تحریم در صنعت کشور اثر منفی گذاشته است

به گزارش زمین جهانی، عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: تحریم های مالی در فضای کسب و کار صنعتی تاثیرگذار بوده و به مانعی در واردات تجیهزات و ابزارآلات فراوری تبدیل شده است.

تحریم در صنعت کشور اثر منفی گذاشته است

به گزارش زمین جهانی قم، احمد امیرآبادی فراهانی در حاشیه بازدید از چند طرح صنعتی در پهنه صنعتی همار قم، اضافه کرد: بعلاوه بعضی از مسائل فراوری مانند نقدینگی و هزینه بالای فراوری و موازی کاری دستگاه های اجرایی باید در داخل حل گردد و به سمت هماهنگی بیشتر حرکت کند.

وی در ادامه اضافه کرد: برای احداث کارخانه فراوری پارجه مشکی در قم وزارت صنعت، معدن و تجارت در کمتر از یک روز مجوز صادر کرد در حالی که مجوزهای مشابه تا 6 ماه به طول می انجامد که نشان می دهد می توان بقیه مسائل را هم به همین نحو مدیریت نمود.

وی اعلام کرد: برطرف موانع فراوری در مجلس شورای اسلامی با وضع قوانین حمایتی در سال فراوری، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها دنبال می گردد.

امیرآبادی اضافه کرد: مشکل زمین یکی از دغدغه های مهم فعالان مالی و واحدهای فراوریی در کنار چالش تامین اجتماعی است که در بازدید امروز به بخشی از این درخواست ها رسیدگی شد.

وی توضیح داد: تامین مواد اولیه از دیگر مسائل و دغدغه هایی است که فعالان مالی و واحدهای صنعتی پهنه صنعتی همار با آن روبه رو هستند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: در بازدید امروز از یک طرح توسعه ای بازدید بعمل آمد که در صورت نهایی شدن آن 3 هزار نفر به ظرفیت اشتغال قم اضافه کرده می گردد.

امیرآبادی یادآور شد: حضور مسئولان استانی و نمایندگان مجلس در واحدهای فراوریی سبب می گردد تا هم با مسائل این واحدها از نزدیک آشنا شویم و هم فرایند حل این چالش ها را در قالب قوانین تازه در مجلس دنبال کنیم.

وی ابراز کرد: مالیات بر ارزش اضافه کرده یکی از چالش های اساسی بخش فراوری است و برای حمایت از بخش فراوری مالیات بر عملکرد واحدهای فراوریی در امسال از 25 درصد به 20 درصد کاهش یافته است.

منبع: جام جم آنلاین

به "تحریم در صنعت کشور اثر منفی گذاشته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحریم در صنعت کشور اثر منفی گذاشته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید