حوصلت سر رفته؟ بُردگِیم بازی کن!

به گزارش زمین جهانی، احتمالا برای خیلی هاتون سوال پیش اومده که بردگیم چیه. بردگیم همون بازی هاییه که اکثرمون تو خونه هامون داریم. اما نسخه های قدیمیشو! شطرنج، تخته نرد، منچ و مارپله، مونوپولی و…

حوصلت سر رفته؟ بُردگِیم بازی کن!

این بازی ها مجذوب کنندهیت خاص خودشونو دارن ولی ما انسان های تنوع طلبی هستیم و برای خرید بردگیم ترجیح میدیم بردگیم های نو تری رو تهیه کنیم. اما اصلا بردگیم ها چه جور بازی هایی هستن؟ بیاید باهم بردگیم رو بشناسیم.

بردگیم چیست؟

به هر بازی ای که اصطلاحا روی میز بازی شه بردگیم میگن. یعنی چی روی میز بازی شه؟ یعنی مثل فوتبال و گرگم به هوا احتیاج به فضای زیاد نداشته باشه.

اجزای این بازی ها هم نشونه دیگه ای از این بازی ها هستن. این بازی ها شامل صفحه بازی یا کارت یا مهره یا تایل یا تاس یا قلم و کاغذ یا … می شوند. یعنی حتی با یکی از این موارد هم میشه بردگیم داشت. مثل بازی زیرخاکی که فقط کارت داره و احتیاج به هیچ قطعه دیگه ای هم نداره. ولی برخی بردگیم ها قطعات زیادی دارن. مثل بازی شاهراه که صفحه و مهره و کارت و تایل و … داره.

بردگیم های قدیمی که هنوز هم پرطرفدار هستن بسیار ساده بودن و مکانیزم های پیچیده ای نداشتن. مثل منچ و تخته نرد. اما بردگیم های امروزی ممکنه احتیاج به یادگیری و تمرین داشته باشن و دقت بالایی رو میطلبن. مثل بازی استوژیت که احتیاج به دقت زیادی داره و باید جزئیات رو با دقت نگاه کنید تا به جواب برسید.

اما حالا که با کلیات بردگیم ها آشنا شدید بریم تا فواید بردگیم ها رو هم بشناسیم.

فواید بردگیم ها

بردگیم ها فواید زیادی دارن که قسمت کوچیکی از این فواید رو بهتون میگم. به طور کلی میشه گفت بردگیم ها همه نگری دارن. یعنی چی؟ یعنی بردگیم ها به همه سنین و همه سلایق و هر تعداد و زمانی توجه می کنن و برای هر گروهی بازی ای فراوری شده. بیاید باهم دقیق تر نگاه کنیم:

انواع بردگیم از نظر سن

پشت هر جعبه بردگیمی رده بندی سنی بازی نوشته شده و این رده بندی ممکنه از 1 سال تا 99 سال متغیر باشه. یعنی شما با هر سنی که باشید بازی ای مخصوص خودتون پیدا میکنید. ممکنه بازی ای پیدا کنید که هم به شما خوش بگذره هم به نوه تون. مثل بازی کاپوچین که برای هر سنی مناسبه. یا ممکنه بازی ای پیدا کنید که فقط مناسب جوون هاس و بچه ها و سالمندان توانایی بازی با اون ها رو ندارن. پس هر سنی که باشید بردگیم به شما فکر نموده.

انواع بردگیم از نظر تعداد

تصور کنید به یه مهمونی پرجمعیت و شلوغ رفتید. تعدادتون زیاده و بازی ای احتیاج دارید که با تعداد بازیکن زیاد قابلیت بازی شدن داشته باشه. یا اینکه تو خونه با همسرتون نشستید و بازی ای میخواید که دونفره بازی کنید و ازش لذت ببرید. یا با خانواده میخواید بازی کنید و احتیاج به یه بازی خانوادگی دارید. خب بردگیم ها برای هر تعدادی که باشید بازی دارن. برای 2 نفر بازی های مجذوب کنندهی مثل دوئل یا گبه بازی و برای تعداد بالا بازی هایی مثل راز هیتلر و اسپای فال. برای تعداد 3 نفر به بالا هم بیشمار بازی مجذوب کننده وجود داره. مثل بازی هنر مدرن یا جالیز.

انواع بردگیم از نظر زمان

شاید با خودتون بگید من وقت بازی کردن ندارم. خب بردگیم ها برای کمترین زمان ممکن هم بازی ساختن. 5 دقیقه زمان دارید؟ یه دست کودتا بازی کنید. یا شاید انقد وقت داشته باشید که دلتون نخواد بازی زود تموم شه. خب بازی هایی مثل دد آو وینتر هستن که خیلی طول میکشن و می تونید زمان زیادی رو از یه بازی لذت ببرید. پس برای هر اندازه زمانی که دارید بازی ای وجود داره و این مشکل هم حل شده.

انواع بردگیم از نظر سلیقه (سبک بازی)

خب بردگیم ها یا شانس محور هستن یا به تقویت استعداد خاصی در شما یاری میکنن. هر کدوم از این استعداد ها میتونه سلیقه شما باشه و سبک بازیشو دوست داشته باشید یا برعکس. پس باید باهم برخی این سبک ها رو آنالیز کنیم.

بردگیم های مالی

این بازی ها به هوش مالی شما یاری میکنن و برای برنده شدن تو این بازی باید هوش مالی قوی تری داشته باشید. بازی هایی مثل جالیز و فرابورس از جمله این بازی هستن.

بردگیم های نقش مخفی

این بازی ها هوش تحلیلی شما رو تقویت میکنن و یاری میکنن تو شرایط مختلف تصمیم درستی بگیرید. در این بازی ها شما باید راست و دروغ رو از هم تشخیص بدید یا واقعیت خودتون رو مخفی کنید. برترین بازی های این سبک، بازی رازهیتلر و اولون هستن.

بردگیم های استراتژیک

همینطور که از نام این بازی ها مشخصه برای بردن در این بازی ها باید قدرت استراتژی قوی ای داشته باشید. مثلا در بازی نامال وردز باید بتونید ارتش خودتون رو فرماندهی کنید و استراتژی های درستی رو به کار بگیرید تا بقیه رو شکست داده و برنده بازی بشید.

بردگیم های تحلیلی

در این بازی ها شما باید فکر همبازی خودتون رو بخونید و با تحلیل درست جواب سوال رو پیدا کنید. بازی هایی مثل استوژیت احتیاج به تحلیل و تفکر درست دارن و جزو بردگیم های تحلیلی محسوب میشن.

بردگیم های شانس محور

این بازی ها بیشتر روی شانس تمرکز دارن و معمولا رقابتی هستن. البته نه اینکه تماما شانسی باشن ولی قسمت قابل توجهی از این بازی ها به شانس مربوط میشه. مثلا بازی گربه های منفجره یه بازی رقابتی مجذوب کنندهه که باید شانس خوبی داشته باشید تا بتونید کارت های خوبی رو به دست بیارید و رقبا رو یکی یکی شکست بدید.

بردگیم های همکاری مشترک

در این بازی ها شما با هم یار هستید و رقیب شما خود بازیست. یعنی با بقیه بازیکنان برای برنده شدن همکاری میکنید. از جمله این بازی ها به بازی خدمه و چله زمستان میشه اشاره نمود.

البته این دسته بندی ها همه بردگیم ها رو شامل نمیشن و سرعت پیشرفت این بازی ها به قدری بالاست که باید هر سال در دسته بندی ها بازنگری انجام بشه. اما سوال مهمی که باقی میمونه اینه که از کجا بردگیم بخریم؟

برترین فروشگاه بردگیم

در اول باید ویژگی های یک فروشگاه بردگیم خوب را مرور کنیم. این ویژگی ها بی شمار هستن ولی اصلی ترین این ویژگی ها تضمین ارزش، تضمین کیفیت، خدمات پس از فروش و مشاوره مناسب می باشد. در واقع فروشگاه برای خرید مناسبه که هزینه بالایی نداشته باشه و بعلاوه هزینه پایینی هم نداشته باشه. چرا؟ خب مشخصه. وقتی ببینید جایی چلو کباب با هزینه 10 هزارتومن میفروشه ازش خرید میکنید؟ واضحه که گوشت هیچ حیوانی با این هزینه داده نمیشه و کیفیت پایینی داره. پس هزینه مناسب میتونه ضمانت کیفیت رو هم به همراه داشته باشه. اما فروشگاه بردگیم خوب باید ضمانت کنه که اگه بازی ناقص بود یا مشکل داشت بازی رو تعویض کنه. بعلاوه خدمات پس از فروش هم مهمه. یعنی وقتی بازی رو فروخت باید آموزش هم ارائه بده تا مشتریان بتونن از بازیشون استفاده کنن. مشاوره هم از اهم مهماته. چرا که باعث میشه مشتری بازی مناسب خریداری کنه و بازیش گوشه کمد خاک نخوره. تنها فروشگاهی که تمام این ویژگی ها رو داره www.bazisell.com است که میتونید با خیال راحت خرید بردگیم رو انجام بدید و از بازیتون لذت ببرید.

منبع: اتاق

به "حوصلت سر رفته؟ بُردگِیم بازی کن!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حوصلت سر رفته؟ بُردگِیم بازی کن!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید