استقرار صنایعآی .تیاصلی ترین اولویت زنجان در ارتباط با هند است

به گزارش زمین جهانی به نقل از اتاق تعاون استان زنجان، غلامحسن جمیلی در نشست صبحانه کاری با رئیس سازمان توسعه تجارت هند ، با بیان اینکه سابقه روابط کشور هند و ایران بسیار قدیمی و طولانی است اضافه نمود: ایرانیان روابط کشور هند با ایران را در دوران تحریم های ظالمانه هرگز فراموش نخواهد کرد و اضافه نمود: اولویت در انتخابات بعدی ما در دوران پس از توافق ، دوستان ما خواهند بود.

استقرار صنایعآی .تیاصلی ترین اولویت زنجان در ارتباط با هند است

وی گفت: در سه حوزه خاص می توانیم با کشور هند همکاری داشته باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان گفت: اول بحث صنایع IT که مهترین و اصلی ترین موضوع همکاری ما خواهد بود و صنایع مرتبط با آن . دوم موضوع صنایع غذایی است هم در حوزه ایجاد صنایع هم در مبادلات کالا به کالا. حتی در شرایطی امکان تهاتر این قسم کالا هم وجود دارد و برنامه سوم کارهای تحقیقاتی و مطالعاتی است از آن جهت که بتوانیم اشتراکات جدیدی را شناسایی و در آن جهت قدم برداریم که یکی از آنها پیشنهادی بود که به عنوان برگزاری جشنواره روز هند در زنجان دنبال خواهیم کرد.

جمیلی همچنین یکی از دلایل مهمی که سبب ادامه ارتباطمان با هند است پولهای بلوکه شده ایران در هند دانست و بیان کرد: این پول می تواند به صورت نقد، خدمات، فروش تکنولوژی و … به ایران منتقل گردد.

وی اضافه نمود: اقدامات سرمایه گذاری های مشترک در کنار این موارد می تواند مورد توجه باشد و بر این باور هستیم که این موضوع استمرار پایداری همکاری های ما را در بلند مدت به دنبال خواهد داشت.

نائب رئیس اتاق تعاون گفت: هدف ما از این ملاقات معرفی و شناسایی توانمندی ها و پتانسیل های استان است و اعلام می داریم که زنجان در حوزه صنعت بسیار توانمند و آماده همکاری با کشور هند است.

مقدم فرد همچنین افزود: زنجان حاضر به پذیرش سرمایه گذار جهت سرمایه گذاری مشترک است و وی آمادگی همکاری با هند در صنعت نساجی، فرآوری مواد معدنی خصوصاً سنگ آهن و خاکهای صنعتی، سنگهای تزئینی و … را بیان کرد.

وی در زمینه فرهنگی از جمله دانشگاه و گردشگری خواهان همکاری با هند شد.

رئیس سازمان توسعه تجارت هند ضمن سپاسگزاری از دعوت اتاق زنجان و برگزاری این جلسه مشترک بیان کرد: هر پروژه ای مستلزم عزم و انگیزه ای است که این امر در این جمع کاملاً مشهود است.

مهیت سینگلا با اشاره به وجود اشتراکات زیاد بین دو کشور گفت: از اینکه هند را به عنوان شریک تجاری خطاب می کنید و علاقمند به انتخاب هستید کمال تشکر را داریم.

وی به پولهای بلوکه شده ایران در هند اشاره نمود و گفت: هند علاقمند به صدور کالا و خدمات به ایران است.

وی افزود: ما هیاتهای زیادی را در ماه های آینده از هند به ایران اعزام خواهیم کرد که صنایع غذایی اولویت اولیه ماست و امیدواریم هیاتهایی را در کنار این برای حوزه IT و نساجی داشته باشیم.

سینگلا همچنین گفت: در نشستی که با اعضا سازمان تجارت ایران داشتیم به موضوع کشاورزی و نساجی هم اشاره شد که این اتفاق نظر دولتی و استانی برای ما حائز اهمیت است.

وی در این نشست علاقمندی استان در حوزه سرمایه گذاری مشترک را مطلوب دانست و ادامه داد: ما در حوزه قوانین و مقررات حوزه سرمایه گذاری مشترک مالکیت و همه موارد مشابه دیدگاه روشنی را نداریم به همین جهت همانگونه که از(TPO) سازمان صنعت ، معدن و تجارت نیز خواسته ایم که این اطلاعات را جهت شفافیت و مدرک سازی بیشتر تکمیل نمایند، از اتاق نیز می خواهیم در این امر ما را کمک نمایند.

رئیس سازمان توسعه تجارت هند گفت: راه اندازی بعضی صنایع مثل IT در استان می تواند سنبلی برای سایر سرمایه گذاری ها باشد و نیز با راه اندازی پروژه های انرژی یا مشابه به آن می توانیم هماهنگی هایی را با مقامات استان داشته باشیم.

جمیلی بیان کرد: ما پیگیر توسعه تجارت و به دنبال زیرساختهای مناسب هستیم و برای آغاز کار تمام انرژی خود را بکار خواهیم بست.

وی اضافه نمود: برای پروژه IT که در حقیقت به عنوان ارتباط اولیه تجاری بین استان زنجان و هند قابل ارائه خواهد بود نیازمند برنامه ریزی های زمانی و هماهنگ دو طرف می باشیم و در این راستا سفارتهای دو کشور می توانند موجب افزایش سرعت همکاریهای دو جانبه شوند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان نیز در این نشست بیان کرد: پس از مباحثی که در رابطه با توافق داشتیم برنامه ای در حوزه صنعت، معدن و تجارت برای توسعه روابط با کشورهای دیگر داریم که اولویت بخش صنعت ما در رابطه با صنایع معدنی برق و الکترونیک ، ماشین سازی و غذایی و دارویی است.

فغفوری گفت:در این مقوله به دنبال جذب سرمایه گذاری های خارجی با برندهای معتبر و جهانی هستیم و هدفمان از این کار فراوری و ارتقاء محصولات مان با برندهای معتبر جهانی است تا کالا با کیفیت بالاتر در سطح بین المللی فراوری کنیم.

وی در رابطه با قانون سرمایه گذاری خارجی و با توجه به اصلاحاتی که در آن رخ داده است بیان داشت: هیچ گونه تفاوتی بین مزایا و تسهیلاتی که به یک سرمایه گذار داخلی و خارجی داده می گردد، وجود ندارد. حتی امکان ثبت یک شرکت ایرانی صد در صد سهام دار خارجی در کشور وجود دارد که به نحوی سود حاصل از فعالیت هایش برای خروج از کشور نیز تضمین می گردد.

کلانتری نائب رئیس اتاق تعاون زنجان گفت:با توجه به شرایط فعلی ایران کشورها برای واردات کالا و مواد اولیه خود به ایران با یکدیگر رقابت می نمایند. این در حالی است که شرایط کشور هند نسبت به سایر کشورها سخت تر است و بعضی از کالاهای این کشور قابل رقابت با کشورهای اروپایی ناست.

کلانتری گفت: علاوه بر کوشش هند جهت ارتقاء سطح کیفی کالاهای خود ، تعرفه ای ترجیحی بین ایران و هند نیز قرار دهیم تا مثل گذشته ارتباطمان ادامه یابد.

وی اضافه نمود: تجار ایرانی به خرید کالای مدت دار تمایل داشته و از این امر استقبال می نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "استقرار صنایعآی .تیاصلی ترین اولویت زنجان در ارتباط با هند است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقرار صنایعآی .تیاصلی ترین اولویت زنجان در ارتباط با هند است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید