برترین ماسک برای پیشگیری از امیکرون چیست؟

به گزارش زمین جهانی، خبرنگاران : مبارزه با امیکرون در این روزهای شیوع کرونا بسیار مهم است.

برترین ماسک برای پیشگیری از امیکرون چیست؟

برترین ماسک برای پیشگیری از ابتلا به سویه امیکرون ماسک N-99 است.

به گزارش زمین جهانی، با ظهور سویه های جدیدتر از کروناویروسِ عامل کووید-19 که از قابلیت بیماریزایی بیشتری برخوردارند احتمال ابتلا به این بیماری نیز افزایش پیدا می نماید و به همین علت ماسک ها همچنان می توانند سلاحی قوی برای مصون ماندن در برابر کروناویروس باشند.

انتخاب نوع مناسب ماسک و بعلاوه استفاده صحیح از آن برای جلوگیری از ابتلا به عفونت لازم است.

گفته می گردد سویه اُمیکرون بسیار مسری است و قدرت سرایت آن از سویه دلتا بیشتر است. همه ما در حین صحبت با یکدیگر، تنفس، سرفه، عطسه و غیره، قطرات و ذرات ریزی را در هوا پراکنده می کنیم و به این ترتیب اگر از یک ماسک مناسب استفاده نگردد، ویروس به راحتی از فردی به فرد دیگر منتقل گردد.

برترین ماسک برای پیشگیری از ابتلا به سویه اُمیکرون چیست؟

به گفته کارشناسان هندی، برترین ماسک برای پیشگیری از ابتلا به سویه اُمیکرون ماسک N-99 است. هرچند این ماسک ها ضخیمتر از حد معمول هستند و استفاده از آنها برای مدت طولانی سخت است، بنابراین معمولا از ماسک های N-95 استفاده می گردد و محافظت خوبی ارائه می دهند.

ماسک های N95، KN95 و KF94 با استفاده از ترکیبهای استاندارد در دنیا ساخته شده اند. این ماسک های با کیفیت بالا و اندازه فیلتر بالا درصورتیکه به درستی استفاده شوند، ذرات ریز را فیلتر نموده و 95 درصد مصونیت ایجاد می نمایند.

استفاده از 2 ماسک جراحی

اگر ماسک های جراحی از مواد فیلتر نماینده خوب ساخته شوند، می توانند در برابر ذرات بزرگ و بعضی ذرات ریز مصونیت ایجاد نمایند. اما این ماسک ها صورت را به خوبی پوشش نمی دهند و از قسمت کناره ها فاصله ای ایجاد می گردد. تنها راه برای بهبود اثربخشی ماسک جراحی استفاده همزمان از دو ماسک است. این نوع ماسک زمانی که به صورت جفت استفاده گردد برای همه افراد به ویژه مبتلایان به مسائل تنفسی که نمی توانند از ماسک N95 استفاده نمایند، ایده آل است.

استفاده از ماسک پارچه ای همراه با ماسک جراحی

بنا بر این گزارش به نقل از هندوستان تایمز، به گفته کارشناسان، ماسک پارچه ای تنها زمانی موثر است که همراه با ماسک جراحی استفاده گردد. ماسک پارچه ای انتشار قطرات بزرگ تر تنفسی از بینی و دهان فرد آلوده را تا حدی کاهش می دهد اما از فرد سالم کمتر محافظت می نماید زیرا ذرات کوچک را فیلتر نمی نماید.

منبع: رکنا

به "برترین ماسک برای پیشگیری از امیکرون چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین ماسک برای پیشگیری از امیکرون چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید