استقلال هم راستا پرسپولیس را رفت، نساجی صدر را از آبی ها گرفت

به گزارش زمین جهانی، پنجمین ملاقات تیم فوتبال استقلال تهران در مسابقات لیگ برتر امروز آدینه برابر تیم نساجی مازندران برگزار گردید که این بازی با نتیجه تساوی بدون گل به انتها رسید. در این بازی که از ساعت 18 در استادیوم آزادی شروع شد، تقابل آبی پوشان تهران با قرمزپوشان مازندران برنده ای نداشت تا استقلال دو امتیاز مهم را از دست بدهد؛ آن هم در روزی که پرسپولیس برابر تیم مس رفسنجان به نتیجه تساوی دست یافت.

استقلال هم راستا پرسپولیس را رفت، نساجی صدر را از آبی ها گرفت

با این نتیجه، استقلال 11 امتیازی و هم امتیاز با آلومینیوم اراک شد اما آلومینیوم با تفاضل گل بهتر در صدر جدول باقی ماند.

ترکیب استقلال و نساجی؛ نیمکت نشینی حسینی

علیرضا رضایی، محمدحسین مرادمند، سیاوش یزدانی، آرش رضاوند، مهدی مهدی پور، امین قاسمی نژاد، کوین یامگا، جعفر سلمانی، رودی ژستد، محمد دانشگر و امیرحسین حسین زاده 11 بازیکن اصلی استقلال در این بازی بودند. سیدحسین حسینی دروازه بان استقلال در این بازی نیمکت نشین بود و فرهاد مجیدی از رضایی دروازه بان جوان خود استفاده کرد.

تیم نساجی هم با ترکیب علیرضا حقیقی، سعید غلامعلی بیگی، امیرمهدی جانملکی، رضا جعفری، ایوب کلانتری، عبدالکریم اسلامی، حامد شیری، مرتضی منصوری، حسن نجفی، شاهین طاهرخانی و اکبر صادقی به میدان آمد.

علیرضا رضایی که جای حسینی را در ترکیب استقلال گرفت

بازی مجذوب نماینده دو تیم در نیمه نخست

این بازی در حالی برگزار گردید که نساجی از داشتن ساکت الهامی سرمربی و مسعود شجاعی بازیکن باتجربه خود محروم بود. در نیمه اول، هم نساجی و هم استقلال فرصت های خوبی برای گلزنی داشتند. نخستین موقعیت را تیم نساجی در دقیقه 9 و با یک ضربه کاشته به دست آورد که ضربه ایوب کلانتری را علیرضا رضایی دروازه بان جوان استقلال مهار کرد. استقلال به تدریج با حمایت طرفدارن خود که بعد از نزدیک به دو سال در استادیوم آزادی حضور داشتند، بازی را در دست گرفت. در دقیقه 27 شوت محکم آرش رضاوند هافبک آبی پوشان با اختلاف کم از کنار دروازه نساجی به اوت رفت.

کرنر ارسالی در دقیقه 29 برای استقلال ابتدا با شوت مرادمند همراه شد که علیرضا حقیقی دروازه بان نساجی دفع کرد و در ادامه رودی ژستد کوشش کرد توپ را به گل تبدیل کند که بازهم حقیقی توپ را دفع کرد. در ادامه ضربه برگردان یزدانی راهی اوت شد. نساجی هم در این نیمه باوجود فشار طرفداران استقلال، تیم دست و پا بسته ای نبود و در چند صحنه دروازه تیم میزبان را تحت فشار قرار داد. شاید برترین موقعیت نساجی در دقیقه 35 به دست آمد که ایوب کلانتری در حال تک به تک با دروازه بان استقلال نهاده شد اما محمد دانشگر مدافع و کاپیتان آبی پوشان خودش را به کلانتری رساند و مانع گلزنی او شد.

علیرضا حقیقی دروازه بان نساجی موقعیت های زیادی از بازیکنان استقلال مهار کرد

حملات بی ثمر استقلال و درخشش رضایی

استقلال در نیمه دوم بر فشار حملاتش برای به ثمر رساندن گل اضافه نمود. ورود وریا غفوری به زمین به جای امیرحسین حسین زاده و انتقال یامگا به خط حمله در راستای همین برنامه بود. رودی ژستد در دقایق 62 و 67 به ترتیب با یک شوت و یک ضربه سر دروازه نساجی را تهدید کرد اما ضربات او به گل تبدیل نشد.

در ادامه فرهاد مجیدی دست به دو تعویض دیگر زد و ارسلان مطهری و امیرعلی صادقی را به ترتیب جایگزین ژستد و امین قاسمی نژاد کرد تا تمام توان هجومی تیمش را برای گلزنی به کار بگیرد اما این تعویض ها هم بی ثمر ماند. در مقابل تیم نساجی روی ضد حملات خطرناک ظاهر شد و می توانست از این طریق گلزنی کند. در دقیقه 85 علی آل کثیر در موقعیت تک به تک با دروازه بان استقلال نهاده شد اما رضایی این فرصت را از نساجی گرفت و توپ آل کثیر را مهار کرد تا بازی با تساوی بدون گل تمام گردد.

صحنه ای از تقابل ژستد بازیکن خارجی استقلال با حامد شیری کاپیتان نساجی

قضاوت فغانی و اخطاری های مسابقه

علیرضا فغانی داور بین المللی فوتبال ایران که به استرالیا مهاجرت نموده است، امروز بازی دو تیم را قضاوت کرد. این نخستین قضاوت فغانی در این فصل از لیگ برتر است. فغانی در این بازی به حامد شیری از نساجی و محمدحسین مرادمند، محمد دانشگر و رودی ژستد از استقلال کارت زرد نشان داد. این داور یک هفته دیگر در لیگ ایران قضاوت می نماید و سپس برای داوری، راهی مسابقات کشورهای عربی می گردد.

علیرضا فغانی در حال نشان دادن کارت به ژستد

بازگشت دیدنگران به استادیوم

اتفاق ویژه بازی امروز، حضور دیدنگران استقلال و نساجی در استادیوم بعد از گذشت حدود دو سال بود. بعد از شیوع ویروس کرونا، دیدنگران به صورت رسمی اجازه ورود به استادیوم را نداشتند اما سازمان لیگ برای این مسابقه به صورت آزمایشی بلیت فروشی کرد و 5 هزار طرفدار پیروز شدند بازی را از نزدیک دیدن نمایند.

نمایی از دیدنگران استقلال در بازی با نساجی

منبع: خبرگزاری مهر

به "استقلال هم راستا پرسپولیس را رفت، نساجی صدر را از آبی ها گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقلال هم راستا پرسپولیس را رفت، نساجی صدر را از آبی ها گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید