حل مسائل مراقبین سلامت با راه حل حذف صورت مسئله!

به گزارش زمین جهانی، خبرنگاران/فارس مراقبین سلامت، به عنوان جزئی از اجزای طرح پزشک خانواده، اکنون به نقطه ای رسیده اند که باید بیشتر نگران سلامت شغلی خود باشند تا سلامت جسمی شهروندان!

حل مسائل مراقبین سلامت با راه حل حذف صورت مسئله!

در ایام هفته بزرگداشت مقام پرستار و روز 22 آذر گزارشی با موضوع مطالبات مراقبین سلامت فارس با هدف بازگویی بخشی از مسائل و مسائل شاغلان این بخش منتشر شد تا گره از کار باز شده و زمینه برای رفع گرفتاری ها فراهم شود.

مراقبان سلامت، شماری از فارغ التحصیلان رشته های پیراپزشکی (کارشناسان بهداشت و تنظیم خانواده) هستند که از ابتدای اجرایی شدن طرح پزشک خانواده شهری در استان فارس، وظیفه ای مشخص را در رابطه با پایش سلامت جمعیت هدف، عهده دار شدند.

این گروه در پی شیوع کرونا ویروس ، به انجام وظایف جدیدی مانند غربالگری، تست، پیگیری بیماران مبتلا به کرونا و واکسیناسیون موظف شدند و سهمی قابل توجه در حفاظت از سلامت جامعه شهری در فارس داشتند؛ سهمی که کمتر دیده شد، اما امروز و با توجه به افزایش آمار واکسیناسیون و کاهش آمارهای ابتلا و بستری و فوت، می توان رد اقدامات آنها را دید.

مراقبین سلامت اما از فقدان امنیت شغلی و نبود حقوق و مزایا براساس طبقه بندی مشاغل گلایه داشتند و تبدیل شرایط از تحت پوشش پزشک خانواده به نیروی شرکتی را نیازمند پیگیری و رفع نواقص می دانستند. اما بعد از گذشت کمتر از یک ماه، شاهد تصمیم گیری نگران کننده تری از سوی مسئولان هستند و امنیت شغلی آنها کاملا به خطر افتاده است.

حسینی، یکی از مراقبین سلامت فارس در این خصوص به زمین جهانی گفت: ما از تبدیل شرایط شغلی و شناخته شدن به عنوان نیروی شرکتی راضی بودیم و اعتقاد داشتیم که فقط باید نواقص آن رفع شود، اما بعد از سه ماه در جلسه ای که در تهران و بدون حضور کنندگان مراقب سلامت برگزار کرده اند، تصمیم عجیبی گرفته شده است.

وی ادامه داد: در این جلسه تصمیم گرفته اند که مراقبین سلامت از شرایط شرکتی خارج و مانند سابق تحت پوشش پزشک خانواده به فعالیت خود ادامه دهند. این در حالی است که پزشکان خانواده حاضر نیستند حقوق و مزایای مراقب را بپردازند و بارها به این موضوع اذعان داشته اند.

این مراقب سلامت گفت: قرارداد مراقبین سلامت فارس با پیمانکار فقط به پاییز خلاصه شده و با اینکه در نیمه دی ماه قرار داریم، هنوز قرارداد سه ماهه آخر سال بسته نشده است و زمزمه هایی در خصوص لغو آن به گوش می رسد.

وی که بلاتکلیفی شغلی را دلیل انزوا و مسائل روحی همکاران دانست و افزود: مراقبین سلامت که در بهداشت و درمان سهم چشمگیری دارند، هنوز حقوق آذرماه را دریافت نکرده اند و حالا باید به خانه نشینی و شغل دیگری فکر کنند.

او از مراقبین سلامت به عنوان اعضای بی نام و نشان مدافعان سلامت یاد و افزود: اگر پزشک به هر دلیلی از برنامه پزشک خانواده خارج شود، مراقب نیز بیکار می شود. از اجرای طرح پزشک خانواده در فارس 9 سال می گذرد و هنوز برای حل مسائل مربوط به امنیت شغلی مراقبین سلامت ساز و کاری در نظر گرفته نشده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "حل مسائل مراقبین سلامت با راه حل حذف صورت مسئله!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حل مسائل مراقبین سلامت با راه حل حذف صورت مسئله!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید