت: یکی از برنامه های طراحی شده طرح هدایت برنامه حامی هوشمند است که باهدف تأمین وسایل هوشمند آموزشی برای دختران دانش آموز کم برخوردار و با مشارکت معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری تدوین شده است و امید است این برنامه با قوت اجرایی گردد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "اهدای بیش از 360 هزار وسیله هوشمند آموزشی به دانش آموزان نیازمند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهدای بیش از 360 هزار وسیله هوشمند آموزشی به دانش آموزان نیازمند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید