خبرنگاران تجمیع قبوض به صورت پایلوت در قم اجرایی می گردد

به گزارش زمین جهانی، قم- خبرنگاران- مدیر دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت توزیع نیروی برق قم گفت: طرح تجمیع قبوض آب، برق و گاز به صورت پایلوت درقم اجرایی می گردد و مجری این طرح شرکت برق می باشد.

خبرنگاران تجمیع قبوض به صورت پایلوت در قم اجرایی می گردد

حمید ابراهیمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار زمین جهانی، افزود: طراحی و برنامه ریزی این طرح از اوایل تابستان سال جاری آغاز و شرکت توزیع برق نیز به عنوان مسئول اجرای طرح انتخاب شد.

وی با بیان این که در این طرح شرکت آب، گاز و پست همکاری دارند، افزود: برای آغاز کار نقشه های جی آی اس شرکت ها یکسان شد تا کار به صورت فنی تر و سریع تر انجام گردد.

وی ادامه داد: شهرک فرهنگیان به عنوان منطقه پایلوت در نظر گرفته شد و اطلاعات نقشه جی آی اس سه شرکت آب، برق و گاز در این منطقه با هم منطبق شد.

ابراهیمی گفت: در مرحله نخست که هنوز نرم افزار تجمیع قبوض طراحی نشده بود، سه شرکت برق، گاز و آب همزمان سه مامور برای قرائت کنتور به درب منازل اعزام کردند و با اطلاع رسانی به مشترکان، به بازدید و جمع آوری اطلاعات به صورت میدانی در منطقه پایلوت اقدام کردیم.

وی گفت: در حال حاضر نرم افزار یکپارچه ای در شرکت برق در دست طراحی است تا قرائت کنتورهای آب، برق و گاز به صورت جامع انجام گردد.

وی افزود: پس از طراحی نرم افزار و هماهنگی های لازم، مرحله عملیاتی اجرای طرح به صورت پایلوت در شهرک فرهنگیان قم آغاز می گردد.

مدیر دفتر فناوری اطلاعات شرکت برق قم با اشاره به مزایای تجمیع قبوض، گفت: تکمیل اطلاعات در نقشه جی آی اس سه شرکت، هوشمندسازی خدمات سه شرکت، یکسان سازی زمان قرائت و صدور قبوض، کاهش هزینه های قرائت برای سه شرکت و ایجاد امنیت برای مشترکان به دلیل ورود یک مامور به منزل برای قرائت سه کنتور از جمله مزایای این طرح می باشد.

528 هزار و 190 مشترک برق در قم وجود دارد که 428 هزار و 524 هزار مشترک در بخش خانگی، 70 هزار و 923 در بخش سایر مصارف، 17 هزار و 279 مشترک در بخش عمومی، پنج هزار و 985 مشترک در بخش صنعتی، سه هزار و 534 مشترک در بخش کشاورزی و یک هزار و 945 مشترک نیز در بخش روشنایی معابر هستند.

36 درصد مصرف برق در استان قم مربوط به بخش خانگی، 27 درصد بخش صنعت، 15 درصد کشاورزی، 11 درصد عمومی، 9 درصد سایر مصارف و 2 درصد نیز در بخش روشنایی معابر مصرف می گردد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران تجمیع قبوض به صورت پایلوت در قم اجرایی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تجمیع قبوض به صورت پایلوت در قم اجرایی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید